2015-ben is várólistát csökkentek

varolistaikon2015Ahogy már ígértem, immár második alkalommal, 2015-ben is megpróbálkozom a várólista-csökkentéssel. Hiszen nem csak jó móka, de ezáltal kilépek egy picit a komfortzónámból, és “kényszerítem magam” olyan könyvek elolvasására is, melyeket egyébként mindig csak halasztgatnék kényelmi szempontokból. Tudjátok, mikor nehezen kezdtek bele az adott regénybe, mert féltek, hogy nem fog tetszeni, túl nehéz olvasmány vagy túl hosszú, és mindig találtok mást helyette, melyet szívesebben olvastok, hiszen a komfortzóbátokba esik. Szóval erre jó a várólista – régóta áhított, de sorra nem került könyvek elolvasására. Az idei várólistámat már augusztus óta tervezgetem, szépítgetem, és az utolsó pillanatig alakítgattam rajta, hogy tényleg a megfelelő könyvek kerüljenek fel rá. Lássuk hát, mely regényekről is van szó pontosan.

Janne Teller: Semmi
Andri Snaer Magnason: LoveStar
Timur Vermes: Nézd, ki van itt
Jodi Picoult: Tizenkilenc perc
Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok
Böszörményi Gyula: 6… 5… 4…
Mikael Ollivier: Vértestvérek
Tóth Krisztina: Akvárium
Stephen King: A ragyogás
Alissa Nutting: Tampa
Emma Becker: M
Murakami Haruki: 1Q84 2. rész

Nos, idén “csak” két magyar írót raktam fel várólistásra, de én amúgy is sok magyar regényt olvasok, talán bűnöm most megbocsátható. Ezenkívül láthatjátok, hogy több különböző nemzetiségű szerző is lapul a tizenkettő közt (Vermes – német, Teller – dán, Murakami – japán, Magnason – izland, Ollivier és Becker – francia), a regények pedig több műfajba is sorolhatóak, tehát a sokszínűséget preferáltam minden szempontból. Igaz, egy picit csaltam is, hiszen Böszörményi és Murakami Haruki regénye mind az előző várólistámon szereplő regények folytatása, de ezt eleve így terveztem, hogy időhiány miatt automatikusan a 2015-ös várólistámon kap csak helyet. Jodi Picoult könyvén se kellett sokáig gondolkodnom, a Nővérem húga után egyértelmű volt, melyik regénye következik, Stephen King egy regényét már évek óta el szerettem volna olvasni, és úgy döntöttem, hogy A ragyogás című könyvével kezdem a világhírű író megismerését. Az első három regény, a Semmi, a LoveStar és a Nézd, ki van itt, tipikus várólistás könyv, nagyon sokáig halasztgattam az olvasásukat, így mindjárt elsőként ők kerültek fel rá. Egy Agatha Christie regényt minden évben elolvasok, így már csak azt kellett kiválasztanom, melyik regényre vártam a legjobban. A Vértestvérekre nagyon kíváncsi vagyok, hiszen sokan ajánlgatták, de sose sikerült eljutnom az olvasásáig, Tóth Krisztina Akváriuma is annyi pozitív visszajelzést kapott, hogy már 2013 nyara óta ácsingózom rá. Tampa csak idén tavasszal jelent meg, de már megjelenés előtt felcsigázta az érdeklődésemet a visszhangja, Emma Becker M-jére pedig akkor lettem kíváncsi, mikor belelapoztam a könyvesboltban, és elég érdekes szexjelenet tárult a szemem elé.

varolista2015

Szóval ilyen történetük van ezeknek a könyveknek az én életemben, és nagyon bízom benne, hogy egyik regényben sem fogok csalódni. Ha pedig mégis, ismét csináltam egy alternatív várólistát, hogy legyen mihez nyúlnom baj esetén.

Alternatív várólista:

Jane Austen: Emma
Robert Galbraith: Kakukkszó
Lois Lowry: Az emlékek őre
Paulo Coelho: Az alkimista

Szóval ezek lennének az én várólistás könyveim 2015-ben. Ti is csináltatok várólistát? Írjátok meg, milyen könyvek szerepelnek rajta!

3 thoughts on “2015-ben is várólistát csökkentek

  1. Hát én is csinálok az elkövetkezendő évre egy várólistát, annyira megtetszett ez a dolog.
    Annyi módosítással, hogy minden hónapban szeretnék elolvasni egy olyan könyvet, amire nehezen szánom rá magam.
    Emma Becker : M című könyvétől ne várj sokat.
    A Kakukkszó is nagyon nyögve-nyelős volt nekem.
    Azt viszont nem gondoltam, hogy az Alkimistát még nem olvastad.
    Stephen King könyveivel, akár a Ragyogással én is szemezek, de előbb a Tortúrát szeretném elolvasni.
    Jodi Picoult könyveire most kaptam rá, fogok még tőle olvasni.

    1. Hú, nagyon örülök, hogy kedvet hoztam az embereknek erre a várólistára (egyébként bővebb infókat itt lehet olvasni: http://olvasonaplo.net/olvasonaplo/2014/12/12/varolista2015/)
      Az M-től annyira nem várok sokat, de azért rettentően kíváncsi vagyok rá. A Kakukkszó viszont remélem jó lesz, mert csalódnék, ha nem. Eddig elég kevés Coelho könyvet olvastam, pedig pár éve tetszettek egyébként a könyvei, és pon Az alkimista, a leghíresebb maradt ki sajnos (nekem egyébként az olvasottak közül a Veronika meg akar halni jött be a legjobban). A híres Stephen Kingre pedig rettentő kíváncsi vagyok.

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

