Telenovella, casting és egy magyar ifjúsági regény

Elképzeltétek már, milyen lehet egy sorozat tinisztárjává válni egyik percről a másikra? Ugye ti is álmodoztatok már erről? Bevallom, én 13 évesen nemcsak, hogy álmodoztam, de bele is írtam magam az egyik kedvenc argentin szappanoperám forgatókönyvébe, annyira szerettem volna az ottani kitalált karakterek közé tartozni. Nos, ha hozzám hasonlóan szeretitek ezeket a dolgokat, akkor Szirmay Ágnes könyvét nektek találták ki. Ebben az ifjúsági regényben ugyanis valóra válik minden álom: két főszereplőnk, Viru és Dé hétköznapi 16 évesekből hirtelen az ország legnézettebb sorozatának tiniszínészeivé válnak.

Imádom a kortárs magyar ifjúsági regényeket, és elképesztően örülök, hogy mostanság ez a műfaj a virágkorát éli, és jobbnál jobb könyvek jelennek meg a magyar piacon. Egyet viszont nagyon sajnálok, hogy nem tízévvel előbb jött ez a hullám, mert akkor nemcsak Meg Cabot könyveit olvastam volna, hanem hazai tájról is tudtam volna csipegetni. Így viszont kénytelen vagyok jócskán felnőtt fejjel bepótolni az elmaradást, s míg az amerikai Young Adult irodalomtól egyre inkább kezdek irtózni, úgy szeretem meg a magyar ifjúsági regényeket. 

Ezért a könyvért is megvesztem volna 14 éves fejjel, ebben biztos vagyok. Kár, hogy azóta eltelt egy évtized, és tiszta szívből való rajongást átvette a szimplán kellemes, szórakoztató olvasmány érzése, azaz a csendben örülős, mosolygós fangirlködés. Ugyanis ezt a regényt mosolyogva olvastam végig. Imádtam, hogy ennyire betalált nekem ez a téma, imádtam, hogy mivel Magyarországon játszódik, könnyen bele is tudtam képzelni magam a szereplők helyébe (simán elhittem, hogy ez velem is megtörténhet), és imádtam azt a stílust, amit az írónő használt.

Bevallom, az elején kicsit nehezen haladtam vele, nem is tudom megmondani, hogy miért, de aztán nagyon gyorsan elkapott és magával ragadott. Az olvasást aztán egyedül az időhiányom gátolta, nem pedig a történet. A vége pedig rendesen elkapott, és basszus, nagyon-nagyon kíváncsivá tett, így alig várom már a folytatást.

A könyv legnagyobb pozitívuma egyértelműen a szereplők voltak. Virág és Dé is elképesztően jól eltalált karakterek, de Réti Bence mindent vitt. Imádtam a srácot, de nem mondom el, hogy miért, aki olvassa a regényt, az rá fog jönni. Ezenkívül a többi mellékszereplő, azaz a szappanopera színészei is jól kitalált karakterek voltak, még Dzsenifert is kedveltem, noha tudom, a legtöbb olvasónak ő nem igazán nyeri majd el a tetszését.

És tudjátok mi volt a funfactor az egész történetben? Hogy az írónő a leghíresebb magyar telenovellát parodizálta ki ezzel a kitalált szappanoperával. Ugye mindenki sejti, mire is gondolok pontosan… Imádtam azokat az elrejtett utalásokat, na meg azt a sok kulisszatitkot, amit megtudhattunk e könyv által.

Szóval akit izgat a tinisztárrá válás története, annak mindenképp telitalálat ez a regény. És van egy olyan sanda gyanúm, a folytatás még nagyobb durranás lesz… :D


szirmay-agnes-szerelemre-castingolva-pdfMEGJELENÉS: 2016
OLDALSZÁM: 330
KIADÓ: Tilos az Á Könyvek
ÉRTÉKELÉSEM: 4/5

Ha a legjobb barátod a titkos szerelmed, akkor csapdába estél. Ha elcipeled magaddal egy tévésorozat szereplőválogatására, ne csodálkozz, ha más is meglátja benne, amit te már régen tudsz…Dé, azaz Kozák Dénes egy vagány, kedves srác és iszonyúan jó a humora. Stern Virág pedig arról álmodozik, hogy ne csak jókat dumáljanak, ne csak együtt fűszerezzék újra a menzakaját, hanem Dé maga legyen a nagy Ő. Amikor mindketten egy szappanopera szereplői lesznek, gyökerestül felfordul az életük, és a kettejük közötti szálak is összegubancolódnak. A sztárok világába lépve olyan ellenfelek jelentkeznek, mint a szépséges tinisztár, Szilágyi Dzsenifer.
„És amikor idáig jutottam a tervezgetésben, egy pillanatig nem is értettem, hogy ki fogja meg a karomat és ránt magához, be egyenesen egy lámpaállvány és egy felmosófa közé, egy díszletoszlop mögé, és ki csókol meg úgy, ahogyan még soha senki.”

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

