C. J. Roberts: Fogoly a sötétben

cj-roberts-fogoly-a-sotetben-pdfMEGJELENÉS: 2014
OLDALSZÁM: 264
KIADÓ: Könyvmolyképző
ÉRTÉKELÉSEM: 4/5

Caleb olyan ember, akit csak a bosszú érdekel. Amióta egy hatalomra éhes gengszter kiskorában elrabolta, majd eladta rabszolgának, másra sem tud gondolni – kizárólag a revans foglalkoztatja. Tizenkét évre merült el az élvezeti célból tartott rabszolgák világában, az egyedüli felelősnek tartott férfit keresve. A szenvedését okozó építész végül előkerült: a személyi igazolványa új volt, a személyisége azonban a régi maradt. Ha Caleb elég közel akar kerülni a céljához, muszáj azzá vállalnia, amit gyűlöl. Elrabol egy gyönyörű lányt, hogy azzá tegye, ami ő maga volt egykoron.

Nagyon sokan beszéltek erről a regényről a netes környezetemben, így nem volt kérdés, hogy nekem is muszáj lesz előbb-utóbb a kezembe vennem. Az előzetes információk alapján fel voltam készülve, hogy nagyon durva BDSM jelenetek tárulnak majd a szemem elé, amely sokakat elborzasztott vagy felháborított, ezzel szemben én meglepően lájtosnak tituláltam. Most nem tudni, hogy az én ingerküszöböm szökött-e az egekbe az ezelőtti durvább olvasmányaim során, vagy tényleg csak egy komplikáltabb szerelmi történetet kaptunk. Ennek ellenére (vagy talán pont ezért) nagyon tetszett a regény, mégha akadt egy kis hiányérzetem a vége felé.

Olivia (Livvie) egy szegény családban felnőtt lány, aki észre se veszi, hogy egy idegen alak már hónapok óta figyeli őt. Egy nap meg akarják támadni a lányt, és pont Caleb, a titokzatos megfigyelő karjaiba rohan segítségért. Livvie-nek rögtön megtetszik a férfi, de persze akkor még fogalma sincs, hogy kis idő múlva ez a férfi fogja őt elrabolni, és engedelmes szexuális rabszolgává nevelni. Ahogy Livvie a vesztébe rohan, úgy alakul ki egy különös kapcsolat kettejük közt – a férfi ugyan a lehető legdurvább módon bántalmazza a lányt, mindeközben azonban különös gyengédséget is táplál iránta. Livvie pedig minden fellelhető módon próbál kiszabadulni a fogvatartója karmai közül, mialatt önmagának is el kell ismernie, hogy a gyűlöleten kívül mást is érez a férfi iránt.

Tulajdonképpen a klisés fogások ellenére nem éreztem közhelyesnek a történetet, sőt, nekem inkább különlegesnek hatott. Rázósnak azonban nem mondanám, hiszen a látszat, azaz a verések és megalázások ellenére nagyon sok olyan érzelmet is megjelenített, amire nem számítottam. Caleb sem volt az a tipikus gonosz alkat, mint akire illene a fogvatartó szerepkör, hanem csak egy ember, aki durva gyerekkort tudhat maga mögött, és köszönettel (egyben hűséggel) tartozik megmentőjének. A megmentője bosszújához pedig elengedhetetelen egy ártatlan fiatal lány elrablása, így az elrabló szerepe úgymond rákényszerül. Persze, Calebnek is megvannak a maga szokatlan szexuális perverziói, de mintha azokat tudatosan el tudná nyomni, csak hát belekényszerül ő is ebbe a helyzetbe, így kénytelen Olíviának engedelmességet tanítania. Pedig én azt sejtem, hogyha nem tartozna a hűségével a megmentőjének, csak egy ártalmatlan férfi lenne, akit gyerekkorában szexuálisan bántalmaztak.

Szóval érzelmileg egy erős regényt kapunk, melyben öröm és fájdalom egyszerre jelenik meg, valahogy mégis hiányérzetem volt a könyvvel kapcsolatban. Valószínűleg az oldalak száma, azaz a rövidség, és hogy csak egy szálon fut történet (noha a két szereplő szemszöge is bemutatatást nyer), az böki a csőrömet. Lehet mostanság túlságosan elkényeztettek a bonyolultabb, komplikáltabb szálak, és emiatt hagyott kis hiányérzetet az egész. Meg persze a függővégnek sem örültem, hiszen így rettentő kíváncsi lettem a folytatásra is.

Mindenesetre ha durvának találtam a sztorit, ha nem, mindenképp 16-17 évesnél idősebbek vegyék kezükbe a regényt, és persze azok, akik nyitottabbak a BDSM történetekhez.

 

 

Reklámok

One thought on “C. J. Roberts: Fogoly a sötétben

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

