Minikritika: Titkolni bolondulásig & Tampa & Vértestvérek

Ezen a héten három rövidebb regényt is sikerült elolvasnom (vagyis 4 regényt fejeztem be, viszont a negyedikről később), de sajnos egyikről se tudnék nagyon hosszú kritikákat írni, így úgy gondoltam, most egy újfajta poszttal jelentkezem. A három regényről három minikritikát írok, körülbelül olyasmit, mintha Moly.hu-ra értékelnék, és nem “rendes” posztformátumban teszem. Remélem azért ez a stílus is bejön nektek, és majd máskor is szívesen olvastok minikritikákat tőlem.

titkolni-bolondulasig-pdfJessica Park: Flat-Out Matt – Titkolni bolondulásig

Értékelésem: 5/5

Tavaly nagyon szerettem a Szeretni bolondulásig című könyvet, és hát tudjátok, nem nagyon szoktam olyan “folytatást” elolvasni, ahol ugyanazon történet más szereplő szemszögéből játszódik. Hát ezen esetben muszáj volt kivételt tennem, mivel rettentően kíváncsivá tett az, milyenek is lehetnek Matt gondolatai, és miért választja ezt az alternatív utat. Mivel kisregény, szerencsére csak pár fontosabb és érdekesebb jelenet lett Matt szemszögéből is felvázolva, és az írónő sokunk örömére kiegészítette a sztorit egy előzmény- és egy utójelenettel. Istenem, de élveztem én az egész regényt, de leginkább utolsó fejezeteket! Számomra annyira szívbemarkoló, léleksimogató, megrendítő volt, hogy még olvasás után napokig mosolyogva gondoltam Mattre, a tökéletesen tökéletlen kockafejű főhősre. Annyira valósághűre írta meg az írónő Matty karakterét, hogy mindvégig elhittem, egy ilyen pasi bármikor betoppanhat az ember életébe, és meg tudja dobogtatni bármelyik lány szívét. Tökéletes kiegészítő kötete volt ez a Flat-out Love-nak, minden rajongónak erősen ajánlom.

alissa-nutting-tampa-pdfAlissa Nutting: Tampa

Értékelésem: 3/5

Mindenképp egy nagyon szélsőséges sztoriról van szó, ahol a meghökkentés, az elborzasztás (lett volna) a lényeg. Néha viszont inkább tűnt viccesnek és groteszknek, az azonban biztos, hogy hatalmas társadalomkritika lappangott a történet mögött. Igazából tényleg nem lett volna rossz, ha objektíven nézem, csak én nem tudom (és nem is akarom) nem szubjektíven nézni, így tehát azt mondom, hogy nekem ez annyira nem jött be. Érdekes volt Celeste jellemábrázolása, ahogy a 14 esztendős fiúkra izgul, és közben életének minden egyes percében csak a szexen jár az esze. Tehát egyértelműen a könyv legnagyobb pozitívuma a főszereplőnő meghökkentő karaktere volt. Azután pedig a könyv lezárása is rendkívül tanulságos és valósághű lett, és persze csöpögött a társadalmi kritikáktól. Viszont én kicsit jobban kidolgoztam volna a történteket, több konktrét szexjelenetet vittem volna bele (mert ugye csak egy volt részletezve, ami szerintem egy ilyen regényben kevés), ráadásul hiányoltam a mellékszálakat, vagyis a mellékszereplőkre is nagyobb hangsúlyt fektettem volna (például Fordra). Viszont aki szereti a valamilyen szexuális aberráltságról szóló regényeket, azoknak mindenképp kötelező olvasmány.

mikael-ollivier-vertestverekMikaël Ollivier: Vértestvérek

Értékelésem: 2/5

Őszintén szólva nagyon csalódott vagyok. Elég sokat vártam ettől a könyvtől, még a kevéske oldalszám ellenére is, mivel rengeteg jót hallottam róla, mégis csalódnom kellett. Pedig kifejezetten jól indult a sztori, ahogy megvádolták az idősebb testvért sorozatgyilkosságért, és csak az öccse hitt az ártatlanságában. De aztán minden annyira gyorsan történt, elhamarkodott volt, és totál kidolgozatlan. Körülbelül olyan szinten volt ez a regény, mintha egy amatőr író írta volna, és krimi ellenére semennyire sem mondható izgalmasnak vagy fordulatosnak. Szinte már nevetségesen amatőr sztorit kapunk, ahol a karakterekről kábé semmi fogalmunk sincs, mert karakterjellemzést nem tartalmaz ez a 120 oldal, másrészt hiteltelen, hogy egy 14 éves fiú ilyen zökkenőmentesen rábukkan a rejtélyre még a profinak kikiáltott zsaruk előtt. Tulajdonképpen csak egy összecsapott, “gyorsan kell írnom egy regényt” könyvnek hatott, és fogalmam sincs, hogy kaphatott irodalmi díjakat, mikor ennél a regénynél sokkal jobb ifjúsági könyvekkel találkozhatunk nap mint nap.

 

Reklámok

One thought on “Minikritika: Titkolni bolondulásig & Tampa & Vértestvérek

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

