A lista

manon-fargetton
Az írónő

Imádom a francia regényeket. Van a francia szerzők stílusában valami, ami nekem különösen tetszetős, talán az a fajta őszinteség és szókimondás, ami az amerikai íróknál nekem hiányzik. Emlékezzünk vissza csak az Oh, boy-ra, A csodák idejére vagy a No és én-re, de ott van például Emma Becker M-je is. Mind imádnivalóan őszinte. Ezért amint francia könyv jelenik meg a Könyvmolyképzőnél, én azonnal lecsapok rá. Nem volt ez másként Manon Fargetton A lista című művével sem.

Nos, nem azt vártam ettől a regénytől, amit kaptam, mégsem csalódtam. Sőt, mondhatjuk rá, nagyon is tetszett, hiszen imádtam a regény felépítését, a szereplőket, az írónő stílusát, és magát a sztorit is. Valahogy mégis hiányérzetem van. Nem éreztem azt az olvasás után, hogy nagyon sokat kaptam ettől a regénytől, vagy hogy több lettem azáltal, hogy elolvastam. Igazából egy élvezhető, szerethető, könnyű, együltő helyben is elolvasható könyvecskéről van szó, amely bizony hordoz magában értéket, hiszen nem kevés erkölcsi kérdést feszeget. De valójában ezekkel a dolgokkal én már találkoztam az egyetemi tanulmányaim során, szóval sok újat nem tudott adni ez a “mennyire avatkozhatunk be a természetbe és az evolúcióba mi, emberek” kérdéskör. Talán ha gimnazistaként olvasom ezt a regényt, akkor sokkal több újdonságot és elmélkedést nyújtott volna, ezért ajánlom elsősorban a a fiatalabb korosztálynak, akik érdeklődnek a génmanipulációk, na meg az Istent játszó emberek viselkedése iránt. 

A fejezetek rövidek voltak, ráadásul négy, sőt öt szemszögből íródtak, így néha nehezen lehetett belemélyülni a történetbe, bár emiatt volt gyors és könnyű az olvasás. Az összes szereplőt sikerült megkedvelnem, de Izia állt talán hozzám a legközelebb, így az ő jeleneteit, az ő szemszögét szerettem leginkább. Morgane-t is imádtam, főleg a végén történt dolgok miatt, ott mutatkozott meg igazán, hogy a lány mennyire sebezhető. Egyedül Sam volt, akiben egy picit csalódtam, de szerintem ő még fog tartogatni pár meglepetést a következő részben.

Valójában ez a sztori addig érdekelt igazán, míg meg nem tudtam, miért is üldözik ezt a néhány szerencsétlen tinédzsert. Aztán kicsit csalódottan tudatosítottam, hogy már megint ennél a témánál lyukadtunk ki. Viszont így is tartogatott pár fordulatot és meglepetést, a vége pedig elég jól sikerült, és nyitva hagyott pár kérdést maga után, amiért érdeklődve várom a második részt.


manon-fargetton-lista-pdfMEGJELENÉS: 2016
OLDALSZÁM: 240
KIADÓ: Könymolyképző
ÉRTÉKELÉSEM: 4/5

Két fiú – két lány.

Nekik négyüknek sosem lett volna szabad találkozniuk.

És most egymásra vannak utalva.

Üldözik őket, az életükre törnek.

De ki akar végezni velük és miért?

Kinek fontos ennyire négy kamasz?

Kik ők valójában?

Le kell rántaniuk a leplet a titokról,

csak úgy menthetik meg az életüket.

Talán…

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

