K. A. Tucker: Tíz apró lélegzet

k-a-tucker-tiz-apro-lelegzet-pdfMEGJELENÉS: 2014
OLDALSZÁM: 252
KIADÓ: Könyvmolyképző
ÉRTÉKELÉSEM: 4/5

Négy évvel ezelőtt Kacey élete borzalmas fordulatot vett, mikor egy részeg sofőr miatt elvesztette szüleit, a barátját és a legjobb barátnőjét. A baleset emléke még mindig kísérti, még mindig hallja édesanyja utolsó lélegzetét, és nem akar mást, mint hátrahagyni a múltat. Kacey és tizenöt éves húga, Livie, két buszjeggyel felfegyverkezve maga mögött hagyja a michigani Grand Rapidsot, hogy mindent újrakezdjen Miamiban. Először alig tudnak megélni, de Kacey nem aggódik. Ő mindennel elbír – kivéve titokzatos szomszédjával az 1D lakásból.
Trent Emersonnak ragyogó kék szeme van és mély gödrécskéi az arcán, mikor nevet. És hibátlanul egyensúlyozik a jó fiút a veszélyestől elválasztó, ellenállhatatlan vonalon. Tragikus múltja miatt Kacey eldöntötte, hogy senkit sem enged közel magához, de a kettejük közötti vonzalom tagadhatatlan, és Trent minden eszközt felhasznál, hogy bejusson a Kacey szívét védő falak mögé – akár még egy olyan titokról is hajlandó lerántani a leplet, ami mindkettejüket tönkre teheti.

Bevallom, legelőször ez a regény is amolyan feleslegesen túlhype-olt olvasmánynak tűnt, mely tizenkettő egy tucat. De aztán beütött az isteni szikra, hogy valamiért ezt nekem is el kell olvasnom, hiszen könnyed New Adultra vágytam, ez pont jónak tűnt. Aztán mégsem azt kaptam, amit vártam, hanem annál egy kicsit többet.

Először is annak örültem leginkább, hogy végre nem a szende szűzlány koncepciót kaptuk, hanem a nagyon is szókimondó karaktert, aki persze lelkileg sérült, de mégsem úgy éli ezt meg, hogy nagyon visszahúzódó, hanem épp ellenkezőleg. A vicces, néhol nagyon is ütős beszólások miatt nagyon élveztem, sokszor hangosan fel is nevettem, ugyanis nagyon közel áll hozzám ez a stílus. A másik ok, amiért imádtam, hogy végre nem egy főiskolás lányról szól egy NA, hanem egy dolgozó húszévesről, aki ráadásul a húgáért is felel. Tehát most a klasszikus, amcsi főiskolás sztori kilőve.

A mellékszereplők is szerethetők voltak, kedzve Ciklonnal, a 23 évesen már ötéves kislányt nevelő anyukával. De ugyanúgy imádtam Bent is. Mondjuk kissé irreálisan lájtosan volt bemutatva az éjszakai élet és a sztriptízbárban való munka, de ez még elnézhető. Annál durvább volt maga a főszál, amiről nem tudok nem spoileresen beszélni, szóval inkább csak annyit mondok: imádtam, még annak ellenére is, hogy mostanság túl sok pszichológiai/pszichiátriai sztorit ismerek. A nagy csavaron pedig még én is meglepődtem, jómagam sem számítottam rá, hogy ez lesz.

És akkor még ott volt a sztori tanulsága is, az írónő a regény végén lévő összefoglalóban is elmondja, hogy ezzel a történettel az ittas vezetés veszélyeire próbálta felhívni a figyelmet. Szerintem nagyon jól sikerült átadnia, mit jelent egy-egy meggondolatlan döntés, hogy kerülhet mindez emberi életekbe és sorsokba. Mert legtöbbször bizony elég egy ballépés a többszörös tragédiához.

Negatívumként azt róhatom fel, hogy az eleje kicsit nehezen indult be, annyira nem is tudtam haladni vele. Aztán pedig a legvége, az epilógus túlzottan rózsaszín lett, de kábé olyan szinten, mint egy egészestés Disney rajzfilm. Egy csapásra hiteltelenné tette az egész jól felépített és amúgy hiteles történéseket.

Szóval bátran ajánlom ezt a könyvet azoknak, akik szeretik a NA-műfajt, azonban kicsit többre vágynak, mint egy egyszerű fiatalok közti szerelmi bonyodalom. Mert ennek a regény van egy mögöttes üzenete is – hogy tehet tönkre mindent egy rossz döntés.

Több infó a regényről ITT.

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

