Könyves tag kávébolondoknak

Ezer éve nem volt már tagbejegyzés, viszont az utóbbi hetekben ketten is kihívtak, aminek persze én nagyon örültem. Most Andi, a legeslegkedvesebb booktuberem kihívását fogom teljesíteni, mely nem más, mint egy könyves tag kávébolondoknak. Én nagyon szeretem a kávét, egyértelműen a kávéimádók táborát erősítem, szóval már csak emiatt is tetszik ez. Viszont úgy vettem észre, hogy egyre nehezebb számomra a tagposztok kitöltése, valahogy mindig sokat töröm rajta a fejem, mit válaszoljak egy-egy pontra, így most is meggyűlt vele a bajom, de azért remélhetőleg tetszeni fog nektek. Lássuk hát az én válaszaimat!

1. Black coffee / Fekete kávé: egy könyv vagy egy sorozat, amibe egy picit nehéz belerázódni, de igazi hardcore rajongótábora van

Nos, sokan meg fogtok lepődni, de én ide A Szent Johanna gimi c. nagysikerű sorozatot tenném. Tudjátok, mennyire imádom az SzJG-t, mekkora pluszt adott három éve az életembe, és hogy tavaly még újra is olvastam az első hat részt. De! Az első rész első fele számomra érthetetlenül unalmas és gyerekes volt, az első 50 oldal után azon gondolkodtam, hogy hagyom a fenébe és félreteszem. Milyen jó, hogy nem tettem! Mert aztán Leiner Laura humora annyira megmentette az egészet, hogy nem érdekelt, hogy kissé eltúlzott az egész, a sírva röhögős részek mindent elvittek, kész, végem volt, ennyit egy könyvön sose nevettem, és mindmáig az SzJG-t tartom a legviccesebb könyvsorozatnak. Csak hát kellett egy félkönyvni idő, mire belerázódtam.

2. Peppermint mocha / Borsmentás mokka: egy könyv vagy egy sorozat ami a téli időszakban sokkal népszerűbb

Én ide Murakami Haruki könyveit mondanám, mivel a japán származású író stílusa amolyan szomorkás, depresszív hangvételű, tökéletes téli olvasmány. Tavaly az 1Q84 trilógiát a legnagyobb hidegben és hóban olvastam, emlékszem, totál illett a zord időjárás a történet hangulatához. Idén a Norvég erdőt már tavasszal, melegebb időben lapozgattam, de mivel legtöbbször szakadt az eső és negatív értelemben volt bolond az április, így itt sem éreztem azt, hogy ne illene az időjáráshoz.

3. Hot chocolate / Forró csoki: Egy gyermekkori kedvenc könyved

Nem is olyan rég írtam egy listát a kedvenc gyermekkori könyveimről, akkor lényegében összefoglaltam ezt az egészet. Viszont ha ki kellene emelnem egy regényt azok közül, még mindig a A Pál utcai fiúkat tenném, mert még mindig ahhoz fűződik a legtöbb szép emlék.

4. Double shot of espresso / Dupla eszpresszó: egy könyv, amit az elejétől a végéig végigizgultál

Mostanság egyre ritkábban olvasok krimiket meg thrilleket, tinikoromban viszont a szokásos lányregényeken kívül szinte csak ezeket faltam. De persze ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy csak ebben a műfajban lehet végigizgulós regényeket olvasni, hiszen sokszor az érzelmi szálak és a főhősök sorsa sokkal jobban izgatják és meghatják az olvasót. Ilyen volt például a DAC 5. része, melyben Ágiért a legelejétől kezdve a végéig nagyon izgultam, hiszen egy nagyon fontos, egész életre kiható problémával nézett szembe mindössze 17 évesen. De lényegében bármelyik kedvenc könyvemet idesorolhatnám, hiszen ha jó volt a regény, akkor elejétől a végéig lekötött, és izgultam a szereplők sorsáért.

5. Starbucks / Starbucks: Egy könyv, amit mindenhol látsz

Bár a Szürke-láz már lecsengett, de tavaly késő ősszel megjelent a Grey, és megint minden könyves oldalon abba lehetett belefutni. Aztán pár hónappal később, valamikor január-február környékén jelent meg szlovákul, és Pozsony belvárosát azzal plakátolták teli, de még a mai napig belebotlok pár ilyen hirdetésbe a fővárosunkban. Viszont ha Budapesten élnék, Andihoz hasonlóan én is A tiltás gyönyörét választanám ide, hiszen az év magyar könyve egyértelműen Lakatos Levente új regénye, amely nemcsak a metróplakátokon köszön vissza, hanem a könyvesboltok toplistáján is.

6. Latte / Tejes kávé: egy könyv vagy egy sorozat eredeti ötlettel, szép megvalósítással

Ide viszont egyértelműen Lakatos Levente új regényét mondanám, hiszen A tiltás gyönyöre nem kifejezetten erotikus történet, sokkal inkább politikai játszmázások tömkelege egy szerelmi sztori mögött. Számomra azért számít eredeti ötletnek, mert soha életben eszembe nem jutott volna a magyar politikát belevinni egy ilyen erotikusabbnak induló könyvbe. De az eredmény önmagáért beszél, és az ötletet még mindig izgalmasnak és bravúrosnak tartom, csak úgy, mint a kivitelezést.

7. Oops! I accidentally got decaf / Oppá véletlenül koffeinmentes kávét kaptam: egy könyv, amitől sokkal többre számítottál

Ilyen most Szabó Magda Az ajtó c. regénye, amit már január óta olvasok, és még mindig nem értem a végére. Valahogy sokkal többet vártam volna ettől a könyvtől, hiszen mindenki nagyon dicséri. Jelenleg már túlvagyok a felén, de megint félre kellett tennem, és az sem biztos, hogy befejezem. Sokkal, de sokkal jobbra számítottam, bár még nem tudom, mit tartogat számomra a vége, viszont az eddigiek alapján számomra csalódás.

8. The perfect blend / A tökéletes keverék: egy könyv, ami egyszerre keserű és édes, mégis tökéletes

Az ötödik Sally c. regényt sorolnám ide. Ez is idei olvasmány, méghozzá várólista-csökkentős, és egyszerre volt szomorúan keserű és boldogan édes, egyszerre szorult össze a szívem és nevettem nagyokat. Azonban tökéletes volt mint történetvezetésben, mint mondanivalóban, és bátran ajánlom mindenkinek.

Nos, ennyi lett volna mára ez a könyves tag. Ha van kedvetek, nyugodtan csináljátok meg, és linkeljétek nekem kommentben a válaszaitokat. :)

Reklámok

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

