Ez történt 2015-ben

És igen, ismét eltelt egy év, így nem maradt más hátra, mint a szokásos év végi összefoglaló. Kezdjünk rögtön egy kis statisztikával.

93 új poszt (összesen 279)
109 új komment (összesen 445)
56 új követő (összesen 114)
162 új kép
816 új Facebook-like (összesen 1116)

– Május 1-én a leglátogatottabb nap 1365 látogatóval
– 73 országból jöttetek, legtöbben Magyarország, Románia és Szlovákia
– A legtöbb poszt vasárnap lett publikálva

OLVASÁSI EREDMÉNYEIM

– 74 könyvet olvastam el
– ebből 7 újraolvasás
– 25 730 oldal összesen
– 29 könyv magyar író műve
– 0 kéziratot olvastam és véleményeztem
– 5 könyvet hagytam félbe

Legrövidebb könyv – Csáth Géza: Napló (94 oldal)
Leghosszabb könyv – Margaret Mitchell: Elfújta a szél (1176 oldal)

AHONNAN JÖTTETEK

Keresőmotorok 64,950
Facebook 9,702
pecsma.hu/abszolut-no/otthon/legjobb-konyves-blogok/ 369
konyvesblogok.blogspot.hu 293
goodreads.com 187
bloglovin.com 122

LEGLÁTOGATOTTABB BEJEGYZÉSEK

Mivel idén is, ahogy eddig minden évben, A Szent Johanna gimi részei és Leiner egyéb könyvei uralták a toplista élét, nem árulok el semmi újdonságot. Ezért inkább azt mutatom meg, mik voltak a leglátogatottabb posztok azok közül, melyeket idén, 2015-ben tettem közzé (ezek közül első két helyen ugyancsak a Bexi-könyvek állnak, így inkább a harmadik leglátogatottabbal kezdem).

Jennifer L. Armentrout: Opposition – Ellenállás   2053
C. J. Roberts: Fogoly a sötétben                                1670
Janne Teller: Semmi                                                    1582
Cover Reveal! Tavi Kata: Táncvarázs                        1500
Kody Keplinger: The Duff – A pótkerék                    1427

Természetesen Leiner kötetein túl idén is sok más tavaly, tavalyelőtt publikált bejegyzésre kattintottatok sokan, ilyen volt Kalapos Éva DAC-sorozata (a 2. részre csak idén 2402-en klikkeltetek), Colleen Hoovertől a Reménytelen (2064), Legrosszabb öt könyv, amit az utóbbi időben kiadtak (1610), Lakatos Levente Aktus (1440).

És jöjjön a szokásos print screen az oldal majdnem hároméves statisztikájáról (a kép dec. 31. 14:40-kor készült):

statisztika-lapozzvelem

És akkor hozzá a lelkizés….

Igazából annyi minden történt ebben az évben, hogy nem is tudom, hogyan kellene mindezt összefoglalnom. Amint láthatjátok, a blog elég szépen felfejlődött lájkok és látogatások szempontjából (hihetetlen, hogy tavaly szilveszterkor léptem át FB-n a 300 lájkot, most meg 1100 felett van), de idén sikerült 74 könyvet elolvasnom, ami a tavalyi 53-hoz képest szép nagy ugrásnak számít. Szóval e téren is nagy lépésekkel haladtam előre. Szerencsére rengeteg csodás regény került a kezembe, hatalmas olvasási élményekben volt részem 2015-ben. Emellett igyekeztem sok-sok újdonságot felfedezni, bővíteni a látókörömet és feszegetni a kényelmi zónámat. Ennek eredménye az lett, hogy 5 félbehagyott regényt is magaménak tudhatok (tavaly ugye ez a szám nulla volt), de hát így jár, aki kísérletezni akar – rosszul is elsülhet, de közben egy csomó jó dolgot felfedez az ember. Például rengeteget kutakodtam Molyon régi könyvek után, melyek nagy eséllyel tetszhetnek, így akadtam rá pár gyöngyszemre, illetve néhány dolog emiatt került fel a várólistámra. Szóval 2015 egyértelműen kísérletezős, komfortzóna-feszegetős, új kalandokra vágyó év volt, és ez nem csak az online életemre értendő.

Mert bizony elég sokminden történt még a blogon túli életemben is, egyértelműen ez volt a legizgalmasabb évem minden szempontból. Idén átélhettem eddigi életem legjobb színházi élményét (Budapesti Operettszínház Szép nyári nap c. musical, hihetetlen, mekkora élmény volt még úgyis, hogy tévében már láttam úgy 5-6 éve), életem legjobb koncertélményét (Ákos Igazán turné Győrben, mert oké, Ákos most sokunknál kihúzta a gyufát, de attól még kár lenne tagadni, hogy ő hozza a legszínvonalasabb koncerteket Magyarországon, és a győri turnézáró még az 5 évvel ezelőtti Ákos-koncertemet is mérföldekkel felülmúlta ezzel a fénytechnikával). Megvolt életem legbizarrabb mozija is (igen, a Szürke ötven árnyalatáról beszélek, és nem azért mondom, mert olyan kiemelkedő a film, mert nem, hanem mert soha életben nem néztem ilyen pikáns jeleneteket ennyi emberrel egy teremben), megnéztem életem első horrorfilmjét, a poén kedvéért késő este egy moziban Halloween hetében (ne nézzetek így rám, a csoporttársaimmal voltam, és nem én voltam az egyetlen, aki 23 évesen még sose látott horrort). Először életemben részt vettem egy csodálatos slam-esten, és egyszerűen imááááádtam. Mindjárt ki is derült, hogy nem Kemény Zsófi a legjobb a műfajban, mert bizony akadt nála sokkal tehetségesebb magyar slammer is. Aztán részt vettem (szintén első alkalommal) egy szexuálpszichológiai előadáson, méghozzá Klettner Anikóén, ami ugye érdekes volt, de nagyon sok újdonsággal nem szolgált. És akkor ott van az a rengeteg buli, házibuli, koncert, baráti összeröffenés, iskolai rendezvény, mellyel aztán megdöntöttem a rekordot idén, mert még soha ennyi eseményen nem vettem részt egy év leforgása alatt. Ezenkívül megszereztem a jogsit még az év első felében, rekordot döntöttem a tanulmányi átlagomban, sikerült fogynom pár kilót (amit aztán vissza is szedtem most, a karácsonyi zabálások alatt, brühühü :S). Átéltem pár nagyon mély és tanulságos beszélgetést, megismerkedtem hozzám igencsak távol álló emberekkel, és elfogadtam az ő gondolkodásukat, tetteiket minden ítélkezés és egyéb nélkül. Sikerült megélnem pár poénos jelenetet is, mely így kívülről nézve nagyon groteszknek tűnik, és szerintem sokáig fogok emlékezni rájuk. És ami a legfontosabb, kiálltam magamért, és véget vetettem az olyan kapcsolataimnak, melyek a manipulációra, a másik kihasználására és az önzőségre épültek, így ért véget többek közt egy húszéves “barátság” is.

Szóval ilyen volt az én 2015-ös évem.

Reklámok

One thought on “Ez történt 2015-ben

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

