Monica Murphy: One week girlfriend – Heti csaj

heti-csajMEGJELENÉS: 2013
OLDALSZÁM: 254 oldal
KIADÓ: Ulpius-ház
ÉRTÉKELÉSEM: 4/5

Átmenetiség. Ezzel a szóval jellemezhetném az életemet az utóbbi néhány évben. Átmenetileg dolgozom, amíg meg nem szabadulok innen. Átmenetileg a kisöcsém anyukája vagyok, mivel anyánk szart sem törődik velünk. És átmeneti csajszi vagyok, mert könnyen megkaphat bárki. Legalábbis a pletyka szerint.
Most éppen Drew Callahan átmeneti csaja vagyok. Ő az egyetemi futballcsapat sztárja, és körülrajongják. Gyönyörű és édes srác – és rejtőzködőbb, mint én. Ő vezetett be engem ebbe a hamis világba, ahol láthatóan ki nem állhatnak engem. És ahol mindenki akar tőle valamit. Bár az egyetlen dolog, amit, úgy tűnik, ő akar, az…
Én vagyok.
Már nem tudom, mit higgyek. Csak azt tudom, hogy Drew-nak szüksége van rám. És én mellette akarok lenni.
Mindörökké.

Magyarországra megérkezett a New Adult-láz, s mivel a célcsoporthoz én is hozzátartozom, így talán nem kell meglepő, hogy egyre többet olvasok a műfajban. Monica Murphy könyve már az első pillanatban felkeltette a figyelmemet, valahogy sejtettem, hogy imádni fogom ezt a történetet. Ismét örülök, hogy nem kellett csalódnom, hiszen megint csak többet kaptam, mint amennyit egy NA-regénytől vártam.

A történetben leginkább az egyediség tetszett. Végre nem egy szűzies “kislány” és egy nagyon tapasztalt macsó állt a történet középpontjában, ahogy az mostanság oly divatos, hanem lényegében az ellenkezője történt. Fable – bár a regényben nincs konkrétan, fekete-fehéren leírva -, prostituáltként dolgozik még a rendes munkája mellett, hogy eltartsa az öccsét és részeges, nem törődöm alkoholista anyját. Drew, az egyetemi csapat leghelyesebb fiúja pedig mintha minden lánnyal tartózkodó volna. Egyszer csak egy titokzatos okból arra kéri Fable-t, hogy játssza el egy hétig a barátnőjét – természetesen nem ingyen, háromezer dollár “jutalomban” részesül.

A történet egyébként több tekintetben hasonlít a Micsoda nő c. filmhez, egyszer még említésre is kerül, de persze nem kell attól tartani, hogy az írónő csak a sikerfilmből merítette az ötleteit. Sőt. Monica Murphy olyan témába nyúlt bele, mint eddig csak nagyon kevesen tettek meg, főleg nem ebben a műfajban.

Fable karaktere egyébként bravúrosan lett kidolgozva. Az elején tisztán látszott, hogy egyszerű környezetben nőtt fel és kevésbé is tanult, mint társai. Gondolatban mindjárt be is skatulyáztam, hogy egy butácska nőről van szó, noha később végül kiderült, egyáltalán nem olyan naiv és ostoba, mint amilyennek először tűnt, hiszen szinte ráérzett és magától kitalálta Andrew titkát. Ezenkívül pedig mindig odaadóan törődött a fiúval, végül is ő volt az, aki a megmentésére sietett.

Drew egy tipikusan nagyon gazdag, jóképű pasi, aki bárkit megkaphatna, mégis teljesen magába zárkózik. Éltanuló, élsportoló, minden szabadidejét a sport és a kemény tanulás tölti ki, hogy ne kelljen gondolnia elcseszett életére és elcseszett családjára.  Súlyos titkot rejteget, amely kitölti a mindennapjait.

A könyv egyetlen negatívuma, hogy kiszámítható (és emiatt is vontam le egy pontot az ötből). Az egyedisége ellenére ki lehetett találni már az elején Drew titkát, igaz, sokat segített az, hogy az ő szemszögéből is figyelemmel követhettük az eseményeket (Fable-nek és Drew-nak is volt E/1-es szemszöge), így beleláthattunk a gondolataiba. Sőt, engem a végén lévő bravúros fordulat sem ért meglepetésként. De ettől függetlenül egyetlen rossz szavam nem lehet a könyvhöz, tényleg minden tökéletesen lett felépítve.

Bár a regény hossza eléggé rövidre sikerült, így bő másfél nap alatt “felfaltam”, de nem nagyon zavart mégsem, hiszen – mint már említettem -, a karaktereket profi módon felépítette az írónő. Egyedül azt bánom, hogy a folytatásra várni kell, hiszen igencsak érdekesen lett vége.

Az e-könyvet nagyon köszönöm a Bookandwalk-nak,  ide kattintva pedig ti is elérhetitek!

Reklámok

2 thoughts on “Monica Murphy: One week girlfriend – Heti csaj

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

