Miért tértem vissza a papírkönyvhöz? E-book vs. papír újra kivesézve

Még a könyvesblogolásom kezdetekor írtam egy bejegyzést arról, mennyivel jobb, praktikusabb elektronikus könyvet olvasni, mint papírt. Akkor éppen bele voltam szerelmesedve a Kindle-mbe, akivel mély és érzelmes viszonyt ápoltam, ha olvasásról volt szó. De azóta eltelt csaknem négy esztendő, és sokminden megváltozott. Változtak a trendek, változtam velük együtt én is. És azóta az e-ben történő olvasás már nem csoda, inkább csak gyakorlatias megoldás. De hogy miről is van szó pontosan…

A négy évvel ezelőtt írt posztomat ide kattintva megtekintheted.

2013-ban, mikor elkezdtem blogolni, akkor élte az elektronikus olvasás a fénykorát. Trendi volt a Kindle, és ezzel együtt reflektorfénybe került a többi e-book reader is. Na meg megjelentek az e-könyveket árusító webáruházak, és egyre több kiadó kezdett ily módon is könyveket kiadni. Ezzel együtt természetesen az illegális piac is felvirágzott. Jöttek a harcok a pdf-könyvekkel, mely bár azelőtt is jelen voltak, csak az e-readerek belépésével sokkal “olvasóbarátabbak” lettek a pdf-ek, hiszen nem kellett a számítógép képernyőjén kifolyatni velük az ember szemét. Szóval egy egészen szép kis háború folyt egyrészt az illegális letöltésekkel kapcsolatban, másrészt a papír vs. ebook közt. Mindenki megmondta a tutit (köztük természetesen én is), hogy melyik a jobb, miért így, miért úgy, satöbbi. Persze azt nagyon kevesen látták meg, hogy tulajdonképpen tökéletesen megfér egymás mellett a kettő, megvannak mindkettőnek az előnyei és a hátrányai, és lényegében egészen más élményt nyújtanak, na meg egy kissé más célt is szolgálnak.

Aztán ahogy az évek teltek, ez a mánia is kezdett lecsengeni, és mintha újra a papírkönyvek jöttek volna fokozatosan a divatba. Úgy gondolom, ennek egyik legnagyobb oka az egyre elterjedő Instagram, ahol hirtelen az lett a trendi, hogy könyvekkel pózolsz. Vagy éppen úgy rakod ki az aktuális olvasmányod, hogy az nagyon “instagramos” és “szupertrendi” legyen. Mára lettek kifejezetten szép, sőt, gyönyörű könyves insta-oldalak, én meg csak ámulok és bámulok, hogy hű meg há, meg hogy én mikor leszek ilyen profi ebben (valószínűleg soha). De visszatérve az eredeti témához, szerintem az Instagram meg a könyvekkel való pózolás nagyban odatett, hogy újra a papírkönyvek legyenek a divatosak. De mi a helyzet velem?

Nálam a klasszikus olvasás jelenleg a reneszánszát éli. Egyszerűbb és praktikusabb az e-hez nyúlni, nagyban megkönnyíti az olvasást a buszon vagy az ágyban fekve, de… Míg pár éve az ekönyv volt számomra a csoda, most a papír az igazi, már-már különleges élmény.  Az, hogy minden könyv egyedi. Egyedi tartani, lapozni, olvasni. Az összes kiadó más-más betűtípust, sorközt, papírt, kötési formát, méretet használ, és ezáltal más-más élményt kapunk egy-egy könyvtől. Izgalmasabb, mégha kevésbé kényelmes és sokkal lassúbb is az olvasás.

Tehát jelenleg a papírra szavazok. Pár év múlva valószínűleg ez ismét változni fog, de hát pont ez ebben a szép.

Ha tetszik az Instagramom, itt is követhetsz.

Ti mit gondoltok erről a témáról?

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

