Befejezetlen könyvek – 2013 első féléve

Utálok könyvet abbahagyni, de néha kénytelen vagyok erre kényszerülni – egyrészt mert nem akarok olyan dolgot csinálni a szabadidőmben, amit nem szeretek (tehát egy rossz könyvvel szenvedni), másrészt meg az idő értékes, és minek is pocsékoljam arra, hogy végigkínlódjak egy x oldalas könyvön, ami nagyon nem tetszik, mikor még van ezerféle sokkal jobb regény, ami olvasásra várakozik. De hogy ne vesszenek kárba ezek a rossz élmények, pontosabban legyen valami haszna is, hogy belekezdtem ezen könyvek olvasásába, hát leírom itt a blogon, hogy melyik “művektől” óvakodjatok – természetesen ez is csak a saját véleményem, nem kell egyetérteni.

venuszdombi-mesekMaya Banks: Vénuszdombi mesék

Erotikus ponyva, de abból is a legrosszabbik. Kidolgozatlan karakterek, primitív, óvodásoknak való rejtély, értelmetlen és logikátlan lépések. Erotika sem kimondottan erotika, inkább a “csapjunk a közepébe” elvet vallja. A könyv három különálló részből áll, ami végül is összekapcsolódik. Az első még úgy-ahogy tetszett, a másodikon viszont már annyira kínlódtam, hogy a harmadikba már bele sem kezdtem. A történet egy nő és két férfi közös szexuális kalandjait meséli el, tehát aki szereti a gruppent, annak valamilyen szinten biztosan tetszene a könyv, bár ahogy a két férfi szép lassan beleszeret a nőbe, mégis képesek önzetlenül viselkedni, s átadni a másiknak, szerintem sokan csapnák a fejüket a falba – ilyen bizony nincs. 

Saraamit-csak-o-akar Fawkes: Amit csak ő akar

Na jó, ebbe a regénybe a sok negatív kritika után csak kíváncsiságból kezdtem bele, valahogy sejtettem, hogy nekem sem fog tetszeni, és abbahagyom, de megadtam magamnak az esélyt, hátha mégis. De nem így történt. Ez talán még rosszabb volt az előzőnél, nem is bírtam 50 oldalnál tovább. Adott egy pénztelen nő, aki egy hatalmas vállalatnál dolgozik, s minden reggel találkozik a liftben álmai férfijával, akivel mindjárt a harmadik oldalon erotikus viszonyba bonyolódik. Nem sokkal később kiderül, hogy ő a multimilliomos tulajdonosa a cégnek, és felajánlja a nőnek, hogy dolgozzon nála – és ebbe a munkába minden beletartozik, amit csak a férfi akar. Tehát hasonlóan a Forró rabsághoz, itt is pillanatok alatt luxusprosti lesz a főszereplőnő. De legalább a férfi lenne valamilyen szinten szimpatikus! De nem, hát persze, hogy egy arrogáns, öntelt barom, aki a pénzével akar mindent megszerezni. Na jó, az ilyen sztorikból egy időre elegem van, sőt, meglehet, hogy egyszerűen nem az én stílusom a műfaj, mert a Szürke 50 árnyalatán és Crossfire-trilógián kívül eddig egy erotikus regény sem tetszett igazán.

És most jöjjön egy világirodalmi klasszikus, melyet annyira nagyon akartam, de képtelen voltam végigolvasni.

Samuel Beckett: Godot-ra várva

Már gimnáziumi tanulmányaim során felfigyeltem a műre, kíváncsi voltam, milyen is lehet ez a fajta modern stílus, s vajon tényleg megérdemli-e a hírnevet. Persze, akkor nem foglalkoztam vele, viszont most, hogy elolvastam A Szent Johanna gimit, melyben többször említést kapott ez a mű, no meg az, hogy mennyire vicces és jó, hát üsse kutya, én is belekezdtem. Nem, nem bírtam sokáig olvasni, pedig komolyan annyira szerettem volna! Szörnyen idegesítettek a primitív tőmondatok, és nem is bírtam követni, hogy ki mit mond, tökéletesen összefolyt az egész. A poénos részeken sem tudtam nevetni, és persze untatott, hogy a semmin vitatkoznak. Az meg hogy ki Godot? Tudtam, hogy úgysem kapunk rá választ, így nem is érdekelt, nem kezdtem hosszas filozofálgatásokba miatta. Az pedig, hogy ez egy világirodalmi klasszikus, hát… inkább ezt nem kívánom vitatni.

Reklámok

3 thoughts on “Befejezetlen könyvek – 2013 első féléve

  1. szia :)
    Tetszik nagyon a blogod, számos könyv került a váró listámra általad. Köszönöm :) Ebben a bejegyzésedben említetted, hogy nem igazán tetszenek az erotikus könyvek. Én elkezdtem olvasni a Szürke 50 árnyalatát, 18 éves fejjel, de nem tudtam végig olvasni, pedig nem vagyok prűd. Számos regényben vannak hasonló durva jelenetek, még sincs bajom velük.De a szürke 50 árnyalatában engem egyszerűen idegesítettek a főszereplők, főleg Ana. Christian még elment, bár egy elmebetegnek tartom, igaz nem olvastam tovább, így nem tudom, de biztos van valami pszichés baja. Az írónő is eléggé furán írja le az erotikus jelenteket.Te mit gondolsz a könyvről? Kutattam korábbi bejegyzéseid között, de nem találtam olyat ahol írnál róla, kivétel ezt az egyet, de itt is említés szintjén. :)
    A Godot-ra várva valóban érdekes egy könyv, nekem kötelező olvasmányom volt, és én is szenvedtem vele, de miután átvettük a tanárral rájöttem a lényegi mondanivalójára, de már lehet eleve azzal van a baj,hogy nem magamtól jöttem rá. :)
    A szent Johanna gimi biztos jó, már rég elszeretném olvasni. Amint vége az érettséginek hozzá is látok ;)

  2. Szia Regi, nagyon köszönöm :) örülök, hogy tudtam ajánlani pár könyvet :) A szürke ötven árnyalatáról azért nem írtam, mert még tavaly ősszel olvastam, jóval a blog megnyitása előtt, de nekem kimondottan tetszett, nem úgy mint a többi erotikus regény, amit olvastam. Ahogy a bejegyzésben is írtam, nekem eddig csak ez meg a Crossfire-sorozat tetszett az erotikus műfajból. De sokan támadják a Szürkét, szóval meg tudom érteni, hogy neked nem tetszett.
    Hála istennek, nálunk nem volt kötelező a Godot, mi csak szimplán átvettük és kész. De felkeltette az érdeklődésem, így el szerettem volna olvasni, de nem bírtam a végére érni. Utólag átgondolva tényleg jó, hogy nem adták fel kötelezőnek :D
    A SzJG-t pedig nagyon-nagyon ajánlom! Az érettségihez pedig sok sikert :P

  3. Nos igen, a Godot-ra várva már nem középiskolás szint. Kár, hogy hamar le akarják nyomni az ember torkán, amikor még nincs rá megérve….egyébként megsúgom a nagy titkot: Godot = God-ot, azaz Isten akire várnak, Beckett művében, s nagyjából azt próbálja érzékeltetni, hogy God sosem jön már el a modern világban, nélküle viszont kiüresedett az egész, nincs mihez kezdeni stb. Kb.egy filozófiai vitairat drámába rejtve.
    De azt megértem, hogy attól még, hogy klasszikus, nem minden való mindenkinek. Én pl.Thomas Mann A varázshegy c.nagy művével vagyok igy. Annyira tetszik maga a témafelvetés, hogy immáron majd 20 éve próbálom elolvasni, de csak az első 20 oldalig jutottam….mint amikor vmi nagyon klassz szinopszist elmesélnek neked és aztán nem érted, hogy lehet ilyen unalmasan hozzányúlni a témához (pedig én is irod.szakos voltam!) . Ugyhogy azt hiszem le fogok most már mondani róla. Pedig anno voltam olyan őrült, hogy a Faustot is elolvastam eredeti verses formájában, hú, nem volt semmi!
    De ha már klasszikusok, többek között az én number one favoritom Bulgakov A mester és Margaritája. Na az, az vicces is, kritikus is, misztikus és szerelmes és jézusos…👍

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

