C. J. Roberts: Megigézve a sötétben

cj-roberts-megigezve-a-sotetben-pdfMEGJELENÉS: 2015
OLDALSZÁM: 480
KIADÓ: Könyvmolyképző
ÉRTÉKELÉSEM: 5/5

A The Dark Duet második kötete – a Captive in the Dark izgalmas, bizsergető, mozgalmas folytatása.
Mi a bosszú ára?
Calebet egy titokzatos pakisztáni férfi tartotta fogva szexrabszolgaként. Kiszabadulása óta olyan adósságot cipel, amit csak vérben lehet visszafizetni.
Az út hosszú és bizonytalansággal teli, de Caleb és Livvie számára minden véget ér.
Vajon Caleb képes odadobni a szeretett nőt a bosszú kedvéért? Vagy meghozza a végső áldozatot?

A tavalyi év utolsó olvasmánya a Fogoly a sötétben volt, aztán január legelején erről a regénytől írtam egy rövidebb szösszenetet, melyben taglaltam, hogy nem olyan durva sztori ez, mint ahogy az első pillantásra tűnik. Persze, rengetegen nem értettek velem egyet, de még a mai napig állítom, az első rész érzelmileg nem volt annyira vészes, inkább csak egy bizarr körülmények közt született szerelmet tárt a szemünk elé, mely az elrabláson és a bántalmazáson alapult. De aztán most télen jött a második rész. És én konkrétan meghaltam olvasás közben…

Szavakkal nem tudom leírni, mekkora érzelmi hullámvasúton száguldottam fel és le a regény olvasásakor. Hogy mennyire megérintett, elborzasztott, meglepett, pofáncsapott és szíven szúrt. Hogy a lelkemből tört le egy darabot. Egyszóval borzasztóan erősen hatott rám a történet, sokkal intenzívebben, mint az első rész. Úgyhogy igen, én azok táborát erősítem, akik szerint a második rész a keményebb és izgalmasabb. Mert bizony izgalmas is, ugyanis a szálak bonyolultabbá válnak, sokkal bonyolultabbá, mint ahogy azt az első részben felvázolódott. Amit akkor hiányoltam, most nemcsak, hogy megkaptam, de duplán annyit kaptam, mint szerettem volna, és én sose szoktam panaszkodni emiatt.

Az, hogy hogyan lett ebből ekkora rejtély- és krimiszál, és miként sikerült még borzasztóbbá tenni a rabszolgasorsba került Livvie szenvedéseit, és érzelmi kínzását, a mai napig nem értem. Félre ne értse senki, nem panaszként teszem szóvá, csupán meglepődtem, mert az első rész elolvasása után álmomban se tudtam volna elképzelni, hogy ebből egy ilyen kaliberű történetet is ki lehet hozni, mely több szálon fut és több időben, emellett ekkora csavarok és rejtélyek követik egymást. Hát megállt az eszem. Az első oldalakon alig értettem valamit, hiszen előreugrottunik az időben, de aztán Livvie visszaemlékezéseiből sikerült lassanként kibogozni, mi hogy van. Legalábbis nagyjából. Mert Caleb sorsáról és sokminden másról a regény végéig csak találgathattunk.

Ahogy követik egymást a fejezetek, úgy keverednek a nézőpontok, és az egyes szám első személy, illetve az egyes szám harmadik személy is váltakozik. Szóval nagyon összetett regényről beszélünk ebből a szempontból is. De a legeslegösszetettebb dolog ebben a regényben Cica és Caleb kapcsolata, mely tovább bonyolódik, főleg Caleb lelki vívódásai miatt. Cica bekerül az embercsempészet legmélyebb bugyraiba, és olyan szinten veszik el az emberi méltóságát és szabadságát, hogy voltak helyzetek, mikor az én megedzett lelkem is kifacsaradott, mint egy darab citrom. Borzasztóan valósághű és kegyetlenül fájdalmas volt ezeket a részeket olvasni.

Szóval igen. Most már elismerem, mennyire megrázó ez a történet, és már tényleg nyugodtan látom a borítón a Rázós könyvek szimbólumát. Komolyan csak azoknak ajánlom, akik egyrészt elmúltak már 18 évesek, másrészt rendelkeznek kellő gyomorral és edzettséggel az ilyen típusú történetekhez. Viszont akikben ez megvan, azoknak nagyon-nagyon ajánlom, mert rengeteg tanulságot hordoz ez a regény az emberi természet sötét bugyrairól, a nők elleni bántalmazásról, a világban elkövetett kegyetlenségekről.

Reklámok

One thought on “C. J. Roberts: Megigézve a sötétben

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

