Hétvégére hangolódva #6 – Veronika meg akar halni

Ma a kedvenc Paulo Coelho-regényemet hoztam el nektek, a Veronika meg akar halni című művet. Coelho írásaival egyébként nagyon érdekes a kapcsolatom, ugyanis tizenévesen, amikor megismerkedtem az író munkásságával, nagyon-nagyon tetszett a stílusa, főleg a mély, életről és a mindennapokról szőtt gondolatai. Mostanság viszont egyáltalán nem akaródzik Coelho-regényeket olvasni, talán azért, mert azok az okosságok és tanulságok számomra, mint egy kicsit is a dolgok felszíne mögé néző embernek, már jól ismertek, így nem érzem azt, hogy most már sok újat tud mondani. Azonban az egyik legerősebb regényét, a Veronika meg akar halni-t még ma is újraolvasnám, ha nem lenne jelenleg annyi új könyv az olvasmánylistámban, hiszen egy számomra nagyon fontos üzenetet ad át nekünk – hogy az életünk bizony a legnagyobb ajándék, nagyon kell rá vigyáznunk, és egyben egy kis felrázás azoknak az embereknek, akik nem tudják megbecsülni, amit kaptak az élettől. Aki esetleg nem olvasott még az írótól semmit, annak feltétlenül ezt a regényt ajánlom kezdésnek, tulajdonképpen egy délután alatt el lehet olvasni, hiszen nemcsak rövid, de olvastatja is magát. A regényből film is készült, melynek trailerét mindjárt a könyv olvasása után megnéztem, és emlékszem, annyira elborzasztott az a két perc előzetes, hogy teljesen elment a kedvem a filmadaptációtól, és azóta se néztem meg egyszer sem, Sarah Michelle Gellar ide vagy oda.

paulo-coelho-veronika-meg-akar-halniEredeti megjelenés: 1998
Magyar megjelenés: 2000
Kiadó: Athanaeum

A huszonnégy éves Veronikának látszólag mindene megvan, mégis úgy dönt egy reggel, megöli magát. Egy szanatóriumban tér magához a sikertelen kísérlet után, ahol barátokra talál, és egy skizofrén fiúban igazi társra lel.
A Veronika meg akar halni a világ egyik legnépszerűbb brazil szerzője által írt trilógia második része: A Piedra folyó partján ültem, és sírtam, valamint Az ördög és Prym kisasszony című regényekkel alkot kerek egészet.

Idézetek a regényből:

De az öngyilkosság természeténél fogva önző, az ember előbb magára gondol, és csak azután a többiekre.

Veronika mindent gyűlölt, de a legjobban azt, ahogy élt, és hogy nem fedezte fel a többi Veronikát, akik benne laktak, és akik érdekesek voltak, őrültek, kíváncsiak, bátrak és vakmerők.

– Meggyógyultam?
– Nem. Maga más, mint a többi ember, de szeretne ugyanolyan lenni. És ez, véleményem szerint, nagyon súlyos betegség.
– Súlyos, ha valaki más?
– Nem, az a súlyos, ha valaki mindenáron ugyanolyan akar lenni, mint a többiek

Filmelőzetes:

Reklámok

2 thoughts on “Hétvégére hangolódva #6 – Veronika meg akar halni

  1. Szia!

    Véletlenül botlottam bele a bejegyzésedbe, de amikor olvastam, hogy azt írod, érdekes a kapcsolatod Coelho írásaival, hirtelen rajtam is ez a gondolat suhant át, így miután végigolvastam a bejegyzésedet, gondoltam írok pár sort.
    Én eddig három könyvet olvastam tőle, és alapvetően szeretem a gondolatait, az értékeket, amiket közvetít, a problémám csak az, hogy önmagát ismétli, és ahogyan te is írtad, nem igazán tud már újat mondani (pedig tényleg nem olvastam sok könyvét). A másik gondom pedig az, hogy egyik könyvének sem tetszett a befejezése. Mind a Veronika meg akar halni, mind Az ördög és Prym kisasszony nagyon érdekes, jól megírt regények, elgondolkodtató témákat feszegetnek, de a vége mindkettőnek olyan kiszámítható és számomra túl együgyű. A harmadik könyvem tőle a Házasságtörés volt, ami számomra már átlépett egy bizonyos erkölcsi határt, de a könyv történetétől függetlenül nagyon megfogtak Coelhónak a szeretetről írt gondolatai.
    Azt nem is tudtam, hogy a Veronika meg akar halni c. könyvéből készült filmadaptáció, de mindjárt megnézem a trailerét, nagyon kíváncsi vagyok rá.

    1. Örülök, hogy egyetértünk :)
      Én nem tudom, hogy fogok-e még Coelhotól olvasni valamit, az Alkimistát akarom már évek óta kézbe venni, de vhogy nem sikerül rávennem magam, pedig kíváncsi vagyok arra a könyvére, amivel ismert lett :)

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

