Leiner Laura: Akkor szakítsunk

leiner-laura-akkor-szakitsunk-pdfMEGJELENÉS: 2014
OLDALSZÁM:  336 oldal
KIADÓ: Gabo
ÉRTÉKELÉSEM: 4/5

Szilveszter. A kötelező jókedv napja. Amikor muszáj bulizni.
Lia és Norbi karácsony előtt szakítottak ugyan, de Szánkó szilveszteri buliját nem akarják kihagyni. Eszti és Csabi, a tökéletes pár, velük együtt indulnak szórakozni. Miután Szánkó bulija a város másik végében lesz, Lia bátyja, Szilkó vállalja a sofőr szerepét. De szigorúan csak az odaútra vonatkozóan. Csak aztán minden másképp alakul…
Az Akkor szakítsunk egy őrült és felejthetetlen szilveszter éjszaka története

Bevallom őszintén, féltem ettől a regénytől. Annyian mondták, hogy csalódtak Leiner e könyvében, meg annyi kemény kritikát kapott, hogy még nekem is elvette a kedvemet. Talán ezért van az, hogy húztam-halasztgattam az olvasását, és szépen beraktam vizsgaidőszakra, hogy majd a tanulás mellett talán üdítő szórakozásként fog rám hatni, bármennyire is legyen rossz, a tankönyveknél százszor jobb lehet. Meg hát nem nagyon akartam Laura könyvéről negatív kritikát írni, és ha esetleg nem tetszik, akkor viszont meg kellett volna írnom az őszinte véleményet. De szerencsére nem így történt.

Komolyan nem értem, mi olyan egetrengetően rossz ebben a könyvben, mint ahogy azt beharangozták az előttem szólók. Persze, elfogadom és tiszteletben tartom mások véleményét, meg hát ugye ízlések és pofonok, de mégis ki mit várt egy Leiner Laura-könyvtől? Én azt kaptam, amit szerettem volna: vicces szituációkat, jó poénokat, és hát a realitástól eltérő, kissé kiszínezett, de annál szórakoztatóbb világot. Oké, oké, kaptam még egy kissé idegesítő és butuska főszereplőt, de hát nem lehet mindenki visszahúzódó és kitűnő tanuló Reni, mert akkor meg az lenne a baj. Mondjuk igen, voltak hasonlóságok a többi szereplőnél, és azt is észrevettem, hogy Leiner nagyon szeret több fiúkarakterrel dolgozni (a Szent Johannába ugye többségben fiúk jártak, Reni osztályában is csak harman voltak csajok, a Bábelben meg ha jól emlékszem, Zsófin és a barátnőjén kívül nem nagyon volt több kiemelkedő lányszereplő, és ebben a könyvben is leginkább a fiúk kaptak hangsúlyt). Szóval én szeretem, ha egy író művét úgy fel lehet ismerni, hogyha névtelenül olvasnám, már a stílusából azonnal vágnám, hogy ezt és ezt ez meg ez az író írta. Komolyan, gondoljatok csak bele, hogy Agatha Christie könyvei is eléggé egyformák stílusilag, mégis mindegyik regénye nagyot üt. Na ugye. Így tehát azt mondom, nem kellene Laurát azért hibáztatni, mert mindvégig ugyanabban a stílusban ír, szerintem pont ezt teszi őt egyedivé és felismerhetővé. Na meg ez már a védjegye.

Maga a történet és az alapszituáció bejött, én kedvelem az ilyen “egyéjszakás kalandokat”, amolyan viccesebb kiadású Dan Brown. Na jó, Dan Brownra csak ez az egy dolog emlékeztetett benne, természetesen nem lehet összehasonlítani a kettőt, mielőtt esetleg valaki félreértene. Másrészt remek volt pont szilveszter estéjét választani ehhez, kitűnő időpontot szolgáltat az ilyen kalandokra. Harmadrészt az, hogy pont szakítással kezdődik, ad valami plusz löketet az egésznek, tehát nem csak a semmiből kell egy fergeteges éjszakát varázsolni, mindjárt adott egy konfliktus, amely végigviszi az egész estét.

Rátérve a szereplőkre, szerintem Lia nem egy negatív vagy gonosz szereplő, hanem szimplán egy korához képest éretlen és nagyon gyerekes majdnem tizennyolc éves lány. Norbi pedig a fiúváltozata, nem is csodálom, hogy annyit marják egymást. Csabi a hősszerelmes, és Eszti meg az a tipikus álszent karakter, aki talán a legélethűbb mind közül, szerintem mindenki ismer ilyet a való életben is. Na, és tippeljetek, ki a kedvencem. Hát persze, hogy Szilkóóóó. Azaz Szilveszter. Szerintem az Arnold-fanatizmusomból kikövetkezthető, hogy ő lesz a következő favoritom. Naná, hiszen nem elég, hogy okos, könyvimádó filozófus, de imádom a cinizmusát, és persze a sebezhetőségét, ha egy lányról van szó. És azon az idióta Ákoson is sokat nevettem, még akkor is, ha tudom, konkrétan le lett koppintva a Bábelben szereplő Punk.

Végezetül csak annyit mondanék, hogy az Akkor szakítsunk tényleg nem éri el A Szent Johanna gimi szintjét, és valószínűleg Laura egy regénye sem fogja már megütni azt a színvonalat, melyet felállított pár éve. DE! Mindenképp nagyon jó kikapcsolódást és őszinte nevetést nyújt arra a néhány órára, míg olvasod. A Leiner-könyveket egyébként sem szabad túl komolyan venni, olvasni és élvezni kell, nem az egy-két logikai hibán tépelődni, hogy márpedig az az életben biztos nincs így. És ha nincs? Néha pont azért olvasunk, hogy kiszakadjunk a valóságból, a hétköznapi gondok alól, és ehhez Laura könyvei remek lehetőséget szolgáltatnak.

Reklámok

5 thoughts on “Leiner Laura: Akkor szakítsunk

  1. Örülök, hogy végre valakinek tetszik :) Nekem nagyon tetszett talán kicsit jobban is, mint az SZJG, a Bábelnél pedig százszor élvezhetőbb. Lia eleinte nagyon idegesített az önzőségével, de végig szurkoltam nekik Norbival. Szilkó volt az én kedvencem is, Esztit utáltam a legjobban Szilkó exével együtt. Nekem kicsit furcsa volt, hogy Lia és Eszti elvileg legjobb barátnők voltak, ez ki is van hangsúlyozva, de mégis amikor Eszti “hibázik” akkor Lia is otthagyja. Persze egy álszent, nagyon unszimpi lány volt, aki megérdemelte amit kapott, csak azt nem értem, hogy ha ilyen könnyedén vége lett a barátságuknak akkor miért kellett ötször leírni, hogy legjobb barátnők. Tényleg sokkal több fiú karakterről ír, és a regényeiben a szereplők elég hasonlók, de egyenlőre ez még nem zavar, talán majd két könyv múlva már az lesz.
    Én nem hasonlítanám Arnoldot Szilkóhoz, bár term. látom a személyiségükben a hasonlóságot, de valahogy nekem Arnold sosem volt szimpatikus.
    Klassz kritika :)

    1. A Bábelnél egy kicsivel nekem is jobban tetszett ez :) Szerintem a legjobb barátnők már eleve nem lehettek, hiszen akkor Eszti elmondta volna Liának, hogy hibázott, helyette csak álszenteskedett és az orra alá dörgölte az “álomkapcsolatát”, szóval megértem, hogy ezek után elfordult tőle.
      Arnold szerintem egy picit hasonlít Szilkóhoz, de persze csak a jótulajdonságaival, ezenkívül meg a szarkaszmusával, de persze nem teljesen olyan a két karakter.
      Köszi, hogy írtál, örülök, hogy nagyjából egy rugóra jár az agyunk :-)

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

