Könyvek, melyek nagy hatással voltak rám az életem során

Nemrég körbejárt Facebookon egy kihívás, amelyben 10 könyvet kell felsorolnod, ami a legnagyobb hatással volt rád életed során. Mivel már régebb óta tervezek hasonló kaliberű bejegyzést, így megragadom az alkalmat, hogy a teljesség igénye nélkül felsoroljam azokat a regényeket. melyeknek sokmindent köszönhetek, és nagyban befolyásolták az életemet. A lista a könyvesbloggeres időszakom előtti könyvekről szól, hiszen aki rendszeresen olvas, az tudja, az utóbbi másfél évben milyen könyvek lettek a kedvenceim, és voltak rám hatással.

A regényeket időrendi sorrendben soroltam fel, tehát az elsőt olvastam a legkorábban, az utolsót a legkésőbb.

1. Nagy Katalin: Szív a kerítésen

Az első regény, melyet elolvastam, illetve ez volt az első könyv, amit kivettem a könyvtárból nyolcéves koromban. Ezelőtt lényegében csak mesekönyveket olvastam, és ez bizony nagy áttörésnek számított, hiszen úgymond ez az első komolyabb olvasmányom.

2. Magyar Katalin: Ének a küszöb előtt

Ha hiszitek, ha nem, ez a második regény, melyet olvastam, de ezt nem a könyvtárból kölcsönöztem, hanem itthon a polcunkon találtam rá. Emiatt a regény miatt kezdtem bele az írásba, mivel a főszereplő lány is írói ambíciókat dédelgetett, én pedig második osztályos kisiskolásként ugyanúgy teleírtam egy egész füzetet a sztorimmal, ami persze az akkori tapasztalatlanságom lévén nem kicsit hasonlított a regény történetéhez.

palutcaifiuk3. Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk

Imáááádtam ezt a regény. Imááádtam. Szerintem az általános iskola négy osztálya alatt ez az ifjúsági regény tetszett a legjobban. Még máig emlékszem, milyen szomorú voltam Nemecsek Ernő halála miatt, amit máig nem bocsátottam meg az írónak.

4. Meg Cabot: A neveletlen hercegnő naplója-sorozat

Ezt a sorozatot valamikor 13 éves korom környékén olvastam, és természetesen nagyon szerettem. Azt hiszem, ez volt az első könyv, melyet egy nap alatt el tudtam olvasni, és minden nap egy-egy könyvet a magamévá tettem. Jó kezdése volt ez a serdülőkoromnak, máig szívesen emlékszem vissza rá.

5. J. K. Rowling: Harry Potter-sorozat

Erre jól emlékszem, 2005 őszén, szintén 13 éves koromban olvastam el az addig megjelent részeket, közvetlen a Tűz serlege filmes bemutatója előtt. Naná, hogy nagy hatással volt rám, szinte már közhelynek számít ez, annyian felsorolták ebben a listában.

6.  Robin Cook: Méreg

Az első Cook-könyvem, melyet 15 éves korom körül olvastam, és ő az az orvos-író, aki nagyban befolyásolt a pályaválasztásomban is, hiszen akkor döntöttem el, hogy bár orvos soha nem akarok lenni, de laboratóriumban szeretnék dolgozni biológusként.

twilightcover7. Stephenie Meyer: Twilight

Engem is utolért az Alkonyat-láz, és pont jókor, hiszen 16 éves voltam akkor, és ennél megfelelőbb pillanatot nem is tudnék elképzelni rá. Kezdem azt hinni, hogy a legtöbb könyv sikere számomra abban rejlik, hogy jó időpontban lépjen be az életembe, és az Alkonyatnak sikerült. Ráadásul Rob Pattinsonba már a Harry Potter negyedik részében szerelmes voltam, és nála jobb Edwardot szerintem sose találhattak volna. Ez mi sem bizonyítja jobban, hogy én a könyvet előbb olvastam, és mikor végre a filmet is láttam, Pattinson totál úgy hozta Edward szerepét, ahogy azt olvasás alatt elképzeltem. Szinte félelmetesen jó volt (legalábbis akkor annak tartottam).

8. Jane Austen: Büszkeség és balítélet

Mily meglepő, ezt a regényt közvetlen a Twilight után olvastam el, hiszen tudjuk jól, Meyer sok dolgot Austen regényeiből vett. Ráadásul a barátnőm is állandóan unszolt, hogy olvassam el ezt a regényt. Hát jól tettem, mert az egyik legjobb klasszikus romantikus regény, melyet olvastam, Lizzy és Mr. Darcy pedig mindmáig a legeslegjobb karakterek az irodalomban. Lizzy példakép, Darcy pedig mostanáig az álompasim. Filmes feldolgozások közül pedig a 6 részes Colin Firthös tetszett a legjobban, ezt szinte minden téli szünetben újra és újra meg szoktam nézni.

9. George Orwell: 1984

Ezt már érettségi után elsős egyetemista koromban olvastam el, és egyszerűen hihetetlen, mennyi szerepet játszik azóta is az életemben, annyira nagy hatással volt rám. Nagyon sokszor gondolkodom rajta, mennyire van jelen a mindennapjainkban Orwell jóslata, és hogy mennyire lehetséges mindez a valóságban. Hihetetlen egy regény, hamarosan pedig újra is fogom olvasni.

Üdvözlet az egyformaság korából, a magányosság korából, a Nagy Testvér korából, a duplagondol korából...
Üdvözlet az egyformaság korából, a magányosság korából, a Nagy Testvér korából, a duplagondol korából…

10. E. L. James: A szürke ötven árnyalata

Jó, most gondolom mindenki röhög, amiért beleraktam ebbe a listába ezt a túlhypeolt és értékelhetetlen szart, de nekem két éve ez a könyv akkor is nagyon tetszett, és ez volt az első erotikus regény, amely igazán elnyerte a tetszésemet (az előtte olvasottakat általában az elején félbe is hagytam). Ezután kezdtem igazán az erotikusabb vonalon is mozogni, de ezt már láthattátok tavaly a blogon is. Szóval ez is amolyan mérföldkő az életemben, ami mellett nem szabad elmennem.

One thought on “Könyvek, melyek nagy hatással voltak rám az életem során

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

