Kire szavazzak? – Magyar Könyvek Viadala

Talán emlékeztek, a január elején közzétett posztomban elárultam, hogy könyvesbloggerként mely magyar írókra és könyvekre adtam le pontjaimat. Akkor még a szavazás el sem kezdődött, nem tudhatták az olvasók, hogy kik kerülnek be a rajtam kívül még 28 bloggerrel közösen összeállított top 5-ös listába. Ma azonban felkerült az utolsó kategória is, így mostantól kezdve már az összes kategória jelöltjeit ismeritek és szavazhattok rájuk. És ezennel megragadom az alkalmat, hogy kicsit kiálljak a kedvenceim mellett, és a szavazásukra buzdítsalak titeket.

magyar-konyvek-viadala-2013

Az év legszebb könyvborítója 2013-ban

Az öt jelölt közül én mindenképp Nyáry Krisztián Így szerettek ők c. könyvének csodálatos és ötletes borítójára voksolnék, hiszen igazán egyedi és különleges lett.

Az év fordítója 2013-ban

Ebben a kategóriában ugyan nem nomináltam, mert nem éreztem magam a fordításhoz kellően hozzáértőnek, de mindenképp szeretnék kiállni Tóth Tamás Boldizsár mellett, aki régen szerintem nagyszerű munkát végzett a Harry Potter-könyveknél.

Az év mesekönyve 2013-ban

Ebben a kategóriában sem jelöltem senkit, és igazából nem is tudnék mondani semmi szubjektívet a jelöltekről, nem ismerem a mostani mesekönyveket.

Az év ifjúsági könyve 2013-ban

Ebben a kategóriában megtalálható két, általam nagyon kedvelt könyv is. Kezdjük ott, hogy A Szent Johanna gimi volt nekem tavaly az év egyik nagy meglepetése, és simán elvihetné a “melyik regényen nevettem legtöbbet” kategória fődíját is, annyira jól szórakoztam Leiner Laura humorán. A másik kedvenc egyértelműen Kalapos Éva első regénye, a D.A.C., melyet főleg tanulságos mondanivalója miatt részesítek előnyben.

Az év szépirodalmi könyve 2013-ban

Egyértelműen azt mondhatom, hogy Benyák Zoltán könyve viszi az év legjobb szépirodalmi könyvének járó díjat, legalábbis az én szememben. Nem titok, hogy imádtam Az idő bolondjait, és szerintem ez az a regény, amit mindenkinek el kellene olvasnia, hiszen a fő témája mindannyiunkat egyformán érint.

Az év szórakoztató regénye 2013-ban

A Szent Johanna gimi mellett 2013 második legnagyobb pozitív csalódása Lakatos Levente tavasszal megjelent regénye, a Bomlás volt. Soha nem titkoltam, hogy bizony voltak előítéleteim az íróval szemben, így kissé kritikus szemmel vetettem bele magam a könyv olvasásába. De bármennyire is akartam, végül nem tudtam belekötni egyetlen egy sorába sem, annyira profin lett megírva, arról nem is beszélve, hogy mennyire elgondolkodtatott és felkavart. Így egyértelmű, hogy a Bomlás számomra az év szórakoztató regénye.

Az év elsőkönyves debütálása 2013-ban

Ahogy már az előbb, az ifjúsági kategóriánál említettem, Kalapos Éva egy remek könyvvel indította írói karrierjét, ami nemcsak szórakoztató, de tanulságos is lehet a mai tinédzserek számára. Nem csoda hát, hogy kíváncsian várom a folytatást, ami előre láthatólag még jobb lesz az előzőnél. Emellett Lylia Bloom Ellopott életek c. regényéről sem szabad elfelejtkezni, hiszen az is remek debütálás, ráadásul egy nagyon érdekes és kemény témát boncolgat.

Az év írónője 2013-ban

Nem nagy meglepetés, ha azt mondom, számomra Leiner Laura a befutó az év írónője kategóriában. Nem fogok most áradozni, szerintem mindenki tudja, hogy mennyire odavagyok Laura humoráért, és hogy mennyi szép pillanatot okoztak már a könyvekben leírt poénjai.

Az év írója 2013-ban

Lakatos Levente és Benyák Zoltán – két nagyszerű író, akik más-más műfajban és stílusban alkotnak igazán nagyot. Mindkettő a maga műfajában számít igazi mesternek. A voksom mégis Leventére teszem le, hiszen – ahogy már az előbb kifejtettem -, hatalmas meglepetés volt számomra tavaly nyáron.

Az év könyve 2013-ban

Ez már tényleg az az eset, mikor azon gondolkodom, melyik kezembe is harapjak. Az öt jelöltből hármat olvastam, és kettőt nagyon-nagyon imádtam. De ha racionálisak akarunk lenni, akkor azt mondom, Az idő bolondjai érdemli meg a győzelmet. Hogy miért? Bármennyire is szeretem Leiner Laurát, azért lássuk be, szépirodalmat sokkal nehezebb írni, mint ifjúsági irodalmat, Benyák pedig tökéletes munkát végzett e regényével. Tehát igenis azt mondom, Benyák Zoltán Az idő bolondjai c. könyve érdemli meg az év könyvének járó díjat.

Tehát, kedves olvasók, SZAVAZZATOK, ha még nem tettétek meg. Egy ember egy gépről csak egyszer szavazhat. Az eredmények február folyamán lesznek közzétéve, eme felosztás alapján pedig szavazhattok a kedvencekre:

– Az év legszebb könyvborítója (01.09. – 02.02.)
– Az év fordítója (01.11. – 02.04.)
– Az év mesekönyve (01.13. – 02.06.)
– Az év ifjúsági könyve (01.15. – 02.09.)
– Az év szépirodalmi könyve (01.17. – 02.11.)
– Az év szórakoztató regénye (01.20. – 02.14.)
– Az év elsőkönyves debütálása (01.23. – 02.16.)
 Az év írónője (01.25. -02.18.)
– Az év írója (01.27. – 02.20.)
– Az év könyve (01. 29. – 02.23.)

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

