Off: A boldogság titka

Már régóta szeretnék erről a témáról bejegyzést írni, csak olyan nehéz szavakba önteni ezt az egészet, főleg úgy, hogy senki ne érthesse félre (ami persze lehetetlen, mert mindig lesznek, akik félreértik), és hogy a lehető legpontosabban vissza tudjam azt adni, amit erről a témáról gondolok. Az is lehet, hogy sokan nagyképűnek fognak tartani, amiért ennyi idősen le merem ezt írni, hiszen mit tudhat egy 23 éves egy ilyen kaliberű dologról, mint a boldogság megtalálása. De ha kíváncsi vagy, én hogy is látom ezt az egészet, akkor ezt a posztot neked találták ki.

boldogsag-titka-lapozzvelem

Úgy gondolom, a boldogság megtalálása nem az életed megváltoztatása, hanem az élethez való hozzáállásod megváltoztatása. Ha úgy jobban tetszik, az életfelfogásod alapos és tudatos átalakítása, ami belülről jön, nem pedig kívülről. Persze, a külső ingerek is fontosak, egy-egy pozitív esemény az életben aztán rendesen megadhatja a kezdő lökést ezekhez az önmagadban végbemenő változásokhoz, de valójában neked kell tudatosan építened mindezt.

Először is meg kell tanulnod pozitívan látni a dolgokat.  A mai világban az emberek ott követik el a legnagyobb hibát, hogy állandóan csak a rosszat látják meg, hogy miért szar nekik, és másoknak miért ennyivel jobb, és közben fogalmuk sincs, hogy bizony nekik is ugyanolyan jó. Csak persze a másikra könnyebb irigy lenni, mint inkább megköszönni, hogy mennyi minden megadatott nekünk. Ilyen beszűkültem és egyoldalúan látni a dolgokat a lehető legnagyobb hiba, amit egy ember elkövethet saját magával szemben. Mikor valaki csak másokat követ figyelemmel, ahelyett, hogy a saját életét tenné rendbe, és hálát adna az égnek, hogy van egy ágya, ahol aludhat, van mit ennie, és jobb esetben van kivel mindezt megosztania. De mikor az ember csak azon filózik, hogy a szomszédnak telik egy korzikai nyaralásra, neki pedig csak egy hosszú hétvége jut a Balatonon, ahelyett, hogy hálát adna az égnek, hogy van egy szerető felesége és két gyereke, egy olyan állása, amiből szűken ugyan, de azért szépen megélnek. De ez csak egy példa a rengeteg példa közül.

Mindig meg kell találni a pozitív oldalt. Mert bizony mindennek van. Örülni kell annak, hogy süt a nap. Vagy hogy péntek van. Vagy hogy finom kávét ihatsz a büfében. Vagy mert esik az eső, és elvonulhatsz olvasni. Mindennek lehet örülni! Mindenben meg lehet találni a szépet és jót, de ehhez bizony tudatosan kell élni. Mostanság divat lett azt mondani, hogy a boldogság mindenkinek jár, és mindenkinek csak úgy ingyen az ölébe hullik. Frászkarikát!!! Mindezért keményen meg kell dolgozni, és ez a munka nem más, mint a gondolkodásod, a felfogásod és a hozzáállásod átalakítása! Hogy mindenben megtalálod a szépet! Amikor valamit nem tudsz megcsinálni, akkor visszagondolsz a régi kihívásaidra, hogy azokat is sikerült megoldanod, akkor ez sem okozhat akadályt, és aztán lazán teljesíted ezt is. Hogy nem adod fel az egészet, hanem mégegyszer nekifutsz, és megoldod.

Én két éve élek így. Egy kisebb siker (mely számomra akkor hatalmas sikernek számított) adta meg azt a nagy lökést, mikor kiléptem a pesszimista, negatív látásmódból, és elkezdtem pozitívan tekinteni a világra. Örültem a sikeremnek, amit aztán egy másik követett, és hirtelen úgy éreztem, enyém a világ, bármit elérhetek. Olyan dolgokat tapasztaltam meg, amit soha nem gondoltam volna, hogy meg fogok. És ez aztán olyan energiával látott el, hogy azt hittem, nincs megállás. Aztán persze jött egy kis hullámvölgy, de az nagyon jó volt arra, hogy rájöjjek, bizony tudatosan kell megteremtenem magamnak, hogy boldog legyek. Ekkor belevágtam másfajta kihívásokba, amikbe addig nem mertem, és csodák csodájára, sikerült. Szelektáltam magam körül az embereket is, párral megszakítottam a kapcsolatot, akik csak negatív energiákkal, panaszkodással és minden egyéb olyan dologgal láttak el, ami csak lehúzott a mélybe. Átalakítottam magam belülről, és nem hagytam, hogy mások ezt elvegyék tőlem.

Persze, senki ne higgye azt, hogyha eléri ezt a szintet az ember, akkor soha nem lesz rosszkedvű, soha nem lesz rossz pillanata. Mert nem. De mennyire nem! Most ha tudnátok, hogy ezen a héten hányszor kerített hatalmába egy jó bazmegelés és a jövőm kilátástalanságának gondolata, akkor talán el sem hinnétek nekem, hogy ezt a posztot szívből írom. Csak éppen az az aprócska különbség, hogy most már nem hagyom, hogy ezek az érzések eluralkodjanak rajtam. Hogy példát is említsek: beszólt a főnököm, mert lassú vagyok, erre depresszió és bőgés helyett olyan szinten felment bennem a pumpa és öntött el az adrenalin (mert amúgy nem érzem egy fokkal se lassúbbnak vagy rosszabbnak magam a többieknél), hogy kétszer olyan gyorsan megcsináltam mindent, és aztán szépen a szemébe nevettem. Egy óra múlva meg mintha mi sem történt volna, kajálás közben szó szerint könnyesre röhögtük magunkat az egyik társammal egymás vicces beszólásain. Szóval hosszas rágódás és szorongás helyett nagyon hamar túlléptem mindezen, és bár félóráig elöntött a sötét köd, hamar kilábaltam belőle. Ugyanígy, ha a jövőm bizonytalanságát látom (avagy milyen lesz az élet az egyetem után), akkor ahelyett, hogy mély depresszióba esnék, egy fél óra siránkozás után inkább optimistán állok az egészhez. Mert megoldom ezt is, ugyanúgy, mint eddig mindent az életben, és nem lesz gond.

Mindez, amit most leírtam, tudom, nem egyszerű. Mondani könnyű, ugyebár, elérni ezt a fajta tudatos életet viszont annál keményebb meló. Még én se vagyok száz százalékosan elégedett magammal, mármint még nekem is van mit dolgoznom rajta. Még számomra is vannak korlátok, melyeket le kell rombolnom, és dolgok, amiket el kell érnem. De úgy érzem, jó úton haladok.

Reklámok

One thought on “Off: A boldogság titka

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

