Olvasási szokások avagy a könyvmolyok problémái

Hát végül én is beadtam a derekam, és én is csatlakozom a mostanság oly divatos tag-posztok kitöltőihez. Ezt a taget először Attila csatornáján láttam, azóta több blogger is írt erről egy-egy posztot, én pedig úgy gondoltam, mivel nagyon kapcsolódik az előző bejegyzésemhez, ahol a blogolási “problémáimba” avattam be az olvasóimat, hát csatlakozom hozzájuk. Így a blog látogatói most már tényleg minden szokásomba – blogolási és olvasási egyaránt – betekintést nyerhetnek.

Woman-Reading-Book-konyvmolyok-problemai

1. Körülbelül 20.000 könyv van az „Elolvasni” listádon. Hogy a fenébe döntöd el, hogy mit olvasol el legközelebb?

Hangulatfüggő. Igyekszem nagyon változatosan olvasni, tehát egymás után nem szeretek egy adott műfajon belül maradni. Ha nincs újabb megjelenés, amire fáj a fogam, akkor a várólistáról válogatok, így a régi és új könyv kettőssége is megmarad. Az esetek 90%-ában úgy választok regényt, hogy mélyen magamba nézek, melyik könyvre lenne jelenleg igazán kedvem és lelkileg szükségem, és azt olvasom.

2. Már elolvastad, több mint a könyv felét, de egyszerűen nem tetszik neked. Abbahagyod, vagy folytatod?

Hát volt, amit elolvastam, volt, amit abbahagytam, de ha nagyon nem tetszik, akkor nem szoktam eljutni a regény feléhez, általában már a negyedénél abbahagyom. 

3. Közeledik az év vége és oly közel, mégis távol vagy az olvasási kihívásod teljesítéséhez. Megpróbálsz felzárkózni, és ha igen, akkor mégis hogyan?

Jelenleg egy olvasási kihívásom van, az pedig az idei várólista-csökkentés. Én általában nem hagyom ezeket a dolgokat az utolsó pillanatra, december eleje van, és már majdnem teljesítettem (jelenleg pont azt a két könyvet olvasom, ami várólistás, és ha ezeket elolvastam, végeztem is a kihívással). De ha mondjuk jelenleg még lenne 7-8 könyvem hátra, akkor biztosan nem gyorsítanék be és kapcsolnék rá csak azért, hogy meglegyen egy magamnak felállított kihívás.

4. Egy könyvsorozatnak, amit egyszerűen imádsz, a borítói. Nem. Egyeznek!! Hogy birkózol meg ezzel a szörnyűséggel?

Szerencsére ilyen eddig még nem fordult elő.

5. Mindenki imád egy könyvet, amit te egyszerűen ki nem állhatsz. Kivel osztod meg az érzéseidet?

Erre jó a blogom, hogy elpanaszolhassam a csalódásaimat egy-egy regénnyel kapcsolatban.

6. Nyilvános helyen olvasol éppen és hirtelen elkezdesz sírni a könyvön. Mit kezdesz magaddal?

Nem szégyen a sírás, szóval nem zavartatom magam, ha néhány könnycsepp kicsordul.

7. A folytatása egy könyvnek, amit nagyon imádtál, éppen most jelent meg, de már nem emlékszel mindenre az előző részből. Újraolvasod az előző könyvet? Vagy inkább nem olvasod el ezt a folytatást? Keresel valami összefoglalót róla az interneten? Esetleg elkezdesz bőgni a frusztrációtól?!

Nem nagyon szoktam visszaolvasni az előző részt, általában eszembe jutnak a dolgok az új rész olvasása során. Vagy ha nagyon nem, akkor általában belelapozok a régebbi részbe, és így visszajönnek az emlékek.

8. Nem akarod senkinek, ismétlem, senkinek kölcsönadni a könyveidet! Hogyan utasítod vissza udvariasan az embereket, mikor kölcsönkérnek tőled egyet?

Általában mi meg szoktuk egymással osztani a könyveket, tehát a kölcsönkérések már alapdolognak számítanak (ismét egy pénzkímélő megoldás), így nem nagyon tudom elképzelni, hogy visszautasítsam a barátokat. Persze, ha egy idegen ember kér kölcsön könyvet, akiről nem tudom, hogy egyben hozza-e vissza a regényt, azt élből és nagyon határozottan visszautasítom.

9. Ebben a hónapban már 5 könyvet kezdtél el és egyiket sem fejezted be. Hogyan lépsz túl ezen a „nem olvasási időszakon”?

Általában nem szoktam elkezdeni egyszerre 5 könyvet, hanem mondjuk kettőt, és ha nagyon nem megy az olvasás, akkor pihenőidőszakot tartok. Egyébként úgy gondolom, olvasási pihenőidőszakot muszáj tartani, nekem általában vizsgaidőszakban szokott lenni és három hétig tart, ilyenkor tényleg abszolút nem olvasok regényt, és mily érdekes, utána rögtön nagyon kezd hiányozni az olvasás. Illetve egy-egy hosszabb regény után is szoktam hagyni két-három nap pihenőnapot, míg megemésztem a cselekményeket, és hagyom ülepedni a dolgokat.

10. Nagyon sok könyv jelenik meg, amikért szinte haldokolsz, hogy elolvashasd. Hányat fogsz ezek közül megvenni?

Ez totál attól függ, hogy az adott hónapban mennyi pénzt kívánok költeni könyvekre.

11. Miután megvetted a könyvet, amire annyira vágytál, körülbelül mennyi ideig csücsülnek a polcodon mire elolvasod őket?

Hát, van olyan könyv, melyet már öt éve megvettem, és még mindig ott csücsül a polcon, de általában rögtön elolvasom őket.

Reklámok

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

