Top 5 kedvenc borító a 2016-os olvasmányaim közül

Ha itt a december, akkor itt az ideje az évzáró, évértékelő cikkeknek. Bevallom, nekem ezek a típusú bejegyzések a kedvenceim, nem csoda hát, hogy minden évben decemberben van a legtöbb egy hónapra jutó posztom. Ma a kedvenc borítóimat gyűjtöm össze egy top 5-ös listába, de azt mindenképp el kell mondanom, hogy az idei olvasmánylistámból válogattam, tehát akadhatnak köztük nem idén megjelent regények is, ugyanis természetesen nem csak 2016-os könyveket olvastam.

5. Robert Galbraith: A selyemhernyó

robert-galbraith-selyemhernyo-pdf

A selyemhernyó még 2015-ben jelent meg, de mivel csak idén olvastam, így az idei listában van a helye. Szerintem nem kell sokat magyaráznom, miért tetszik annyira ez a borító, ugyanis nagyon jól eltalált és hangulatos színeket használtak, kicsit festményes behatást is kelt, ráadásul abszolút hozzáad a történethez ezzel a sokat sejtető benyomással.

4. Grecsó Krisztián: Jelmezbál

grecso-krisztian-jelmezbal-pdf

Erről a könyvről meg a borítójáról már többször is írtam idén, először egy eléggé felháborodott kritikával illettem a történetet, aztán a regény bekerült borító vs. történet posztomba is. Mondjuk úgy, nagyon nem szabad egy regényt a borítójáról ítélni. Íme a nagyszerű példa, mert ezt a borítót a mai napig gyönyörűnek találom, de magára a sztorira eléggé mérges vagyok.

3. Csendes Nóra: Zápor utca

csendes-nora-zapor-utca-pdf

Pont ezt a regényt olvasom jelenleg, de nem is volt kérdés, hogy bekerül-e ebbe a listába. Már a Cover reveal-nél meséltem, mennyire tetszik nekem ez a borító a maga egyszerűségével és hangulatával, ami körbelengi a regényt is. Viszont a cím betűtípusával még mindig nem tudok mit kezdeni, az sajnos számomra kicsit rontja az összképet.

2. Böszörményi Gyula: Ambrózy báró esetei

boszormenyi-gyula-rudnay-gyilkossagok-pdf boszormenyi-gyula-beretva-es-tor-pdf

Szerintem nem meglepő, hogy Böszörményi Gyula legújabb és leghíresebb könyvtrilógiáról is szó esik ebben a bejegyzésben, hiszen a sorozat borítói egyszerűen meseszépek. Mivel nyáron megjelent a kettő és feledik kiegészítő kötetecske szintén gyönyörű “csomagolással”, így az sem maradhatott ki. Én nem tudom eldönteni, hogy melyik a szebb a kettő közül. Viszont a harmadik részről, amely a napokban került boltok polcaira, már nem vagyok ilyen jó véleménnyel, mármint borítóügyileg. Kicsit alulmarad az eddigiekhez képest, de meg fogom tudni bocsátani, ha a lezáró kötet története elnyeri majd a tetszésemet.

1. Lakatos Levente: Szigor I. és II. kötet

lakatos-levente-szigor-tiltas-gyonyore-pdf lakatos-levente-szigor-2-pillangok-ebredese-pdf

Fel a kezekkel, ki sejtette már címből, hogy a Szigort fogom rakni az első helyre? Ugye, hogy mindenki! Hiszen nem is lehet kérdés, egyértelműen a Szigor-trilógia rendelkezik a legjobban eltalált borítókkal. Több szempontból is nagyon erősek: egyrészt gyönyörűen letisztultak, és az egyszerűség a nagyszerű, másrészt ügyesen visszaadja a regény hangulatát, azaz a hatalmi játszmákat és az izzó erotikát. Harmadrészt pedig ki ne szeretne Liza vagy Igor lenni, ha csak egy szelfire is? Ismét nem tudom eldönteni, hogy a kettő közül melyik tetszik jobban, de talán a vörös rúzs miatt nálam mégiscsak a második a nyerő.

(Kedvenc idézeteimet a Szigor második részéből itt olvashatod)

5 thoughts on “Top 5 kedvenc borító a 2016-os olvasmányaim közül

    1. Épp most fejeztem be egy könyvet, és a következő az Ármány és kézfogó lesz :) szándékosan karácsonyra hagytam, sztem pont tökéletes olvasmány az ünnepekre. írni pedig mindenképp írok róla, remélhetőleg még ebben az évben :)

  1. Nagyon örülök, hogy összeállításodban helyet kapott a Zápor utca is! :) Annyira jó látni, hogy másoknak is tetszik az alkotás[om]. Remélem idővel a betűtípussal is megbékélsz! :D Vagy nem… Igazán hálás vagyok a véleményedért.

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

