Top 5 magyar könyv 2013-ban

Ebben a toplistában az idén olvasott magyar kortárs könyveket rakom sorrendbe. Fontos tudni, hogy műfajilag teljesen eltérő regényekről beszélünk, csupán az bennük a közös, hogy magyar író által írt és csak nemrég megjelent könyvek (tehát Szabó Magda Abigéljét már nem vettem itt figyelembe). Mint tudjátok, szeretek hazai íróktól olvasni, így nem volt kétségem afelől, hogy lesz egy ilyen toplista itt a blogon. Tehát itt a személyes, teljesen szubjektív listám az idén olvasott magyar könyveimből.

(Katt a címekre, és előjön az adott könyvről írt kritikám)

legjobbmagyarkonyvek

5. Kemese Fanni: A napszemű Pippa Kenn

A legelső Aranymosáson első helyezést ért el ez a regény, és bizony megérdemelten. Bár a történet eleje nagyon emlékeztetett az Éhezők viadalára, de szerencsére nem sokáig tartott a deja vu, Fanni ugyanis lapról lapra egyre szerethetőbbé tette a történetet. Az pedig, hogy ifjúsági disztopikus regényről van szó, hatalmas előny, ugyanis ez a műfaj nem túl gyakori a magyar irodalomban.

4. Lylia Bloom: Ellopott életek

Szintén elsőkönyves szerző, akinek könyve magánkiadásban jelent meg. Ez a történet a kiváló példa arra, hogy cáfoljuk az előítéleteket a magánkiadással kapcsolatban, ugyanis nemcsak olvasmányos, de izgalmas és kemény témát boncolgató könyvről beszélünk. A legnagyobb pozitívum, hogy mindez magyar környezetben játszódik olyan szereplőkkel, aki akár te is lehetnél.

3. Leiner Laura: A Szent Johanna gimi-sorozat

Látszik, hogy A Szent Johanna gimi milyen hatást gyakorolt rám tavasszal, elég sok helyen említést kap itt a blogban. Kétségkívül a legjobb magyar ifjúsági könyvsorozatnak tartom, még akkor is, hogy megvannak a maga hibái. Viszont – ahogy már számtalanszor említettem – olyan pillanataimban nevettetett meg, mikor nagyon magam alatt voltam, és ezt eddig nem sok könyvnek sikerült, így mindenképp jár neki az elismerés.

2. Benyák Zoltán: Az idő bolondjai

Hű, ez a könyv bizony nem kicsit elvarázsolt! Az érzelmekkel teli és csöpögős kritikám után azt hiszem, nem tartozom magyarázattal, hogy mennyire nagyon tetszett Benyák Zoltán könyve, és hogy mennyire hiányzott a magyar irodalomnak (és az én lelkemnek) ez a történet.

1. Lakatos Levente: Bomlás

Soha nem titkoltam, hogy mennyi előítélettel vágtam bele a Bomlás olvasásába, hiszen Lakatos Levente első könyve, a Barbibébi nálam az “ezt bizony soha el nem olvasom” kategóriába tartozott. Viszont annyi jó visszajelzést láttam a Bomlásról – no meg ennek a könyvnek a fülszövege is csábítóbb volt -, így hát kíváncsi lettem. És milyen jól tettem! Néha leesett állal bámultam a sorokat, máskor meg olyannyira belemerültem az olvasásba, hogy szálltak az órák, miközben kritikus szemmel figyeltem minden egyes mozzanatot, amibe bele tudnék kötni. De nem tudtam. A legjobban talán az tetszett benne, hogy zseniálisan keverődtek a szálak, és volt benne minden, ami szem-szájnak ingere. Ha valaki azt mondta volna nekem egy évvel ezelőtt, hogy idén egy Lakatos Levente-könyv lesz a kedvenc magyar regényem, akkor tuti kiröhögtem volna. És lám, most mégis ez a könyv vitte az első helyet.

Reklámok

One thought on “Top 5 magyar könyv 2013-ban

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

