Teljesítettem a 2015-ös várólista-csökkentést

varolistaikon2015Ismét eltelt egy év, itt az ideje kiértékelnem az idei sikeres várólistacsökkentős kihívásomat, mely még az elvártnál is jobban sikeredett. Hogy miért? Mert már idén júliusban volt szerencsém mind a 12 regényt magamévá tennem, ehhez jött még egy augusztusban, így a 12+4 regényből 13-at elolvastam, és nagy részüket mind a rendes várólistáról. Sajnos idén is volt, amit nem sikerült elolvasnom, ez pedig Tóth Krisztinától az Akvárium, melybe ugyan belekezdtem, de olyan unalmasnak tartottam, és nem haladtam vele, hogy aztán félbehagytam. Hát, van ez így. De ezt nem sajnálom annyira, mint Stephen King Ragyogását, amibe sajnos belekezdenem sem sikerült. Ugyanis nagy optimistán azt terveztem, hogy majd szépen meghagyom ezt a regényt decemberre, hiszen maradjon már egy regény a várólistáról, amellyel majd év vége felé foglalkozom, mégiscsak egy egész éves kihívás ez, én pedig már júliusra elolvastam a 12-őt. Mostanra viszont rájöttem, hogy nagyon sok az új megjelenés (főleg a magyar írók közt), melyet szeretnék mostanság elolvasni, így nem marad időm Kingre, kapkodni meg nem akarok, pláne nem erőszakkal olvasni. Szóval úgy döntöttem, King bácsi megint kimarad a jóból, engem pedig felpofozni is kevés volna, hiszen már olyan régóta tervezek tőle egy könyvet elolvasni, de neeeem, még mindig nem sikerült. Pedig érzem én, hogy tetszene az ő munkássága, csak még nem jutottam el odáig, hogy kipróbáljam. Na de majd jövőre…

De tegyük is félre, hogy miket nem olvastam, és koncentráljunk arra, amiket igen. Mert bizony nagyon ügyesen válogattam össze tavaly a könyveket erre a listára, hiszen műfajilag és származásilag is nagyon sokszínű lett. A tavalyi posztomban már említettem, hogy az írók közt a magyarokon és az amerikaiakan kívül van angol, dán, francia, izlandi, japán és német is. Szóval tényleg igyekeztem a változatosságra, a nyitottságra törekedni, és persze a komfortzónámat is feszegetni. Most pedig lássuk hónapokra lebontva, mit mikor olvastam el a két listáról:

Rendes várólista

Janne Teller: Semmi (február)
Andri Snaer Magnason: LoveStar (március)
Timur Vermes: Nézd, ki van itt (február)
Jodi Picoult: Tizenkilenc perc (augusztus)
Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok (március)
Böszörményi Gyula: 6… 5… 4… (április)
Mikael Ollivier: Vértestvérek (február)
Tóth Krisztina: Akvárium
Stephen King: A ragyogás
Alissa Nutting: Tampa (február)
Emma Becker: M  (január)
Murakami Haruki: 1Q84 2. rész (január)

Alternatív várólista:

Jane Austen: Emma (július)
Robert Galbraith: Kakukkszó (május)
Lois Lowry: Az emlékek őre (július)
Paulo Coelho: Az alkimista

 

Hamarosan jövök a 2016-os listával is, igyekszem azt is ennyire megfontoltan összeállítani, mint tavaly ezt.

Nektek sikerült idén teljesíteni a várólista-csökkentést?

Reklámok

2 thoughts on “Teljesítettem a 2015-ös várólista-csökkentést

  1. Gratulálok a sikeres VCS listához! :) Sajnos nekem idén nem jött össze, de jövőre igyekeztem olyan könyveket választani, amiket nagy valószínűséggel el is fogok olvasni. Kíváncsi vagyok a 2016. évi listádra :) Kellemes ünnepeket

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

