E. Lockhart: A hazudósok

e-lockhart-hazudosok-pdfMEGJELENÉS: 2015
OLDALSZÁM: 246
KIADÓ: Cicero
ÉRTÉKELÉSEM: 4/5

Egy gyönyörű és előkelő család.
Egy magánsziget.
Egy ragyogó lány, akinek baja esett; egy szenvedélyes fiú, aki a társadalmi igazságot keresi.
Egy négyfős baráti kör – a Hazudósok, akiknek a barátsága pusztító fordulatot vesz.
Egy forradalom. Egy baleset. Egy titok.
Hazugságok hazugságok hátán.
Igaz szerelem.
Az igazság.
A hazudósok a többszörös díjnyertes író, E. Lockhart új, modern, intelligens, titokzatos regénye.
Olvasd el!
És ha valaki megkérdezi, mi történik a végén, csak HAZUDJ!

Már a kezdetektől fogva nagyon kíváncsi voltam erre a regényre, hiszen mindenkitől csak azt hallottam, hogy mennyire remek történet, hogy mekkora csavar van a végén, és milyen szuper az egész. Így hát természetesen én is magamnak akartam tudni a sztorit, hiszen nagyon olyannak ígérkezett, hogy imádni fogom. Ennek ellenére én nem ájultam el annyira az egésztől, mint a magyar olvasók többsége. Tetszett, de olvastam már jobbat is.

Persze, a stílus különleges volt, csak épp egy kis idő után kezdett idegesítővé válni a tőmondatok sokasága, hiszen én nagyrészt azért szeretek magyarul olvasni, mert nem győzöm gyönyörködni a szavak és mondatok csodálatos játékában. Itt erre ugye nem volt lehetőségem a mondatok primitívsége miatt, persze értem én, hogy egyedi akart lenni, csak hát ez valaminek a rovására ment. Mindenesetre a különleges hangulat már a kezdetektől fogva bejárta a történetet, fogalmam sem volt, hogy hová is fogunk kilyukadni a végén, hogy egyáltalán mit akar ez az egész átadni. A közepe felé már rendesen össze is voltam zavarodva, de akkor már sejtettem mélyen legbelül, hogy a vége koránt sem lesz leányálom. Aztán jött a nagy csavar, amit természetesen nem sejtettem előre, de mégsem dobtam el az agyam, mert az Agatha Christie-n felnőtt szívem sokkal nagyobb és kidolgozottabb meglepetésekhez szokott hozzá. Ez pedig ahhoz képest egyáltalán nem volt nagy was ist das.

Annál jobban tetszett viszont a történet mögöttes tartalma, azaz az üzenet, amit szeretett volna átadni. Hogy milyen is egy elit és sznob család élete, az előítéletek, a hatalmas elvárások, a pénzbe zárt magány. Tetszettek az utalások, ahogy az egész fel volt építve, és tetszett az is, hogy elgondolkodtatott, hiszen a “nagy tett” jószándékból, a felnőttek megleckéztetése miatt történt, mégis balul sült el. Avagy a pokolba vezető út is jószándékkal van kikövezve.

Tulajdonképpen szerettem ezt a regényt, csak nem annyira, mint a közvélemény. Megérte elolvasni, és tényleg ajánlom mindenkinek, viszont akik a nagy és frappáns rejtélyekhez vannak szokva (tehát akik sok krimit és thrillert olvastak már), azoknak kissé csalódás lehet a vége.

Reklámok

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

