Mi van a telefonomon avagy olvass, színezz és blogolj mobilról is!

Mostanság egyre népszerűbb ez a Mi van a telefonomon nevű tag, melyről szinte az összes youtuber csinált már videót, blogokon viszont nem lett annyira elterjedt. Tegnap mikor új applikációkat töltöttem le a mobilomra (amióta ugyanis új telefonom van, időközönként szét szoktam nézni az alkalmazások áruházában), és rájöttem, hogy hoppá, kellene nekem is csinálni erről egy bejegyzést, ugyanis nálam természetesen a blogolással és az olvasással kapcsolatos applikációk vannak fölényben. Így talán más molyoknak is adhatok tippeket, ötleteket, mikre is kellene rákeresniük okostelefonjuk áruházában.

asus-zenfone-2-laser

Először is bemutatom a mobilom, mely nem más, mint egy Asus Zenfone 2 Laser. Még karácsonyra kaptam ezt a mobilt, s bár okostelefonom volt előtte is (meg még azelőtt is), de elég gagyik, így szinte egy világ nyílt ki előttem, mikor elkezdtem használni. Nagyon gyorsan megkedveltem ezt a telefont, s bár nem egy iPhone, az én igényeimnek tökéletesen megfelel. Legfőképpen azért választottam pont ezt a készüléket, mert nagyon jó minőségű képeket készít az új laser technológiával és 13 megapixeles kamerájával. Nem csoda hát, hogy főleg emiatt a telefon miatt kedveltem meg az Instát is. Na de szépen sorban…

Általános applikációk

Gondolom senkinek se kell őket bemutatni. Facebook, Messenger, YouTube, Gmail, szinte minden okostelefon-tulajnak telepítve vannak.

image

Olvasós applikációk

Amazon Kindle: bármennyire is furának tűnhet, de ezt az alkalmazást bizony nem én telepítettem. Ugyanis benne volt a már telepített alapcsomagban, és itt van még egy ok, mennyire imádnivaló ez a készülék. Nekem aztán már csak annyi volt a dolgom, hogy bejelentkezem a már meglévő Amazonos accountommal, amit még a Kindle első beüzemelésekor kellett készítenem, és voila! Minden könyvem egy-kettő elérhető lett a mobilom képernyőjén is, vagyis hogy pontosabban fogalmazzak, természetesen csak azok a regények, melyeket Amazonról vettem, illetve amiket az amazonos e-mailen keresztül raktam rá. Na de akkor is! Végre tudtam sötétben is olvasni (mert nekem még a régi, nem PW-s Kindle-n ezt még nem lehet), és végre kimutatta azt is a lapozás gyorsaságából kiszámítva, hogy hány perc/óra marad hátra az adott fejezetből. Ami valami isteni funkció, csak egy hátránya van: nagyon-nagyon hajtja az embert, hogy minél gyorsabban lapozzon, hogy minél kevesebb legyen a hátramaradt olvasás. És az legrosszabb, ha az ember magával versenyzik, ugye.

Moly.hu: na igen, a kedvenc magyar olvasós közösségi oldal. Sokat használom mobilról is, azt viszont sajnálom, hogy a fejlesztők nem találtak ki rá egy mobilbarátabb alkalmazást, mert azért a mostanin lenne mit csiszolni. Én pedig imádok Molyolni éjjel-nappal.

Goodreads: természetesen a nemzetközi könyves közösségi oldal is megtalálható applikáció formájában, ez már sokkal fejlettebb és naprakészebb, mint a magyar társa, de azért ne felejtsük el, ez régebbi és többek által használt is.

Coloring for Adults: Ó, igen! A felnőtt színezők meghódították már a mobilfüggők világát is! Múltkor már elmélkedtem a stresszoldó színezőkről, most viszont ki lehet próbálni mobilon is! Mondjuk, ez a digitális változat szerény véleményem szerint károsabb, butítóbb, mint a papír változata, mivel eléggé be tudok hülyülni rajta, ha rossz helyen nyomom a képernyőt és teljesen beszínezi a rossz mezőt. Ráadásul nem lehet annyira kreatívkodni se, mint az eredetinél, és nyilván ceruzával színezgetni sokkal nagyobb élmény, mint képernyőn. De egy pozitívumot elmondhatok: hihetetlenül emlékeztet engem arra, mikor 2002-ben megkaptuk az első számítógépünket, és semmi nem volt szinte rajta, csak Paint, így azzal kezdtünk el játszani hasonlóan színkitöltögetős dolgokat.

imageimage

Blogolós applikációk

WordPress: Igen, ha nem vagyok otthon, akkor ezen az appon keresztül szoktam ránézni a blogra, csekkolni a statisztikát, a hozzászólásokat stb. Bejegyzéseket persze gépről írom, de szuper dolog napközben ránézni a blogra.

Facebook Page: Ez sokatoknak lehet ismerős, akik rendelkeznek valamilyen Facebook oldallal is a privát profilon kívül, nekem ez a fb.com/lapozz-wordpress. Tulajdonképpen ezzel lehet mindenféle posztokat megosztani itt, válaszolni a kommentekre, megnézni az elérési statisztikát stb. Őszintén szólva én nem nagyon szoktam mobilról posztolgatni a blog Facebookjára, maximum csak rá-rápillantgatok, hogy van-e valami újdonság, és válaszolok pár kommentre.

Instagram: Oké, ez nem feltétlenül függ össze a blogolással, de mivel nekem nem privát az instám, hanem legfőképpen a blog miatt csináltam, ezért ide sorolom. Ezt sem kell senkinek se bemutatni, ma már elég elterjedt. Én pedig, ahogy már a bevezetőben is mondtam, az utóbbi időben nagyon rákattantam erre az appra, főleg azért, mert szép fotókat csinál a mobilom, és imádok fényképezni. Komolyan, mostanság viszket a tenyerem, hogy napi 3-4 fotót osszak meg, de aztán visszafogom magam. Nem szabad kirakatéletet élni, mint ahogy a sztárok csinálják, és amúgy is ez egy könyves blog, azért igyekszem tematikán belül maradni. Noha unalmasnak tartom csak könyvekről kirakni képet, ezért osztok meg azért mást is (és igen, rákattantam a szelfikre is).

Regrann: Ezzel az appal lehet Instán képeket megosztani.

Pinterest: Pinterestet is leginkább gépről használom, de igyekszem majd áttértni a mobilos böngészésre is.

Fotós alkalmazások

A legtöbb fotóm a fényképezőgépbe beépített alkalmazásokban szerkesztem, mivel ugye az elején mondtam, hogy ez egy fényképezésre specializálódott teló, így szerkesztésben is van millió lehetőség. De azért néha kivételt is szoktam tenni, ilyenkor használom a Mirror image-t, amellyel tükrözni lehet a fotókat minden irányból, aztán a FotoRus-t, mely szintén egy csomó filtert és egyéb lehetőséget kínál. Aztán külön ki szeretném emelni a YouCam Makeup-ot. Ez egy elsősorban lányoknak, nőknek kifejlesztett alkalmazás, mely arra szolgál, hogy sminket szerkesszünk a meglévő szelfinkre. Nagyon-nagyon szeretek néha eljátszani rajta, és tényleg, elég élethű sminket tudunk készíteni vele, és ha ügyesek vagyunk, alig látszik, hogy utólag lett rászerkesztve a rúzs vagy a műszempilla.

image

image

Egyéb alkalmazások

Akkor nagyon röviden még a többi appról, melyet használok. Daily workout apps segít az itthoni tornázásban, lehet választani, mire szeretnél tornázni, hány percig stb. és megfelelő tornagyakorlatokat mutat rá. Én ezzel szoktam itthon tornázni. Yazio egy fogyókúrás alkalmazás, ami segít számon tartani, hogy aznap mit ettél, és ezzel mennyi kalóriát, szénhidrátot, fehérjét, zsírt vittél be a szervezetedbe, és hogy túllépted-e a megszabott értéket. VidTrimmel videókat lehet vágni mobilon is, ezt még csak egyszer próbáltam, szóval annyira nem értek hozzá, de majd szeretném ezt is fejleszteni. Zenehallgatásra a Spotify nevű  alkalmazást használom már úgy 2 hónapja, nem is tudom, miért nem telepítettem rögtön, annyira imádom. Nekem persze nem a prémiumos verzió van, szóval becsúsznak a reklámok meg nem minden funkciója elérhető, de akkor is szeretem. Most már, ha van wifi a buszon, akkor innen hallgatom a zenét utazás közben. Időjárásra is az automatikusan beépített appot használom, de persze tetszés szerint lehet keresgetni a Play áruházban mindenféle hasonló időjós alkalmazást.

Egyébként a mai okostelefon-centrikus világban szerintem én abszolút nem számítok függőnek, még mindig számítógépen szeretem a legtöbb dolgot elintézni, és ha nem vagyok itthon, akkor sincs hozzámnőve a mobilom, sőt, még mobilnetem sincs. Ez talán azért van, mert nem szeretek mobilon pötyögni (a hosszú körmeim még mindig problémát okoznak benne), és valahogy a számítógépen, nagyban még mindig az igazibb, mint kicsiben, a mobilomon.

Ti szoktatok használni valami érdekes applikációt? Osszátok meg Ti is velem, hátha valami hasznos tippre lelek!

Reklámok

2 thoughts on “Mi van a telefonomon avagy olvass, színezz és blogolj mobilról is!

  1. Most kifejezetten olvasásra az FBReader alkalmazás jutott eszembe, amivel epub-ot, mob-ot sőt kiegészítő appjával pdf-et is lehet olvasni!

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

