Ó, Magyar, te édes!

Szeretlek szívvel, szeretlek lélekkel. Szeretlek te drága, édes anyanyelvem!

Mert miattad lettem az, aki vagyok. Miattad lettem a betűk, a szavak szerelmese, a nyelvi játékok bájolója, az olvasás csodálója. Imádom a csengésed, a változatosságod, a rímeid, a gyakran használt E betűd. Mindenestül a tiéd vagyok. Nélküled én nem is létezem, te pedig nem léteznél nélkülem.

Én vagyok az, aki büszke arra, hogy téged hallhattalak legelőször az összes többi nyelv közül, hogy téged mondhattalak ki gagyogva, sután, s téged írhattalak le elsőként. Nem érdekelt az sem, mennyire nehéz volt, mennyi kanyargós úton rohantunk végig, míg méltóan elsajátítottalak, s elegendő szókincset kaptam belőled, majd ezzel felvértezve próbáltam belőled varázsolni sutábbnál sutább irományokat.

Szeretlek akkor is, ha a használatod ezen a környéken nem mindig kifizetődő, sőt, sokszor nem megengedett és kitaszított. Szeretlek akkor is, ha a többség nem nézi jó szemmel, hogy ápollak, dédelgetlek, babusgatlak. És óvlak, nehogy eltűnj innen, köddé válj, füstbe menj, mint Petőfi füstbe ment terve.

Kívánom Neked, hogy legyenek méltóak hozzád azok az emberek, akik Téged nap mint nap a szájukra vesznek, ízlelgetnek, morzsolgatnak, és akik veled álmodnak és gondolkodnak.

Édes Magyar Nyelv… Én így szeretlek.

Ez az én március tizenötödikei megemlékezésem, ha már a szigorú munkaidő miatt idén nem jutok ki a pozsonyi koszorúzásra. Azért lélekben ott leszek! :)

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

