Kell-e nekünk felnőtt színező?

Tegnap a könyvesboltban percekig álltam tanácstalanul a felnőtt színezős részlegnél, és elgondolkodtam azon, melyen már tavaly nyár óta töröm a fejem: őszintén, tényleg kell nekünk felnőtt színezőkönyv, vagy ez is csak az ügyes marketingesek agymosása?

Gyermekkoromban imádtam kifestőzni, de ahogy elkezdtem regényeket olvasni, úgy csökkent bennem a színezés iránti vágy és kényszer. Most pedig, 15 évvel később azt akarják velünk elhitetni, hogy a kifestőzés tulajdonképpen a felnőttekre is jótékony hatással van, hiszen nyugtatja, kikapcsolja az agyat, növeli a kreativitást, ellazít, és nem utolsó sorban sikerélményben részesít egy-egy szépen kipingált kép. Épp ezért én is ki akartam próbálni ezt az új őrületet, egészen addig, míg el nem gondolkodtam, kell-e ez nekem.

johanna-basford-pdf
Színezd újra, színezd újra az életed, ha megfakulna.

Mert tulajdonképpen minek is költsek több, mint tíz eurót egy ilyen időrabló elfoglaltságra, ha itt vannak a könyvek, de leginkább a blog, mely önmagában is elég kreativitást, sikerélményt hordoz? Ha pedig pingálni, festegetni támad kedvem, miért is ne inkább a körmeimmel tegyem ugyanezt felfedezve újabbnál újabb lakkokat, színeket, technikákat? A felnőtt nőknek annyi, de annyi lehetőségük van az ehhez hasonló színezgetési mániájukat kiélni, nem kell ehhez kifestő. Még akkor sem, ha rá van írva, hogy felnőtteknek szól, nem gyerekeknek. Mert szerintem a kifestőzés a gyermekek elfoglaltsága, nem pedig a felnőtteké.

Persze, senkit sem akarok lebeszélni erről az új mániáról. Mindenki arra költi a pénzét, amire szeretné, és azzal tölti a szabadidejét, ami őt boldoggá teszi. De álljunk meg egy pillanatra, és kicsit gondolkodjunk el – mi lett volna, ha ezek a kifestőkönyvek nem úgy lettek volna beharangozva, mint stresszoldó színezők felnőtteknek? Akkor is megvettük volna, ha az ügyes marketingszakma nem talál ilyen jól csengő beharangozót? Mert bevallom, én pont emiatt akartam kipróbálni, csak aztán kezdtem átlátni a szitán…

Azon viszont kezdek kiakadni, hogy amint a Manó Könyvek behozta Johanna Basford kifestőkönyvét, azonnal észbekapott a többi kiadó, és mindenki megalkotta a saját színezőjét. Tegnap például Fejős Éváé került a kezembe. Persze, ez minden egyes mániánál így van, hiszen nemrég még az erotikus könyvek uralták a sikerlistákat a Szürke sikeréből kiindulva, a tavalyi év már egyértelműen a felnőtt színezők éve volt.

Ti mit gondoltok erről? Tényleg hasznos dolog felnőtt fejjel a színezgetés? Vagy csak nagyon hinni szeretnénk benne?

22 thoughts on “Kell-e nekünk felnőtt színező?

    1. Na, kézügyesség, nem is gondoltam volna :) akkor talán mégis érdemes kipróbálnom? (mert sajnos az én kézügyességemben van elég kivetnivaló)

  1. Van egy olcsóbb megoldás: munkahelyen nyomtatni színezőt netről. :D Én kipróbáltam, de nem kötött le, az elsőt se fejeztem be…

    1. Hehe, na igen, én is most gondolkodtam, hogy ezt az oldalt, amit kiraktam ide illusztrációként, ki kéne nyomtatnom és kipróbálnom. De az időt sajnálom rá, nem is főként a pénzt :D

  2. Nekem tetszik a végeredmény, amiket néha kiposztolnak a kész képekről, de nem vagyok hozzá elég türelmes. Egyszer lehet kipróbálom, csak nem biztos, hogy a gyerekek egyszerű színes ceruzáival is olyan mutatós lenne :-) Ha jól emlékszem, láttam olyan hirdetést, ahol kimondottan felnőtt színezőhöz árultak tollakat. Kezdem azt hinni, hogy ez már egy külön üzletág.

    1. Persze, lehet vele együtt venni Stabilo tollakat is, van olyan csomagolás! De nekem mondjuk olyan Stabilo tollaim voltak, csak én persze nem színezésre, hanem írásra használtam/és még használok is.

  3. Nekem kifejezetten hasznos volt. Nagyon befelé forduló vagyok és rengeteg lelki bajom van, mikor érzem, hogy valami tényleg nem oké, akkor elkezdek színezni és jobban ellazít, mint egy nyugtató tea. Remekül kitudom vele zárni a világot és a dühkezelési gondjaimon is segít.

  4. Én is ki kell próbáljam, de inkább nyomtatok magamnak, rengeteg ingyenesen letölthető van a neten. Ha bejön akkor talán meggondolom, hogy vegyek-e egy egész könyvet. De lehet akkor is maradok a költséghatékonyabb otthoni nyomtatásnál :)

  5. Jó, hogy felvetetted a kérdést én is sokat gondolkodtam rajta….De mivel anno rajzolni is tanultam, de már azt se nagyon csinálom, én se hiszem, hogy szabadságvágyó, nagyban gondolkodó, kapkodó énemet annyira lekötné az előrajzolt aprólékos minták sokasága. Egy időben mandalákat színeztem, mert hasonló pszichológiai okokkal ajánlották, egy ideig csináltam, de őszintén szólva nem éreztem tőle változást, szépen eluntam….
    És ahogy mondtad is, annyi más kreatív projektem van futóban, hogy azokat se bírom idővel, energiával! Nem hogy mégegyet erőltessek!
    Szerintem is azoknak való, akik máshogy nem tudják, nem merik stb.kifejezni a kreativitásukat és elég türelmesek és aprólékosak, hogy elbíbelődjenek vele. De amíg egyet kiszínezget valaki, én vagy 5 szabadkézi rajzot odavetek, úgyhogy kösz, nem nekem való, megerősítettél benne. :)

    Ám egyetlen kivételt teszek: kezdenek megjelenni a kedvenc sorozatokból is színező könyvek….na, ha törik, ha szakad, egy olyat beszerzek! Just because.

    1. Ó tényleg, most jut eszembe, a Harry Potteres színezőt én is úgy beszerezném! De félek tőle, hogy hiába vagyok nagy HP-fan, hamar ráunnék a színezőre.
      Igen-igen, szerintem is maradj a rajzolásnál, sokkal hasznosabb :)

  6. Szerintem inkább olvassunk. Éppen tegnap gondolkodtam el én is ezen a témán, de ide is leírom, hogy megnyugodom sem kell, gyerek sem akarok újból lenni, ez csak egy jó marketingfogás szerintem. És a könyvek közt sikerlistát vezet, szemben az írók fáradalmaival. Össze nem hasonlítható a kettő, még a képregényt is többre értékelem. De, lehet, hogy csak én gondolom ezt :)

  7. Én is elgondolkodtam ezen. Arra jutottam, hogy nekem nincs rá szükségem. Ha kreatívkodni akarok, arra bőven találok módot. Magam terveztem (és színeztem) inkscape-ben az esküvői meghívónkat. Most a filofaxunkat dekoráltuk ki barátnőmmel. Kéne varrni is néhány dolgot… Meg hamár könyv, én is inkább olvasok. De aki jobban érzi magát a színezéstől, annak biztosan nagyon jó! :)

  8. Szerintem bűnrondák ezek a mozaikos, kriksz-krakszos kifestők. A gyerekeknek szántak sokkal szebbek, ha már kifestőzni támadna kevem, tuti vennék 500 Ft-ért egy gyerekkifestőt (nem azokat a ronda 3000 Ft-os modern fajtákat, hanem a régi, klasszikusokat, ahol még az emberek embereknek néznek ki, nem eltorzított bábuknak), és azt festegetném. De legyek őszinte? Se erőm, se időm ilyenekre.

  9. Szerintem megvan a célközönsége, bár valójában korántsem akkora, mint amennyien a jelenlegi hype miatt veszik. Viszont akik ellazulnak tőle, élvezik és szívesen csinálják, azoknak a marketingszöveg nagyon jó “kifogást” jelent – mert ugye (ha nem lenne ráírva, hogy “felnőtteknek”) mit szólnának a mai világban, ha egy felnőtt nő/férfi nekiállna színezgetni :)

    Abban is látok rációt, hogy sikerélményt jelenthet – de ez megint csak egy adott csoportra igaz. Aki az izgő-mozgó, türelmetlenebb, vagy éppen vérmesen maximalista fajta (nem mehetek ki a vonalból!), annak nyilván csak fejfájást okoz az egész. De aki például mindig is szeretett volna rajzolgatni, festegetni, de a kézügyessége hibádzott, az így is nagyon szép képeket tud alkotni.

    Ez is egy aktuális divathullám, és nyilván sok színező kel úgy el, hogy a tulajdonosa két és fél kép után ott felejti porosodni a polcon, de hát ez már csak így szokott lenni :)

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

