Könyves ábécé

konyvesblogA minap nézegettem moly.hu-n az olvasmánylistámat, és azon töprengtem, hogy milyen sokféle név megfordul benne az ábécé szinte összes betűjéből. Ekkor jutott eszembe a gondolat, hogy kellene írnom egy posztot erről, vagyis az elmúlt évek alatt sikerült-e az ábécé összes betűjével kezdődő nevű írókkal olvasnom könyvet. Hű, ezt bonyolultan fogalmaztam, így egy kis magyarázatra szorul. Tehát tudok-e mondani mindegyik betűre egy olyan írót, akitől olvastam már, vagy marad ki olyan betű is, amelyre nem tudok mondani senkit sem. Hát, itt az ideje, hogy megnézzük.

A külföldi írókat egyébként a keresztnevük szerint veszem (igen, tisztában vagyok vele, hogy eredetileg a vezetéknév szerint kell őket is sorrendbe rakni, de mivel a moly.hu is így rendezi őket, nem szeretném keverni itt sem), míg a magyar írókat rendesen a vezetéknevük szerint, ahogy eredetileg is kell. (Az ötletet egyébként magam találtam ki, nem tudom, hogy előttem valaki csinált-e effajta listát, ha mégis, nem szándékosan másolom.)

Ha egy-egy betűre tudok mondani több nevet több művel, akkor tetszés szerint kiválasztom az általam legszimpatikusabbat.

A teljes magyar ábécét veszem alapul, tehát szigorú leszek, még a hosszú magánhangzókat is beleszámítom.

A, Á, B, C, Cs, D, Dz, Dzs, E, É, F, G, Gy, H, I, Í, J, K, L, Ly, M, N, Ny, O, Ó, Ö, Ő, P, Q, R, S, Sz, T, Ty, U, Ú, Ü, Ű, V, W, X, Y, Z, Zs

A – Agatha Christie: Tíz kicsi néger

Á – nem olvastam

B – Benyák Zoltán: Az idő bolondjai

C – Carlos Ruiz Zafón: A szél árnyéka

Cs – nem olvastam

D – Dan Brown: Inferno

Dz – nem olvastam

Dzs – nem olvastam

E – Erich Segal: Szerelmi történet

É – nem olvastam

F – Fejős Éva: Csajok

G – George Orwell: 1984

Gy – nem olvastam

H – nem olvastam

I – Illyés Gyula: Puszták népe

Í – nem olvastam

J – Jane Austen: Büszkeség és balítélet

K – Kalapos Éva: D.A.C 1.

L – Lakatos Levente: Bomlás

Ly – (mivel csak a lyuk kezdődik ly-vel, így természetesen nem tudok ilyen nevű írót mondani)

M – Magyar Katalin: Ének a küszöb előtt

N – Natalie Babbit: Örök kaland

Ny – Nyáry Krisztián: Így szerettek ők

O – nem olvastam

Ó – nem olvastam

Ö – nem olvastam

Ő – nem olvastam

P – Paulo Coelho: Veronika meg akar halni

Q – nem olvastam

R – Rebecca Donovan: Elakadó lélegzet

S – Sylvain Reynard: Pokoli erény

Sz – Szabó Magda: Abigél

T – Tamási Áron: Ábel a rengetegben

Ty – nem olvastam

U – nem olvastam

Ú – nem olvastam

Ü – nem olvastam

Ű – nem olvastam

V – nem olvastam

W – William Shakespeare: Rómeó és Júlia

X – nem olvastam

Y – nem olvastam

Z – Zakály Viktória: Hanna örök

Zs – nem olvastam

Mivel elég szigorú voltam magammal, és a magyar ábécé mind a negyvennégy betűjét külön vettem, ezért elég sok helyen világít pirossal a nem olvastam jelzés. Vagy például az O betűnél ha Orwellt a vezetékneve szerint soroltam volna be, akkor ő állt volna azon a helyen. Azonban szégyen, nem szégyen, egyetlen V vagy H betűs író sem jut az eszembe, hogy valaha olvastam volna (lehet, hogy igen, de nem emlékezhetek, hogy nyolcéves koromtól hányféle író hányféle regényét olvastam). Szóval ugyancsak bőven lenne mivel kiegészítenem az olvasmánylistámat, és ez a bejegyzés szintén rámutatott erre.

Ti tudnátok minden betűre mondani egy-egy írót, akitő már olvastatok?

Reklámok

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

