A Dal 2014 – az én kedvenceim

Tudom-tudom, ez nem egy zeneblog, hogy egymás után már a második posztot írom a zenéről, de azt hiszem – ahogy azt már az előző bejegyzésben kifejtettem -, szorosan kapcsolódik az olvasáshoz mint tevékenységhez. Szóval ezentúl párszor még lesz hasonló írás a blogon, de természetesen nem viszem túlzásba. Amúgy is most boldog-boldogtalan A Dalról beszél, kedvenceket vagy éppen nem kedvenceket sorol, osztályoz, mutat be, így hát nekem is viszketett a tenyerem, hogy bemutassam az enyéimet.

Bevallom, nem hallgattam meg előre a dalokat még a műsor előtt, csupán kettőbe tekertettem bele. Az egyik Oláh Ibolya száma volt, ami nem nagyon nyerte el a szimpátiámat, másik pedig a Szécsi ikreké, melybe azonnal beleszerettem. A többit meghagytam az élő adásokra, hogy ott aztán a színpadi képpel együtt meghallgathassam az idei versenyzőket. Nem tudnám toplistába foglalni az idei kedvenceket, főleg azért se, mert nem azt küldeném ki az Eurovízióra, akik nekem a legjobban tetszettek, és egyébként se akarok sorrendet kialakítani. Szóval csak felsorolom, és pár mondatban kommentelem a 2014-es best of-ot.

Eurovíziós Dalfesztivál - A Dal: megvan a 30 magyar elõdönt

– Batta Zsuzsanna “Marge” – Morning Light – Az első adásban kétségkívül ez a dal tetszett a legjobban. Nem, nem azért, mert Marge olyan cuki volt, ahogy x hónapos terhesen nagy pocakkal énekelt, hanem mert annyira fülbemászó, letisztult, gyönyörű dal ez. Nem hiába, Szakos Krisztián tényleg nagyon profi zeneszerző, és ha hozzá egy szép hangú énekesnő is társul, akkor nyert ügy az  egész.

– Bogi – We All – A tavalyi borzasztó dala után az idei csupa felüdülés. Szép, letisztult, és ami a legfontosabb, hogy egyedi hangzása van, tehát szép esélyekkel indulhat Dániában, ha kijut. Ami viszont zavar, hogy nem kicsit lekoppintotta a tavalyi nyertest ezzel a “mezítláb éneklünk, mert az letisztult és szeretik a népek” dolgot, no meg Rúzsa Magdi se hiába említette, hogy nagyon emlékezteti Bogi önmagára.

– Kállay-Saunders András – Running – András dalait az eddigi évek során nem nagyon zártam a szívembe, de ez a szám megfogott. Lehet azért, mert tetszik a mondanivalója, mindenesetre nem tudnám lelkiismeret-furdalás nélkül nem megemlíteni.

– Király Viktor – Running Out Of Time – Na, ez a szám, amiről lemaradtam, ugyanis valahova ki kellett futnom és csak az értékelésre értem vissza. Így aztán utólag hallgattam meg, és talán felesleges magyaráznom, szerelem volt első hallásra. Valamilyen világslágerre emlékeztet, csak éppen fogalmam sincs, melyikre. Mindenesetre tényleg jó, slágergyanús dal.

Radics Gigi – Catch Me – Bármennyire is szimpatikus Gigi, a zenei munkásságát sose kedveltem. Ez a dal viszont kitaszította őt a komfortzónájából, hiszen végre igazi nőként mozgott a színpadon. Olyan színpadi képet kapott, hogy csak leesett állal lestem, Gigi meg olyan profin táncolt és mozgott, hogy öröm volt nézni őt is, nemcsak a félmeztelen táncosfiúkákat. Arról nem is beszélve, hogy milyen gyönyörű volt abban a hófehér ruhában. Maga a dal kicsit furának tűnhet, de nekem tetszik.

Mystey Gang – Játssz még jazzgitár – erről a számról is lemaradtam, legalábbis nem emlékszem rá (de azt azért tegyük hozzá, hogy én A Dal nézése közben kajálok, netezek, chatelek, körmöt reszelek, tudjátok, a tipikus női agy, nem bírok egy dolgot csinálni). Aztán valahogy mégis előkerült valahonnan, hogy meghallgattam, és ez is szerelem első hallásra, imáááádom.

– Szécsi Saci és Böbe – Born To Fly – IMÁDOM, IMÁDOM, IMÁDOM. Ugye ez volt az a szám, amit már a műsor előtt meghallgattam, és rögtön beleestem. Olyan rongyosra hallgattam, hogy az elő adásban rendesen bántotta a fülemet az ikrek bénázása. Nagyon-nagyon sajnálom, hogy kiestek, a nézőknek kellett volna még adniuk egy esélyt a csajoknak, vagy legalább a zsűri jobban bízhatott volna bennük. Nem hiába mondta Magdi, hogy az egyik legerősebb dal a mezőnyben. A színpadi kép is tetszetős volt, egyedül a csajok bénázása vitte le az egészet, de bíztam benne, hogy legközelebb majd jobb lesz. Hát sajnos nem lett legközelebb.

– Fool Moon – It Can’t Be Over – bizton állítom, nekik kell kimenniük Dániába. Miért is? Hallgassátok meg és nézzétek meg őket előadás közben. Ezzel az előadással talán nagy esélyünk is lehet egy előkelő helyezésre. Szóval én egyértelműen nekik drukkolok.

– Honey Beast – A legnagyobb hős – őket hagytam utoljára, és nem hiába. Erről a dalról nem lehet nem szuperlatívuszokban beszélni. Most ez a dal megy nálam éjjel-nappal, a dalszövegét dúdolom még álmomban is. Hihetetlen, hogy mennyire tetszik ez a szám, abszolút kedvenc mind közül. Ennek ellenére mégsem őket küldeném ki, mert nem hiszem, hogy esélyük lehetne szép helyezést elérni.

És ezeken a dalokon kívül említést érdemel Hien, a New Level Empire, Group’N’Swing, Bülbüs és Dér Heni, az ő dalukat is szívesen hallgatom, ha nem is lettek a legnagyobb kedvencek.

Reklámok

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

