Kiera Cass: The One – Az Igazi

kiera-cass-az-igazi-pdfMEGJELENÉS: 2014
OLDALSZÁM: 346
KIADÓ: Gabo
ÉRTÉKELÉSEM: 5/5

A párválasztó kezdetekor a lányok még harmincöten voltak, de közülük csak egy nyerhet.
Eljött az idő, hogy a korona végre a győztes fejére kerüljön.
Amikor beválogatták a Párválasztóba, America még csak nem is álmodott arról, hogy valaha eljuthat a korona közelébe – vagy Maxon herceg szívéhez. Ahogy azonban egyre közeleg a versengés vége, és a palota falain túl fokozódik a fenyegető veszély, America rádöbben arra, hogy mennyi mindent veszíthet – és hogy milyen keményen kell küzdenie a vágyott jövőért.

Hűha. Nos, szóhoz sem jutok, pedig kellene valamit írnom erről a könyvről, de nem találom a megfelelő szavakat hozzá. Vééééégre, nem kellett csalódnom az írónőben, végre kárpótolva lettem a kevésbé jól megírt második részért, és végre nem unatkoztam, mikor tanulás után bebújtam az ágyba, és belemerültem a regény olvasásába. Mert Az Igazi című befejező rész bizony sodort magával, és örültem nagyon, hogy sikerült egy remek befejezést összehozni.

Ez a rész is ott folytatódott, ahol az előző félbemaradt. America úgy dönt, hogy foggal-körömmel fog harcolni Maxonért, noha a király minden erővel azon van, hogy megakadályozza ezt. Már a könyv első oldalai arról tanúskodnak, hogy America mindent bevet a siker érdekében, sőt, egy-két meggondolatlanságot is tesz, melyek miatt most nem nagyon tudtam haragudni rá. Bizony, ahhoz képest, hogy az előző kritikámban elég durván kritizáltam őt és a felesleges hisztijeit, most kifejezetten megértettem a kétségbeesését. Közeledett a cél, a versenyben már csak négyen maradtak, az érzelmek is fokozódtak, ráadásul a király elég csúnyán a földbe tiporta az előző rész végén abban a bizonyos beszélgetésben. Örültem hát America karakterfejlődésének (és végre nem visszafejlődésének), de nem csak ő volt, aki rengeteg változáson ment keresztül a Párválasztó során. Tulajdonképpen az összes karakterre rendkívüli hatással voltak ezek az események, ami ugye nem is csoda, hiszen ha a való életben is ez történne velünk, mindannyian megváltoznánk, pláne egy olyan disztopikus világban, mint amit az írónő is felvázol. Mert itt nem csak a tündérmese a lényeg…

Bizony nagyon tetszett, hogy már a regény elején beavatnak minket az északi lázadók titkaiba, ami ugye nem is olyan szörnyűséges, mint ahogy azt először hittük. És ez máris nagy löketet ad az egész történetnek. Eközben a könyv végéig kapunk belőle apró szeleteket, amolyan kis morzsákat, melyeket nem értünk, de a végére kicsúcsosodik, és minden világossá válik. Történik néhány szomorú eset, páran meghalnak, amire ugye lehetett számítani, hiszen a dráma és a realitás érdekében kellettek a regénybe áldozatok is, csak éppen azt sajnálom, hogy senki nem gyászolja meg rendesen a történteket, és hirtelen minden olyan gyorsan kezd el történni. Itt szerintem Kiera Cass kicsit tovább húzhatta volna, egy picivel több leírással és gyásszal, de valószínűleg, ha így lett volna, akkor most azt kritizálnám, hogy de elhúzta, de elbúslakodta a végét. Szóval nem is tudom, hogy melyik megoldás lett volna a megfelelő, de most végül is örülök, hogy nem tett bele felesleges siránkozásokat, és csak a lényegre koncentrált.

Maxon pedig… hm, tényleg álompasit kreált belőle az írónő, akibe jómagam is beleszerelmesedtem, és mégsem volt teljesen tökéletes, aminek külön örülök. Vegyük csak azt, hogy őt is a hormonok irányították jópárszor, és megvolt benne a szerelmes férfi esendősége is, aki fél azt hallani, hogy visszautasítják. És akkor ott volt Aspen, aki végre észhez tért. Bár a kedvencem nem vált belőle, de elérte, hogy úgy érezzek iránta, mint az első rész elején.

A többi versenyben lévő lányról is el kell mondanom, hogy kellemeset csalódtam bennük. Celeste megmutatta valódi énjét, és magyarázatot kaptunk az egyáltalán nem helyes múltbeli cselekedeteiért. Ugyan megbocsátani nem bocsátottam meg neki, de tulajdonképpen sejtettem már korábban, hogy mi lapul viselkedése háttérében. Kriss hozta a fülis szerelmes lányt, de neki is voltak titkai, melyekről lehullt a lepel a történet végére. Elise pedig számomra olyan jelentéktelennek bizonyult, hogy nem is igazán tudok rá mit mondani.

Azt külön ki kell emelnem, hogy a regény borítója álomszép. Tudjátok, sose voltam az a típus, aki borítójáról vagy fülszövegéről ítél meg egy könyvet, de emelett a borító mellett nem lehetett elmenni. Már az első kettő is meggyőző volt, de ez a fehér ámulatos. Bár, egy kicsit megtévesztő is, hiszen ha valaki ránéz, akár azt is képzelheti, hogy egy cukormázas tündérmesét fog kapni hercegkisasszonyokkal és a daliás herceggel, de ugye nem minden az, ami első ránézésre tűnik.

Összeségében pedig újra elmondhatom: elégedett voltam a befejező résszel. Elsietett vég ide vagy oda, nekem bizony tetszettek az utolsó oldalak. Sőt, olvastam volna még tovább is, de szerintem ezzel vagyunk még jópáran.

Reklámok

4 thoughts on “Kiera Cass: The One – Az Igazi

  1. Nagyon örülök, hogy tetszett. :) Én is imádtam ezt a részt, egyáltalán nem értem, miért utálják egy csomóan és jellemzik guilty pleasure-ként, mert letehetetlennek tartják, de mégis ketteseket adnak rá…
    Mindegy nem ez a lényeg. Nekem az egyik kedvenc jelenetem az volt, amikor a lányoknak sikerült a királynőt is bevonniuk a a társaságukba. A végére nagyon megkedveltem Celeste-et, nem csak azért mert kiderültek róla dolgok, hanem mert ő képes volt látni, hogy nem nyerhet és feladta. A végén kicsit szerintem túlzás volt, amikor America azt hitte Maxon meghalt, mert azt mondták, hogy nincsen ott a kórházrészlegen, azt a részt ki lehetett volna hagyni, de egyébként ötös.

    Gratulálok a kritikához, nagyon jó lett :)

    1. köszönöm szépen a dicséretet :) én mondjuk csak pozitív kritikákat láttam róla, bár én annyira nem szoktam más kritikákat olvasni :)
      Én egyébként a királynő halálát sajnáltam, őt nagyon megkedveltem :)

  2. Szia, nem tudnád feltenni Az elitet pdf-ként? Nagyon hálás lennék, ha igen :) Eddig az első kötetet olvastam, és be kell valljam, hogy nagyon tetszett, semmi erőltetett nem volt benne, pedig a tartalom alapján számítottam ilyesmire. Azonnal letöltöttem a második részt is, de sajnos olvashatatlan volt, tele volt értelmetlen jelekkel, és médiumi képességeket kellene birtokolnom ahhoz, hogy kibogarásszam :).

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

