2014-ben várólistát csökkentek

varolista2014nagy

Úgy döntöttem, 2014-ben én is várólistát csökkentek, hiszen mostanság annyi könyvet soroltam a “majd elolvasom” kategóriába, hogy itt az ideje elolvasni, és nemcsak “majd”, hanem 2014-ben. Ennek ellenére nem fogom túl komolyan venni, ha esetleg nem sikerül elolvasni az általam kiválasztott könyveket, nem fogok jövő decemberben a Dunába ugrani, viszont mindenképp jó hajtóerő lesz számomra, és így talán könnyebben ülök neki az elhanyagolt műveknek. Példának okáért itt van az 1Q84, melyet ugye még júliusban elkezdtem, olvastam belőle 10 oldalt, aztán jött helyette valami más, amire nagyobb kedvem volt, és azóta áll, és csak azt várja, hogy folytassam (ó, pedig nagyon kíváncsi vagyok, lesz-e olyan jó, mint a 1984, ami mindmáig a legkedvencebb könyvem).  Szóval remélhetőleg az államvizsga és a szakdolgozat írása mellett még lesz időm e tizenkét könyvet elolvasni, bízom benne, hogyha júniusban lemegy a teher a vállamról, utána magamévá tehetem ezeket a könyveket is. Nem tudom, hogy a lista mennyire mondható sokrétűnek, főleg szépirodalmi regényeket tartalmaz (ugyanis hiába imádom a szépirodalmat, általában nagyon nehezen kezdek bele egy-egy ilyenbe, aztán persze le se tudom tenni :D), de azért akad egy kis ponyva is. Négy magyar író könyvére esett a választásom, mert magyar íróktól is olvasni kell egy magyar embernek (igen, KELL és MUSZÁJ, csupa nagy betűvel), ezek közül Nyáry Krisztiáné az, ami nem regény (pont emiatt kicsit ódzkodom tőle, de mindenki pozitív véleménnyel van róla, szóval szerintem nekem is tetszeni fog). Fábián Janka híres trilógiáját pedig már olyan régóta szeretném elolvasni, remélem, 2014-ben sor kerül rá. Íme tehát a jövő évi várólistám:

1. William Golding: A legyek ura

2. Jodi Picoult: A nővérem húga

3. Murakami Haruki: 1Q84 – I. rész

4. Hemingway: Az öreg halász és a tenger

5. Nalini Singh: Angyalvér

6. Zakály Viktória: Szívritmuszavar

7. Nyáry Krisztián: Így szerettek ők 1.

8. Emma Donoghue: A szoba

9. Jennifer E. Smith: Vajon létezik szerelem első látásra?

10. Kiera Cass: A párválasztó

11. Fábián Janka: Emma szerelme

12. Böszörményi Gyula: 9… 8… 7…

varolista14Csináltam alternatív listát is, igaz, nem tizenkét könyvből, hanem csak négyből, remélem ennyi elég lesz abban az esetben, ha nem lenne kedvem a fenti regényekre:

Jane Austen: A klastrom titka

F. Scott Fitzgerald: A nagy Gatsby

Ruta Sepetys: Árnyalatnyi remény

Paulo Coelho: Az alkimista

Információk a várólistáról az alábbi oldalon olvashatóak.

Reklámok

10 thoughts on “2014-ben várólistát csökkentek

    1. köszi :) melyik nem tetszett egyébként? nyugi, nem fog befolyásolni, csak kíváncsi leszek, eltérő véleményünk-e lesz róla :)

      1. A legyek ura nekem túl durva volt, vagy nem is tudom, hogy fogalmazzak, így az annyira nem nyerte el a tetszésem. Bár már elég régen olvastam, lehet, hogy ha adnék neki még egy esélyt, akkor máshogy vélekednék…

      2. Én most bírom a durvább dolgokat, szóval most kedvet is hoztál rá. :) egyébként szerintem most már te is kedvezőbben vélekednél róla, gondolom tizenévesen olvastad kötelezőként, és talán akkor még nem voltál rá elég érett.

      3. Szerintem már középiskola után olvastam, tuti nem kötelezőként, de pontosan nem emlékszem már, hogy mikor. Számomra egyébként ez inkább olyan “fiús” történetnek tűnik, mint az indiános könyvek… azok se kötöttek le igazán sohasem. :)

      4. ó, így már értelek :) remélem nekem azért fog tetszeni, mindenesetre már nagyon kíváncsi vagyok rá

  1. Szia!
    Még el sem kezdődött 2014, ezek máris igen szép célok, bár a főlista felét már én is olvastam ;) A Szívritmuszavar nekem is várólistás 2014-ben, viszont Fábián Janka trilógiája fantasztikus, azt még idén olvastam, és tényleg mesteri munka, nekem nagyon tetszett,a hangulata is, főleg az első része. :-) És hát… tényleg sok sikert és Boldog Újévet!
    Puszi:
    Atrix Wry (:

    1. ezek alapján úgy gondolom, hogy jó listát hoztam össze, hiszen ha ennyien olvastátok a felét, akkor nekem is “illene” elolvasnom azokat. Tény és való, könyvek terén vannak hiányosságaim, meg nálunk a kötelező olvasmányok is másak voltak. Atrix, nagyon köszi, Fábián Jankára kíváncsi vagyok, most már muszáj tőle olvasnom valamit, és az Emma-trilógia már két évben tervben van, csak még nem sikerült elolvasni :D

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

