Top 5 kedvenc Fodor Ákos-idézetem

Mondtam már, hogy mostanság imádok verseket olvasni? Valahogy meguntam az átlagos regényeket és a szokásos történetvezetést, és jobban esik most rövid szösszeneteket bújni, és időm is inkább van erre, mint belemélyedős sztorikba. Így el is kezdtem költők után kutatni, és Závada Péter után rátaláltam Fodor Ákosra, akiről most csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Egyszerűen fantasztikus, amit művel, és ahogy azt műveli. Új kedvenc műfajom is lett, mégpedig a haiku, amely a japán költészet egyik jellegzetessége: rövid, általában háromsoros versek, de nagyon velősek. És igen, az öt kedvenc ilyen versemet fogom nektek megmutatni, és szándékosan írtam idézetet a címben is. Ugyanis tudom jól, mostanság sokatokat elriaszt a vers szavacska, mert mindenki valami nagyon mély és érthetetlen (értelmetlen) rímes halmazra gondol, pedig valójában egyáltalán nem kell annak lennie. És higgyétek el, sokkal érthetőbb és értelmesebb, mint bármelyik Oravecz Nóra-idézet. Szóval tessék csak Fodor Ákos-verseket olvasni, ha valami rövidre, de velősre vágytok. Nem fogtok csalódni :)

haiku

1. idézet

Van, ki gyönyörű.
Van, kin észre kell venni.
S van, ki attól szép,
hogy hasonlít egy csúfra,
akit szeretek.

2. idézet

Ne adj igazat.
Neked túl sokba kerül;
Nekem meg épp van

3. idézet

s ha addig élek
is: inkább engem hagyj el,
mint magad, Kedves!

4. idézet

 Isten nem hívő.
A nép nem demokrata.
A víz nem szomjas.

5.idézet

minden veszteség
fájdalombacsomagolt
megkönnyebbülés

6 thoughts on “Top 5 kedvenc Fodor Ákos-idézetem

  1. Szia! Kérhetek egy kis segítséget? :) Most szeretnék blogot csinálni itt a WordPressen, de valamiért nem engedi beállítani a betűtípust a blog címénél, hiába kattintok rá, hogy “Save & Publish”, amikor megjelenítem az oldalt, már megint az alapbeállítás van. Bocsi, hogy ezzel zavarlak, de gondoltam, hátha te tudod.
    Egyébként nagyon szeretem a bejegyzéseidet, csak így tovább! ;)

    1. Szia :) Az az óriási gond a WordPressnél, hogy sajnos nem lehet a sablonban átállítani a betűtípust, ahhoz külön fizetni kell, vagy eleve prémium előfizetést venni. Szóval nem nagyon lehet kombinálni ilyen szinten, ami sajnos nekem is nagy hátrány ezen a felületen :(
      Sok sikert a blogoláshoz és köszönöm :)

  2. Amit Fodor Akos “muvel”… Mar nem muveli, ugyanis tavaly februarban eltavozott. A versein nottem fel, az axiomai az en moralis es egyeb iranytuim a mai napig, es a haikui a legigazabb magyar haikuk, mar ha lehet ilyet mondani, merthogy a mufaj sokkal tobb annal, mint rovid, velos “szosszenetek”. Ilyen “hangnemben” beszelni rola az en szememben egyenlo a szentsegtoressel. Orulok, hogy megszeretted, es hogy ratalaltal erre a megoszto mufajra, es hogy ezaltal egyaltalan olvasol verset, de ne ezert olvasd, es ha mar, akkor erdemes lenne a szerzorol kisse tobbet tudnod!

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

