Alessandra Torre: Black Lies – Sötét hazugságok

alessandra-torre-black-lies-sotet-hazugsagok-pdfMEGJELENÉS: 2015
OLDALSZÁM: 370
KIADÓ: Könyvmolyképző
ÉRTÉKELÉSEM: 5/5

Létezhet szerelem, ha minden csak hazugság?
Brant:
Huszadik születésnapján már milliárdokat érő cég tulajdonosa. Három éve vagyunk együtt. Négyszer kérte meg a kezem. Négyszer kosaraztam ki.
Lee:
Füvet nyír, ha éppen nem háziasszonyokat döntöget. Nemcsak a keze és a szája ügyes, hanem a szerszáma is. Majdnem két éve futok utána. Azt nem tudom, hogy vajon tud-e róla, hogy ez így van.
Két férfit szeretek. Két férfival szeretkezem.
Csak tessék, ítélj el! Fogalmad sincs, hogy mivel jár a szerelmem.
Ha azt hiszed, hogy már hallottál ilyen történetet, akkor tévedsz.

Ó, te jó ég! Ez a könyv valami hihetetlenül elképesztő, egyedi, arculcsapós és megrázó. Olyan, amilyenre egyáltalán nem számít az ember, mikor a kezébe veszi, és olvasni kezdi. Olyan, ami ugyan távol van a tökéletestől, de kit érdekel, ha egyszer olyan izgalmas, hogy az utolsó 200 oldalt (vagyis a könyv felét) szinte egy este alatt egy szusszanásra kiolvasom, noha amúgy utálok gyorsan olvasni. 

Pedig ne higgye senki, hogy az elejét imádtam! Mert egyáltalán nem. Sőt. Amilyen gyorsan végigszántottam az második felén, olyan lassan cammogtam az elsőn, mert annyira nem kötött le az egész. Nem is az volt a baj, hogy nem tetszett a történet már az elejétől fogva, egyszerűen nem tudtam magam beleélni az olvasásba. Számomra idegen volt ez a stílus, nem hagyott elmerülni a történetben, annyira kapkodósnak tűnt, annyira amatőrnek. Azonban a regény második felében már értettem, miért kellett ez az egész. Értettem, miért hagyta az írónő, hogy ilyen gyorsan szökkenjünk az időben, hogy ilyen rövidek legyenek a fejezetek, és hogy ennyi homály fedje ezt az egészet. Minden értelmet kapott! De az a különlöges ebben az egészben, hogy körülbelül 50 oldallal azelőtt kitaláltam a turpisságot, még mielőtt nyíltan ki lett volna mondva a regényben, és mégsem voltam csalódott, sőt. Utána még többet is kaptam, mint hittem, mert az írónő még ezt is tudta fokozni, amit már azt hittem, nem lehet.

alessandra-torre-sotet-hazugsagok-pdfSzóval úgy a felénél, mikor rájöttem a dolog nyitjára, akkor kezdett el igazán érdekelni a sztori, és akkor kezdtem el falni az oldalakat. Nem, kivételesen nem zavart, hogy egy kicsivel előbb fedeztem fel a titkot, mint szabadott volna, mert így számomra még érdekesebb volt az egész, noha persze a nagy meglepetés nem csattant akkorát. Viszont az azt követő részek még több bonyodalommal kecsegtettek, és nagyon-nagyon tetszett ez a fajta dramaturgiai ív.

Maga a besorolás egyébként ne tévesszen meg senkit – ugyan Rubin Pöttyösként szerepel, tehát mindenki New Adult történetet vár ettől a regénytől, azonban ez egyáltalán nem NA-sztori. Egyrészt a főszereplők is jóval idősebbek, vagyis harminc felettiek, másrészt rengeteg benne az erotikus jelenet (bár én nem mondanám erotikus regénynek egy ilyen erős dramaturgiai felépítéssel).

Vicces egyébként, hogy a főhősnő milyen antipatikusnak, önzőnek és gyerekesnek tűnhet a regény első felében, aztán hirtelen mennyire más megvilágításban látjuk őt. Ez is azt bizonyítja, hogy az életben sem szabad valakit elítélni külsős szemmel a tettei miatt, mert nem tudjuk, mi vezeti az embert ezekhez a tettekhez, nem látjuk a cselekvés hátterét. Ilyen szempontból is nagyon tanulságos regény.

A kezdeti nehézségeim ellenére nem tudom nem kedvencként kikiáltani ezt a regényt és nem maximum pontot adni rá. Egyszerűen úgy érzem, felejthetetlen ez a sztori, nagyon is sokáig fogok emlékezni rá. Bátran ajánlom azoknak, akik kedvelik a különleges, kliséktől mentes történeteket, és nem ódzkodnak a durva, nyers beszédtől és az erotikától.

Bővebb infók a könyvről itt.

Reklámok

One thought on “Alessandra Torre: Black Lies – Sötét hazugságok

  1. Szia!

    Ide is leírom, amit a Moly.hu-ra is írtam.
    Ez a könyv tényleg nagyon jó. Én nagyon utáltam Layanát, de aztán meg szidtam magam, hogy hogyan lehettem ilyen ostoba…
    Nagyon meglepő könyv.
    Egyik kedvencem lett. :)

    Ha esetleg van kedvet nézz be kérlek az én blogomra is:

    http://klodettesbookclub.blogspot.hu/

    Üdv, Klodette

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

