Teljesítettem a 2016-os várólista-csökkentést

varolista2016kicsiIsmét eltelt egy év, ismét itt az ideje kiértékelnem az idei várólistás-csökkentős kihívást, ami ismét sikeresnek bizonyult (khm, kicsit sok az “ismét” szócska). Pedig szeptember elején picit pánikba estem, hogy nem fog sikerülni idén ez a már hagyományosnak számító kihívás a blogon, de végül megembereltem magam, és megelőzve a várva várt új megjelenéseket először az itteni listáról olvastam el könyveket. Úgyhogy november 20-án már kész voltam a 12 listás regénnyel, ami ugyan jóval elmarad a tavalyi sebességemtől (2015-ben ugyanis már júliusban megvolt a 12, és utána még egyet elolvastam, így lett túlteljesítve 13-ra), de még így sem hagytam az utolsó pillanatra. Idén nyolc regényt olvastam el a “Rendes várólistámról” és négyet az “Alternatív listáról”, ami ugye nem meglepő, hiszen tavaly már említettem, hogy ez a két lista az én képzeletemben nagyon egyenrangú, és nem próbálom elsősorban a rendeset végigcsinálni, hanem tényleg nagyon random alapon választok majd könyveket.

Öt regényt ugye nem olvastam a két listáról, ebből nagyon sajnálom Jodi Picoultot, hiszen ez nálam már hagyomány, hogy minden évben elolvasok tőle egy-egy regényt, csak idén az időhiányom miatt már nem fért bele egy ilyen vaskos könyv. Ugyanígy sajnálom Dragomán György könyvét, hiszen eltökéltem, hogy idén végre olvasok tőle, de ez sem jött össze sajnos. Murakami Haruki listán szereplő regényét nem olvastam, helyette viszont még áprilisban elolvastam a Norvég erdőt, már nem is emlékszem pontosan, miért kaptam rá akkora kedvet, hogy azt válasszam a várólistán szereplő könyv helyett. Az Enigmát és a Lélektelent annyira nem sajnálom, hogy nem jött össze, régen még nagyon szerettem volna őket elolvasni, és ezek szerint tavaly is, mikor a listát állítgattam össze, de mára már nem vagyok rájuk olyan kíváncsi.

Rendes várólista

Sylvia Plath: Az üvegbura (január)
Murakami Haruki: Kafka a tengerparton
Jodi Picoult: Törékeny
Szabó Magda: Az ajtó (január-július)
Robert Galbraith: A selyemhernyó (november)
Fábián Janka: Az angyalos ház (április)
Daniel Keyes: Az ötödik Sally (március)
Andy Weir: A Marsi (február)
John Boyne: A csíkos pizsamás fiú (március)
Helena Silence: Enigma
Lois Lowry: Valahol, messze (február)
Gail Carriger: Soulless – Lélektelen

Alternatív várólista

Agatha Christie: Öt kismalac (február)
Ruta Sepetys: Kalitkába zárt álmok (október)
Ruta Sepetys: Árnyalatnyi remény (augusztus)
Dragomán György: Máglya
Jennifer Clement: Elveszett lányok országa (október)

Ahogy az várható volt, januárban mindjárt Sylvia Plath klasszikusával kezdtem az évet, és mentem szépen sorban. Nagy csalódásnak számomra a Szabó Magda-könyv bizonyult, azt nagyon sokáig is olvastam. A legnagyobb meglepetés talán Az ötödik Sally olvasásakor ért, az a regény nem kicsit elvarázsolt és beszippantott. Imádtam. A Ruta Sepetys-könyvek pedig egy külön bejegyzést érdemelnek, annyira jók voltak, szóval szintén nagyon-nagyon örültem neki, hogy felkerültek.

Hamarosan jövök az új listával, egyelőre még izgatottan rendezgetem őket, hogy jövőre is ugyanilyen jó olvasási élményekben lehessen részem.

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

