Top 5 Young Adult könyv 2013-ban

Folytatódik az idén olvasott könyveimből felállított toplistám, ezúttal a top 5 legjobb Young Adult könyvet mutatom be nektek. Természetesen ez a lista – ahogy az előző is – teljesen szubjektív, az én kedvenceimet mutatja be.

(A címekre kattintva elolvashatjátok a kritikát az adott könyvről)

5. Leiner Laura: Bábel

Bár nem tetszett annyira, mint a mindent felülmúló Szent Johanna gimi-sorozat, de ez a könyvecske sem hazudtolta meg Leiner Laura bájos humorát, és nagyszerű kikapcsolódást nyújtott az őszi estéken, olyannyira, hogy teljesen nyári, fesztiválos hangulatom lett tőle. Szívesen lettem volna a főszereplők helyében annak ellenére is, hogy a fesztiválozást nem nekem találták ki, és jó volt megtapasztalni, hogy Laura egykötetes könyvet is remekül tud írni.

4. Kalapos Éva: D.A.C. – Egy új élet

Ennek a legutóbb olvasott könyvnek mindenképp a toplistában a helye, ugyanis Kalapos Éva már az első regényében megcsillogtatja a tehetségét. Tiszteletreméltó, ahogy feketén-fehéren, és nem köntörfalazva leírja a mai hazai tinik néha nagyonis válságos helyzetét, emellett pedig tanulsággal és jó példával szolgál a fiataloknak. Hiába a SzJG-s utalások, teljesen más szemszögből íródott a regény, mint elődje.

3. Rebecca Donovan: Elakadó lélegzet

No igen, szintén egy kényes témát boncolgató ifjúsági könyv, mégpedig a családon belüli pszichikai és fizikai erőszakot mutatja be kíméletlen eszközökkel. Olvasás közben néha konkrétan nekem is fizikai fájdalommal járt, úgy bele tudtam élni magam Emma helyzetébe. Emellett helyet kap a regényben a szerelem is, a testi vágyat pedig nagyon érzékletesen, kimondottan tizenéveseknek valóan írja le.

2. Simone Elkeles: Tökéletes kémia

Még év elején olvastam ezt a könyvet, igazából már annyira nem emlékszem a részletekre, csak annyi maradt meg, hogy nagyon-nagyon el voltam tőle ájulva. Itt is kiemelt figyelmet kapnak a családi problémák, emellett pedig a szerelmi szál is nagyon erős és izgalmas.

szent-johanna-gimi-6.-boritojarol
Reni naplója sok magyar tini életét tette szebbé

1. Leiner Laura: A Szent Johanna gimi – sorozat

Szerintem épp eleget ömlengtem már róla az egyes részek kritikáiban, így most nem ismétlem önmagam. Tudjátok, mennyire odavagyok az SzJG-ért, hogy mennyi rossz pillanatomat tette vidámabbá, és hogy mennyire megkedveltem ennek a fiktív iskolának a tanulóit, tanárait. Ami pedig a legjobb benne, hogy magyar környezetben játszódik magyar poénokkal tarkítva (a Dave-es Rákóczi-féle szabadságharc még mindig elevenen él bennem, ahogy Petőfi SzJG-féle Füstbement terve). Arnold pedig még mindig a legkedvencebb magyar kortárs regénykarakterem lesz, akármennyire is “el lett rontva” a végén. És természetesen egy csomó általam ismeretlen számot kedveltem meg a könyvsorozat által. Így tehát mindenképp az SzJG-nek jár az idei év legjobb YA-díja.

Reklámok

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

