Ősszel a legjobb olvasni

 

osz-olvasas-lanyElőre leszögezem, minden évszakot lehet szeretni valamilyen tulajdonságáért. Az én kedvencem a tavasz, de szinte az összeset kedvelem, mert mind valamilyen újdonságot hordoz, amit az előzőben esetleg hiányoltunk. És nekem ősz a kedvenc “olvasós évszakom”. Tudom, sokak a nyarat preferálják e szempontból, hiszen a nyári szünidőnek és a strandolós pihenéseknek egyik oszlopos főszereplője szokott lenni egy-egy regény, de én ebben is kivétel vagyok. Nekem az ősz a megnyugvás időszaka, mikor az esős napokon egy bögre teával vagy kávéval behúzódom a meleg szobába, és veszem elő az olvasnivalót. Mindemellett már csak hab a tortán, ha a történetben szerepelnek olyan zenék, melyek illenek az adott sztorihoz, és olvasás közben még a YouTube-ot is bekapcsolhatom mellé.

Tudom, még csak szeptember közepe van, de az időjárás már egy hónapja őszt játszik, így bennem is tombol az őszies hangulat az ilyenkor szokásos vénasszonyok nyara helyett. Ezért nem íródott ez a poszt október közepén vagy végén, mikor a tetőfokára szokott hágni, ugyanis én már most nyakig benne vagyok. Az egyik legintenzívebb olvasási élményeim közé tartozik, mikor tizenhárom évesen október végén kezdtem bele a Harry Potter-sorozat elolvasásába. Őszi szünet volt, kint zuhogott az eső, a szobámban koradélután is olyan sötét volt, hogy alig láttam a betűket, de én csak olvastam és olvastam. Azóta érzem úgy, hogy a kedvenc olvasós évszakom az ősz, noha az év többi részéből is voltak effajta szép élményeim. Most viszont kicsit minden előbbrecsúszott, február végén már a tavaszt éreztem, júniusban tombolt a nyár, az augusztust vénasszonyok nyarás hőmérséklet jellemezte, és most mintha október lenne (a tegnapi napos, meleg időt leszámítva). Szóval ehhez a hangulathoz bizony egy jó regény és forró tea dukál, na és persze jópár gyönyörű kép.

És ti melyik évszakban szerettek a legjobban olvasni?

olvasni-jo-szep-lany

olvasas-blog-konyv

olvasas-reading-osz-autumn

olvasni-jo-osszel

reading-girl-olvaso-lany

(forrás: deviantart.com)

Reklámok

One thought on “Ősszel a legjobb olvasni

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

