Zakály Viktória: Hanna örök

zakaly-viktoria-hanna-orokMEGJELENÉS: 2013
OLDALSZÁM: 214
KIADÓ: Könyvmolyképző
ÉRTÉKELÉSEM: 5/5

Ami köztünk van, soha nem múlik el.
Egy lehetetlen szerelemben nem létezhet happy end… Vagy mégis? Hanna hét éven át várt arra, hogy együtt lehessen szerelmével, de a múlt fájdalmát nem képes kitörölni ritmuszavaros szívéből. Olyannyira, hogy ezúttal egy kórházi ágyon meséli el orvosának annak a történetét, miért képtelen rávenni magát, hogy beleegyezzen a szív-transzplantációba. Hanna újra megtalálja az otthonát, elveszít és kap valakit az élettől, újra képes lesz szívből nevetni, de a spanyolországi utazásán is csak a tenger moraját hallja a szíve hangja helyett. Pedig az nem hazudik, súgja neki, mit kellene tennie, csak a fiatal nő ellenkezik. Végül igent mond és megtalálja azt, ami mindig is ott volt a ködön túl, ahol a tengert sejtette.
Utóirat: visszatérek Csöngére.

Ó, te jóságos Istenem! Ez a regény felrázott, megrágott, összetört és kiköpött. Olyannyira felkavart, hogy a végén két percenként szünetet kellett tartanom, mert a bőgéstől nem tudtam olvasni. Már rendesen fájt a fejem a mindig fel-feltörő hisztérikus sírástól, amely a regény vége felé egyre többször előfordult. És most nem tudom, hogy én voltam ennyire érzékeny állapotomban, vagy a regénynek volt ekkora hatása rám, de valószínű, hogy mindkettő közrejátszhatott, talán az utóbbi kicsit többet. Az viszont biztos, Zakály Viktória nevét egy életre megjegyeztem, és végre megtaláltam a kedvenc magyar írónőmet.

Talán nem győzöm hangsúlyozni, de Zakály Viki stílusa, elbeszélése, gondolkodása, érzése annyira közel áll hozzám, mint még eddig senkié sem, pedig már elég sok író sokféle regénye megfordult már a kezeim közt. Hihetetlen, hogy mekkora élmény volt majdnem huszonkét éves fejjel akár a Szívritmuszavar, akár a Hanna örök olvasása, és ezt most azért hangsúlyozom ki, mert míg régen, mikor gyermek vagy tinédzser voltam, több regény hatott meg az újdonság varázsának köszönhetően, addig most, huszonévesen már nem okoz akkora érzelmi viharokat egy-egy érdekesebb regény. De az írónőnek most mindez sikerült. Szóval nagyon hálás vagyok a Sorsnak (ahogy azt a szerző is mondaná), hogy kezeim közé repítette ezt a két könyvet, mert bizony sokkal szegényebb lettem volna e történet nélkül.

Pedig bevallom őszintén, féltem ettől a folytatástól, hiszen nem hittem, hogy minőségileg meg tudja közelíteni az első részt, nem még felülmúlni. De nekem ez a rész még egy picit jobban is tetszett, mint a Szívritmuszavar. Nem tudom pontosan megmondani, hogy miért, talán azért, mert több volt benne a cselekmény és a fordulat, mint a leírás, vagy mert a vége is sokkal jobban tetszett, mint az első résznek. Meg úgy az egészet jóval kerekebbnek és átgondoltabbnak éreztem az előző résznél, noha a Szívritmuszavar érzelmileg közelebb áll hozzám. Szóval egyáltalán nem okozott csalódást a Hanna örök, melynek története ott folytatódik, ahol az előző abbamaradt.

Ebben a részben a karakterek is elmélyülnek, sokkal több mindent tudunk meg akár Hannáról, akár Ádámról. Ó, és igen, nevet is kapnak, mert ugye az előző részben nem tudtuk a főszereplők neveit, ami még sejtelmesebbé, még egyedibbé tette a történetet. Egyébként nagyon-nagyon jó választásnak bizonyult a Hanna, így a cím is frappánsan visszaidézi Juhász Gyula híres versét. Tudni kell egyébként azt is, hogy e téren is megegyezik az ízlésem az írónőjével, hiszen az Anna örök című verset már az első olvasásra megkedveltem irodalomórán, emlékszem, még az akkori blogomra is kiraktam, annyira tetszett. És ugyanennyire tetszett a vers átdolgozott verziója a könyvben.

És nem is tudom, mit mondhatnék még. Ebben a bejegyzésben nem lehet visszaadni azt az élményt, melyet a történet nyújtott nekem. Legszívesebben azt mondanám, hogy ezt a regényt minden magyar embernek el kellene olvasnia, kicsinek és nagynak, fiatalnak és öregnek, mindenkinek, aki keresi a szerelmet, vagy aki már megtalálta. Ha valaha lesznek gyermekeim, és már elérik azt a kort, én biztosan a kezükbe adom ezt a két remekművet. Szóval mindenkinek szívből ajánlom.

Reklámok

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

