Kedvenc gyermekkori regényeim

Itt az ideje feleleveníteni az általános iskola első négy osztályában olvasott kedvenceimet, azaz olvasós időszakom kezdeteit, mikor még tapasztalatok híján minden sztori klisémentes volt, minden apró dolgot pedig – a gyermekkor csodájának köszönhetően – ezerszeresen tudtam élvezni. Íme tehát az akkori kedvenc ifjúsági regényeim:

gyermekkori-regenyek

A Pál utcai fiúk

Abszolút kedvenc, talán a legeslegjobb magyar klasszikus ifjúsági regény, amit olvastam. Kétszer is nekiestem, először nyolcévesen, aztán tizenegy évesen már kötelező olvasmányként, és mindkétszer imádtam. Annyira jó volt egy összetartó gyermekcsoportulásról olvasni, ugyanis én is erről álmodoztam, hogy majd egyszer egy ilyenhez fogok tartozni. Emlékszem, aztán ennek hatására alapítottam is egyet még negyedikes koromban, igaz, háromfős volt, de hát ez nem zavart minket. Boka János volt a példaképem, és milliószor megsirattam a kis Nemecsek Ernőt, akiről még máig az jut eszembe, hogy megszégyenítésből kisbetűvel írták le a nevét. Szerintem ez az a könyv, amit harmadszor is újra fogok olvasni, immár felnőtt fejjel.

Emil és a detektívek

A külföldiek közül pedig ez a nagybetűs kedvencem, az Emil és a detektívek. Körülbelül kilencévesen olvastam, és még máig emlékszem rá, ahogy feküdtem az ágyban és belemélyedtem a történetbe, mely teljesen magával ragadott. Akkori fejjel nagyon izgalmas és fordulatos regénynek tűnt, és hatalmas csavarnak éreztem, hogy egy gombostű miatt sikerült kézre keríteni az elrabolt pénzt és a tettest. Pár évvel később láttam a modernizált filmfeldolgozást, amit azóta persze milliószor megnéztem, mellesleg ez volt az első saját DVD lemezem is (vicc az, akkor még DVD lejátszónk se volt, csak ez az egy lemezünk, amit egyébként nyertünk).

A két Lotti

Szintén Erich Kastner-regény, amit egy gyönyörű tavaszi napon olvasgattam kint az udvaron valamikor harmadikos vagy negyedikes koromban (hihetetlen egyébként, hogy mennyire megmarad bennem ennyi év távlatából is, hogy mit milyen körülmények közt olvastam). Imádtam az elcserélt ikrek történetét, nagyon mulatágosnak, izgalmasnak és szívszorítónak tartottam. Ugyanígy szerettem e könyv ihletésű filmeket is, legyen szó Linday Lohan-féle Apád, anyád idejöjjön-ről vagy Olsen ikrek-féle feldolgozásról.

Mi, szemüvegesek

Ezt a könyvet másodikos koromban vettem ki a könyvtárból, pontosan azután, mikor jómagam is szemüveges lettem. Istenem, de nagyon szerettem ezt a történetet! Annyira illett az akkori életembe! Ugyanis ennek a regénynek köszönhetően viseltem el a szemüveget, melyet még gyermeki ésszel nagyon cikinek véltem. Gyönyörű, tanulságos mese a kirekesztésről, a csúfolódásról, na és persze a szemüvegesek bűvös világáról. Fehér Klára nagyszerű író, tavaly, immár felnőtt fejjel olvatam tőle a Bezzeg az én időmben-et, melyet ezzel a regénnyel együtt szívből ajánlok mindenkinek.

Ének a küszöb előtt

Ez a regényt már talán többször is említettem a blogon, ugyanis ez volt életem második regénye, és emiatt a könyv miatt kezdtem el jómagam is írni, mindössze nyolcesztendős fejjel. Mindenképp nagyon kedves emlék, és persze hatalmas mérföldkő emiatt az életemben. Külön érdekesség még az is, hogy ugye mivel először nyolcévesen olvastam, ez volt életem első olyan története, melyben volt egy szerelmi szál (ha nem is jelentős, de akkor is), és mikor másodszor újraolvastam immár tizenkét évesen, akkor értettem meg igazán a történet mondanivalóját (akkor derült ki, hogy eredetileg tizenkét éven felülieknek szánt könyv, és emiatt nem tudtam vele teljes mértékig azonosulni nyolcévesen).

Reklámok

One thought on “Kedvenc gyermekkori regényeim

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

