Tavi Kata: Táncvarázs (Sulijegyzetek 3.)

tavi-kata-táncvarázs-sulijegyzetek-pdfMEGJELENÉS: 2015
OLDALSZÁM: 408
KIADÓ: Könyvmolyképző
ÉRTÉKELÉSEM: 5/5

Lilla és Krisztián egy párként kezdi a tizenegyedik évfolyamot a Duna-parti Gimnáziumban. A két szerelmes mindent megtesz, hogy semmi se rontsa el a boldogságukat, de mintha a szülők összeesküdtek volna ellenük, és amikor nem ők gördítenek akadályokat Lilláék útjába, a baráti társaságban akad mindig valami baj.
Képes lesz Krisztián elviselni Lilla és Márk szoros barátságát?
Sikerül Lillának megfejtenie Ákos szokatlan viselkedését?
Hogyan alakul Jázmin és Kristóf felettébb zűrös kapcsolata?
Kibe szerelmes Gréta? És miért érzi Flóra egyedül magát?
Lilla az idei évben még komolyabban veszi a táncórákat, mert nagy a tét az év végi vizsgán. Vajon tényleg neki teremtették a színpadot? Krisztián pedig kosarasként olyan lehetőséget kap, amire nem is számított.

Végre! Végre, végre, végre! Sikerült végre megszeretnem Tavi Kata ifjúsági sorozatát is, amit eddig szinte csak szenvedve olvastam. De így a harmadik részre szerencsére beérett az egész, és úgy beleszerettem, hogy most már tényleg csak jókat tudok írni róla.

Pedig az eleje ennek is döcögősen indult, majdnem úgy volt, hogy hagyom az egészet a fenébe, de aztán azt vettem észre, hogy száznyolcvan fokos fordulatot vett a véleményem. Már nem tudom megmondani pontosan, hol is kezdtem el körömrágva izgulni a szereplőkért és a kapcsolataikért, de talán eleve az jött be igazán, hogy Krisztián gondolataiba is bepillantást nyerhettünk, és így sokkal érdekesebb, pikánsabb lett az egész. Na igen, az írónő tényleg elég valósághűen ábrázolta a pasik gondolkodását, és ez mindenképpen hatalmasat dobott a történeten. Aztán az is betett rendesen, mikor belépett a képbe Nico. Konkrétan azokat a jeleneteket végigvigyorogtam (pedig én utálom a “vigyorog” kifejezést, mégis ez talán a legmegfelelőbb szó rá, amit műveltem). Meg persze a fejemet csóváltam, hogy hé, számomra megint egy meleg szereplőnek kell ekkora színt vinni egy sztoriba? Mert valahogy mindig akkor lesz minden mulatságos, mikor egy meleg pasi miatt jönnek a félreértések és a helyzetkomikumok. Nico pedig tényleg telitalálat volt.

Aztán meg ott volt Jázmin és Kristóf története. Már az előző kötetben is Jázmin száláért voltam oda, így gondolom sejthetitek, mennyire imádtam, hogy külön fejezetet kapott a lány, és bepillantást nyerhettünk, mi is jár pontosan a fejében, mi történt köztük Kristóffal, hogy jutottak el idáig. És nem utolsósorban remek volt külső szemlélőként tekinteni a két főszereplőre, Lillára és Krisztiánra is. Szóval tényleg, még mindig Jázmin-fan vagyok, annyira imádom ezt a lányt, noha Kristófot annyira nem sikerült megkedvelnem, de a kettősük még mindig lenyűgöz.

Amit még nagyon imádtam ebben a részben, hogy Jázminon túl is sikerült megjegyeznem a mellékszereplőket, mert igazából eddig nem nagyon tudtam őket beazonosítani. Például a regény elején totális problémát jelentett számomra, hogy abszolút nem emlékeztem, az előző részekben ki kicsoda volt, mi történt vele, annyira felejthetőek voltak. Ugyan a régi sztorikra a regény végeztével sem sikerült emlékeznem, ám legalább sikerült beazonosítanom a karaktereket, és nem folyt az egész egy masszává a fejemben.

Nagyon tetszettek még a regényben említett zeneszámok, például hála a Hello, lányok-nak, aznap éjjel, mikor olvastam ezt a részt, megint Halott Pénz-számokat kezdtem hallgatni. Nem mellesleg nagyon remekül, semmiképp sem erőltetetten szőtte bele ezeket a zenéket az írónő a történetbe, nem éreztem azt, hogy szándékosan akarta ránk tukmálni, hanem adta magát a helyzet.

Tehát igen, megtört a jég, kislányos rajongással olvastam el szinte az egész regényt. Noha nem vagyok már tinilány, pont azért szeretek néha Young Adultot olvasni, mert ki tudja hozni belőlem azokat az érzéseket, melyeket hét-nyolc évvel ezelőtt éreztem. És most végre Tavi Kata regényének is sikerült.

2 thoughts on “Tavi Kata: Táncvarázs (Sulijegyzetek 3.)

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

