Az év legnagyobb könyves csalódásai

Bár 2016-nak már vége, az évzáró posztoknak azonban koránt sincs. Decemberben ugyanis nem sikerült minden ilyen bejegyzést elkészítenem a bőség zavara miatt (így is extra sok, szám szerint 17 iromány született, kattints ide, ha kíváncsi vagy rájuk). Most olyan könyveket hoztam, melyek 2016-ban csalódást okoztak valamilyen szempontból, egyszerűen mondva többet vártam tőlük, mint amit kaptam. A regények nem kapcsolódnak egymáshoz, sőt, tulajdonképpen teljesen eltérő műfajban vagy stílusban íródtak. Van köztük szépirodalmi regény és botrányosnak kikiáltott könyv is. A közös bennük csupán annyi, hogy nekem nem tetszettek, pedig nagy reményeket fűztem hozzájuk.

Grecsó Krisztián: Jelmezbál

grecso-krisztian-jelmezbal-pdf

Erről a könyvről már sokszor, sok posztban írtam, így nem is volt kérdés, hogy biztos helye van ebben a listában is. Nem tetszett a regény felépítése, hogy nincs átívelő szál meg dramaturgia, az olvasónak maga kell kibogarászni a dolgokat, amit leginkább úgy lehet, hogy olvasás után még egyszer elolvassuk az egész regényt, és nagyon figyelünk a karakterekre meg a többi apró, háttérben elbúvó dologra. Csalódás volt ez, főleg a pozitív fogadtatása után, ráadásul eléggé felment bennem a pumpa is. 

Julie Cross: Tempest – Förgeteg

julie-cross-tempest-forgeteg-pdf

Nem hittem volna, hogy egy időutazós sztorit ennyire el lehet rontani. Hogy ennyi felkínálkozó lehetőséget el lehet szalasztani. Sokat vártam ettől a regénytől, mert imádom az időutazós történeteket, de ez nem sikerült. Oké, voltak jó pillanatai meg karakterei, de nekem felszínesnek és amatőrnek hatott az egész, és… Szomorú vagyok miatta, de nagyon.

Leiner Laura: Nélküled

leiner-laura-bexi-nelkuled-pdf

Tulajdonképpen az Illúzió nagyobb csalódás volt, ugyanis az volt az első Leiner-regény, ami nem tetszett, viszont reménykedtem abban, hogy a folytatás fog. Sajnos ismét csalódnom kellett. Nem tudom miért, de már nem érzem azt, mint két éve, ha Lauráról van szó. Szerintem már nem igazán tud újat nyújtani, és a poénjai sem az igaziak. A Nélküledről már nem is írtam értékelést, mert nem akartam rosszat mondani meg állandóan magamat ismételni. Abban reménykedem még, ha a Bexi-sorozat már nem is, de az új sorozata tetszeni fog, és új színt fog vinni a dolgokba. Végülis ennek a sorozatnak is az első két részét még imádtam, mert egy kis megújulás volt az SzJG és a stand alone könyvei után, de nagyon hamar kifulladt.

Szabó Magda: Az ajtó

szabo-madga-ajto

Annyira szerettem volna szeretni ezt a regényt. De tényleg. Az Abigélt imádtam, sőt, szavakkal nehéz lenne kifejezni, mennyi mindent adott nekem Szabó Magda leghíresebb regénye, na meg a belőle készült film. Viszont Az ajtó már nem igazán győzött meg. Be kell vallanom, unalmas volt. Tetszett a mondanivaló, meg voltak benne olyan részek, amikor gyorsan haladtam az olvasásával, de nagyrészt csak azt vártam, hogy vége legyen. Sajnálom, mert elég nagy csalódás volt ez számomra, és nem tudom, hogy ezek után fogok-e még olvasni az írónőtől.

Szőcs Henriette: Hűség a kutyáknak való

szocs-henriette-huseg-kutyaknak-valo

Nagyon kíváncsi voltam erre a könyvre, hiszen elég ígéretesnek és botrányosnak tűnt, és hát sokak szerint az is volt. Oké, nem mondom, hogy nem polgárpukkasztó, de nagyon sok újat nem mondott, nem is nagyon lepődtem meg azokon a dolgokon, amiket olvastam. Igazából nem érzem úgy, hogy kiemelkedő lenne a maga műfajában, egyszeri olvasásnak viszont elment.

6 thoughts on “Az év legnagyobb könyves csalódásai

  1. Hogy lenne már csalódás a Bexi sorozat??
    Ha szerinted ez csalódás akkor veled valami nagy gond van!!

  2. ha még nem olvastad akkor nem tudod. Ha meg igen és most is ez a véleményed, akkor nem vagy rendes ember! a Bexi sorozat hihetetlenül jó.

  3. Bírom, ahogy felháborodnak az örök LL rajongók. Én már az Akkor szakítsunkot is csak nagy nehezen bírtam elolvasni, Bexi és Nagy Márk története pedig egyáltalán nem nőtt a szívemhez. Csak az első könyvet, olvastam, annyira nem izgatott a folytatása.

    1. Én már megszoktam, ha nem ömlengek valamelyik könyvéről, akkor kapom a szép kommenteket :) Pedig régen csupa szépet és jót írtam, és tiszta szívből rajongtam érte. De hát változik az ember…

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

