Ilyen volt 2015 első féléve

Igen, az év első fele már el is szállt, sajnos ez is rekordsebességgel, mint ahogy azt mostanság megszokhattam. Viszont sikerült egy eseménydús félévet zárnom, tényleg volt benne minden, mi szem-szájnak ingere, negatívum és pozitívum egyaránt. A blogos életemben is zajlottak az események, és szerencsére szinte csak pozitívumokat könyvelhetek el, ugyanis az újévben épp hogy csak meglett a 300 Facebook-like, most már a 830-at is elhagytuk, és hamarosan a 200 000. látogatót érjük el. Ennek tényleg nagyon-nagyon örülök, és hát nem is győzöm hálálkodni. De ami a legfontosabb, és ami miatt írom ezt a bejegyzést is, olvasási szempontból rettentő jó félév volt a mostani, és annyira büszke vagyok magamra és a szerencsémre, hogy ennyi jó könyvet kevert utamba a sors.  Most a határaimat is sikerült feszegetnem, ugyanis én, a lassú olvasásra esküdő blogger, hat hónap alatt 39 könyvet tettem magamévá, ami számomra hatalmas szám, ugyanis két éve még egész évben olvastam összvissz 49 regényt. Ez most leginkább annak köszönhető, hogy rengeteg időt szántam az olvasásra, már vizsgaidőszak alatt sem tartottam olvasási szünetet (hála a mesterfokozatnak és a könnyebb vizsgáknak), és az egyik hatalmas csalódásomat sem az önsajnálatban, hanem az olvasásban éltem ki. Így aztán idén olyan regényeket is sikerült elolvasnom, mint az Elfújta a szél, ami ugye köztudottan 1200 oldalas, és ez lett életem eddigi leghosszabb olvasmánya. Viszont a másik szélsőséget is elértem, ugyanis rengeteg rövid történetet olvastam, az Oh boy!-tól kezdve a Vértestvéreken át egészen Puskin titkos naplójáig, szinte minden műfajban. Ezt egyébként szándékosan terveztem így erre az évre, hogy igyekszem a nagyon rövid történeteket és az extrém hosszú sztorikat is magamévá tenni, illetve minél több műfajt, minél több nemzetiségű írót kipróbálni.

konyvek1

Szóval idén tényleg a változatosságon volt a hangsúly, amit tervezek egyébként a második félévben is folytatni. Év elején mindjárt a várólistás M-mel kezdtem, amely francia, szabadszájú, erotikus történet, és talán ekkor szerettem bele annyira a franciák nagyon szókimondó, természetes stílusába, így az év folyamán elég sok francia író regényét olvastam el. Aztán ott volt az 1Q84, Murakami Haruki stílusa pedig konkrétan beszippantott, és nem eresztett, és már biztos, nem ez a trilógia lesz az egyetlen, amit el fogok olvasni tőle. A Semmiről már rengeteg írtam a blogon, hogy mennyire tetszett, a mostanság felkapott Útvesztő már annyira nem, és a Tampától is többet vártam volna.

konyvek2

Idén nagy kedvenc lett Böszörményi Gyula, főleg a Leányrablás Budapesten című regénye, de befejeztem tőle a Rémálom-trilógiát, ami ugyan tetszett, de azért kedvencem mégsem lett, mivel mindkét rész gyengébb volt az első rész zsenialitásától. Aztán elolvastam a Duff-ot is, amit aztán végképp nem értek, mire fel a nagy hűhó, mert inkább kiakasztott, mint elvarázsolt. Viszont belekezdtem a Luxen-sorozatba, és sikerült ebben a félévben elolvasnom az összes részt. Azt hiszem, aki ismeri a blogomat, az tudja, mennyire nagyon imádtam Katy és Daemon történetét, az összes részről külön bejegyzésben áradoztam, így most megkíméllek titeket. Grecsó Krisztián híres regényét is elolvastam, született is belőle egy elég cinikus bejegyzés, konkrétan még mindig nem tudom felfogni, hogy egy ilyen üzenetű könyv hogy tetszhet ennyire mindenkinek.

kepek3

Ebben a félévben hagytam könyvet félbe, nem mást, mint Tifanny Reisz A Szirén című regényét, amely egyszerűen nem akart megfogni, inkább abbahagytam. Viszont idén végre elkezdtem újraolvasni, méghozzá nem mást, mint Leiner Laura híres ifjúsági sorozatát, A Szent Johanna gimit. Oké, oké, most sokan felsóhajtanak, hogy miért pont ezt a rengeteg remek regény közül, de úgy vagyok vele, hogy ezt most olyan töltelékolvasmánynak szánom, mikor épp nincs kedvem semmi komolyat, semmi fárasztót olvasni, jót nevetek Leiner humorán. Aztán sikerült elolvasnom két híres író, Puskin és Csáth Géza naplóit, amelyről valószínűleg lesz egy rendhagyó bejegyzés is, úgyhogy erről később. Illetve áprilisban belekezdtem még a Trónok harcába is, de ötven oldal után úgy éreztem, ehhez hangulat kell, és inkább elhalasztottam későbbre. Viszont semmiképpen nem akarom félbehagyni, egy esélyt még mindenképp megérdemel, úgy érzem.

És ahogy azt már többször említettem Facebookon, az idei várólistámmal rendkívül jól állok, már áprilisban elolvastam kilencet a tizenkettő közül, azóta pedig belekezdtem még egybe, Tóth Krisztina Akváriumába, csak mivel eléggé unalmasnak találom, ezért lassan haladok vele. Illetve egy alternatív várólistás kötetet is elolvastam, nem mást, mint a Kakukkszót, Rowling álnéven írt krimijét. Úgyhogy most nagyon jól haladok a várólistás regényekkel, meg úgy általánosan még mindig több régebbi regényt olvasok, mint új megjelenést (már megint különcködök, tudom-tudom). Emellett még indítottam egy új rovatot Hétvégére hangolódva néven, ott is szinte csak régi kedvenceket mutatok és ajánlok.

Ahogy láthatjátok, annyi minden történt olvasási szempontból idén, hogy nem decemberben, év végén készítettem évösszegző posztokat, hanem már most, félévkor. Remélem nektek is jól telt 2015 első fele, és kommentben írjátok le, ti miket olvastatok idén, melyek voltak azok a regények, amik meglepően nagyon tetszettek, és mikben csalódtatok nagyot, illetve milyen új, eddig nem olvasott műfajokat próbáltatok ki.

One thought on “Ilyen volt 2015 első féléve

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

