Book Tag: Népszerűtlen vélemény

Itt az ideje egy Book tagnek, és nemcsak azért, mert már nagyon régen volt, hanem azért is, mert hihetetlenül megtetszettek Deszynél ezek a kérdések. Végre egy olyan tag, amely pont a különcködésről szól, tehát olyan vélemenyekről, melyek nagyban eltérnek a közvéleménytől. Szóval pont nekem való. Jöjjenek is tehát a kérdések!

nepszerutlen-velemeny-booktag

  1. Egy népszerű könyv vagy sorozat, amit te nem szerettél

Nos, hát elsőre mindjárt a Gyönyörű sorscsapás jutott az eszembe, amely ugyan már az első oldalak alapján felkeltette az érdeklődésem, de továbbolvasva olyan szinten ment el a kedvem az egésztől, hogy rendesen vártam már, hogy a végére érjek. Valahogy egyáltalán nem értettem, miért van mindenki oda ezért a regényért. Tény, hogy az eleje durván jó volt, de olyan szinten ment át szappanopera stílusba, hogy magam is megdöbbentem. Travis se lett az álompasim, az is biztos.

2. Egy népszerű könyv vagy sorozat, amit mindenki utál, te mégis szeretted

Hm, nem tudok mást mondani hirtelen, mint a Szürke ötven árnyalatát. Utólag, így három év távlatából azt mondom, hogyha most olvasnám, akkor nem jönne be, de húszévesen az akkori énemnek bizony ez a regény kellett, és nagyon szerettem. Egyébként igen, elég ostobán és bugyután megírt történet, az írónőnek lett volna még mit fejlődnie, de hát ez van. 

3. Egy szerelmi háromszög, amelyben a főszereplő nem annál a személynél köt ki, akinek drukkoltál

Az Éhezők viadalában én mindvégig Gale-nek drukkoltam, Katniss mégis Peetánál kötött ki. Ez van, ezt kell szeretni.

4. Egy népszerű műfaj/zsáner, amit te nem szeretsz

Na, ezen a kérdésen rengeteget gondolkodtam. Végülis aztán rájöttem, hogy mostanság annyira nem jönnek be a fantasyk, egyre kevesebbet is olvasok már, sokkal inkább szeretem a realista regényeket. Persze, a fantasytól sose lesz mentes az életem, hiszen annyira tág műfaj, hogy mindenki megtalálja benne azt, amit szeret, ahogy én is (khm, legjobb példa erre most a Luxen-sorozat). Azonban mostanság, ha csak tehetem, kerülöm ezt a műfajt, és reálisabb talajon járok, minden szempontból.

5. Egy népszerű, közkedvelt szereplő, akit te nem szeretsz

Travis Maddox a Gyönyörű sorscsapásból. Bár, őt se kimondottan utálom, de ő jutott az eszembe rögtön. Ha magyar vizekre akarok evezni, akkor A Szent Johanna gimi Cortezét emelném ki: először nagyon utáltam, de végül is sikerült megkedvelnem a sorozat végére. Azonban még mindig Arnold párti vagyok, és sajnos ezen a véleményen csak nagyon kevesen vagyunk.

6. Egy népszerű szerző, akit nem tudsz megkedvelni

Azt hiszem, olyan szerző nincs, akit ne kedvelnék, hiszen akinek nem tetszenek a könyvei, azt nem is olvasom. Vagy ha úgy vesszük, akkor Jamie McGuire, mert nem tetszett a Gyönyörű sorscsapás. De ennyi erővel bárki lehet, akinek nem tetszett egy regénye. Bár, ott van Gayle Forman, akitől olvatam a Csak egy napot, és csalódtam, aztán megnéztem filmen a Ha maradnékot, és abban is csalódtam, szóval eddig egy munkájával sem voltam megelégedve, tehát vehetjük úgy, nem sikerült megkedvelnem.

7. Népszerű könyves toposz, amit már nagyon unsz

Van több is, de ha valami jól van tálalva, akkor mindegy, milyen gyakori vagy közhelyes, tetszeni fog. Legtöbbször a tálaláson múlik, tényleg. Egy azonban sokszor halálra tud untatni, az nem más, mint a New Adult regények kedvenc főfogása, a nehéz gyermekkor/tragikus események a múltban. Hát, néha már kitalálhatnának valami jobbat is fő konfliktusnak, mint a múltban turkálni.

8. Egy népszerű sorozat, amit nem tervezel elolvasni

Na, ilyen rengeteg van. De talán a legjobb példa erre a Beavatott-trilógia. Sose terveztem elolvasni a könyveket, helyette inkább megnéztem a filmeket, és imádtam őket. A regényeket azonban még mindig nem tervezem magamévá tenni. Csak mert nem, és kész.

9. Film vagy sorozat, ami jobban tetszett a könynél

Az éhezők viadala nekem jobban bejött filmben, mint könyvben. Talán azért, mert a film felnőtesebbre sikerült, a regényen pedig erősen érződött a YA, amit abban az időben nem csíptem.

Reklámok

2 thoughts on “Book Tag: Népszerűtlen vélemény

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

