Budapesten jártam, Könyvmolyképzőt láttam

Most pénteken, azaz december 11-én Budapestre sodort a szél, s mivel április óta nem voltam a magyar fővárosban, ezért a május elején nyíló Könyvmoly Pop up Store-t sem volt még alkalmam megtekinteni. Így aztán naná, hogy Westendbe belépve az első (na jó, második) utam odavitt, és kattintgatva a mobilom fotós funkcióját eszembe ötlött, hogy kellene ebből egy posztot csinálnom. Hogy miért? Mert még sose volt effajta beszámoló a blogon, tekintve, hogy nincs alkalmam minden rendezvényre egy másik ország fővárosába átruccanni, de már nagyon jó lenne ilyen jellegű bejegyzést is írni. Aztán gondoltam, hát miért is ne, amúgy is most mindenki a Könyvmolyképzős magyar írók könyvbemutatójáról fog beszámolni, megint lehetek hát kakukktojás, amit egyre jobban kezdek élvezni.

csontvary-kiallitas-budapest

Nos, természetesen a budapesti kirándulás nem mindjárt a plázázással kezdődött, első úticélunk a vár volt, pontosabban a híres Csontváry-kiállítás, melyről laikus szemmel túl sokat nem tudok mondani, csak azt, hogy érdekes volt számomra. Megismerkedhettem Csontváry munkásságával, egoizmusával, és A magányos cédrus című leghíresebb festményét is megcsodálhattam élőben. Az alig egyórás körbevezetés után gyönyörködhettünk a vár nyújtotta panorámában, és gyorsan lőttünk pár képet, bár akkor még nem gondoltam arra, hogy mindez két nap múlva a blogon fog landolni, így tényleg elég random lett. 

budapest-lapozz-velem-agi

A kultúrprogram után lehetett választani, hogy a karácsonyi vásárban folytatódjék a pesti kirándulás, vagy a Westendben, én természetesen az utóbbi mellett döntöttem, hiszen karácsonyi vásár nálunk is akad bőven, de Starbucks, Libri, Nailland (haha, a körömlakkfüggő énem, ugye) és persze Könyvmolyképző bolt nem nagyon. Így aztán a kevéske három szabad órámat próbáltam a lehető legjobban beosztani, és ezekben eltölteni egy kis időt.

konyvmoly-pop-up-store

Nos, a Könyvmoly Pop up Store tényleg nagyon menő lett, véééégre láthattam a plafonra felaggatott könyveket élőben is, és hát tényleg öröm volt nézni, hogy az egyik kedvenc kiadómnak már saját könyvesboltja van. Bevallom, májusban sajnáltam, hogy nem vehettem részt a megnyitón (melyen egyébként amúgy sem tudtam volna megjelenni, mivel azon a héten reggeltől estig kötelező gyakorlatokon voltam). Így hát most örültem ennek is, na és persze mindennek, ami Budapesttel jár: a magyar feliratoknak, a hatalmas tömegnek, a sok-sok magyar regénynek, a nálunk nem kapható külföldi márkáknak (khm, khm, Starbucks nálunk hiánycikk, de ahogy hallottam, jövőre megnyílnak az első kávézóik Pozsonyban). Szóval hiába járok évente kétszer-háromszor Budapesten, szinte mindig bizsergő várakozással indulok neki, és boldogan térek haza. Egyszerűen nem lehet megunni.

konyvmolykepzo-bolt

tul-szep-konyvmolykepzo

on-sai-konyvmolybolt

konyvmoly-pop-up-store

kezdjetek-el-elni-konyvmolykepzo-bolt

Egyébként amin nagyot nevettem, az az volt, hogy a Starbucksban egy szerelmespár ült le mellém, akik szlovákul beszéltek. És a várnál is csupa szlovák meg cseh buszokat láttunk, a kiállításról jövő turistacsoport is csehül beszélt. Pozsonyban meg van úgy, ha leszállok a buszról, csak magyar szavakat hallok, aztán meg meglátom Rubint Réka kockás hasát a pozsonyi Update-bolt plakátján, na, akkor úgy érzem magam, mintha Budapesten volnék. Ezek után Budapesten éreztem úgy, mintha Pozsonyban lennék. Érdekes egy állapot, na :D

20151211_13371520151211_160349

Reklámok

6 thoughts on “Budapesten jártam, Könyvmolyképzőt láttam

  1. Jaj, de jó! :) Örülök, hogy sikerült összehoznod ezt az élménybeszámolót! Széles mosollyal az arcomon olvastam a bejegyzésed, noha magyar vagyok, alig-alig jutok fel a fővárosba, amit eszméletlenül sajnálok! Azt hiszem, hogy ez a vidéki, illetve esetedben a külföldi bloggerek átka! Na, de tényleg örülök, hogy összejött a pesti kiruccanás! :)

    Üdvözlettel. Dömény Diána/ F. P. Diana
    http://www.dianavilaga.blogspot.hu
    http://www.facebook.com/dianavilaga

    1. Örülök, hogy tetszett a poszt :) Igyekszem többször ilyet összehozni :)
      Bp-t pedig sajnálom, én is ha tehetném, havonta egyszer tuti mennék egy-egy rendezvényre.

  2. Húh, ezt jó volt olvasni. Bár nem lakom messze, én sem voltam vagy három éve Budapesten. Esz is a sárga irigység az élményeidért.:-) A képek fantasztikusak és jól döntöttél. Én sem a karácsonyi forgatagot választottam volna.

    1. Nagyon örülök, hogy tetszett! :) Pedig a képek sem a legjobb minőségűek sajnos, de erre a célra megfelelnek. És igen, klasszikus, hogy a plázába visz az utam :)

  3. Nagyon szépen megírtad és nagyon tetszett. Sajnos én sem járok sokat Budapestre , de mikor van alkalmam elmenni , akkor én is mindig bemegyek a konyvesboltba és képes vagyok órákat eltolteni ott és konyveket válogatni. :D

    1. Amúgy most meglepődtem, hogy sokan nem jártok gyakran Budapestre. Sajnálom amúgy, mert én is mennék többször is, ha tehetném. Köszi, hogy elolvastad és hogy tetszett :)

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

