Oravecz Nóra és az Összekötve

Augusztus 14-e nagy nap volt Oravecz Nóra életében, ugyanis Tejszínhab nélkül blogkönyve után megjelent Összekötve című regénye. Egy álom vált valóra, s azóta Oravecz Nórát már magyar Coelhóként emlegetik.

oravecznora

“Kapcsoljuk be az ünnepi alkalmakra fenntartott instant Coelho-generátorunkat, a kapott mondatról hámozzuk le a kínossá misztifikált, szentimentális héjat, dobáljunk a szavak közé véletlenszerűen néhány kocka Csernus Imrét, egy falat Fejős Évát, majd az egészet rázzuk össze egy gimnazista lány fogalmazókészségével és gondolatvilágával.” – írja a hvg.hu, én pedig helyeslően bólogatok. Csak míg Oravecz Nóra egyetlenegy blogbejegyzését sem bírtam eddig végigolvasni, addig régebben előszeretettel olvastam Coelho könyveit, és nagy részüket imádtam, tehát számomra sértő a világhírű íróval összehasonlítani a feltörekvő magyar bloggert.

Oravecz Nóra megcsinálta, pofátlanul kitartóan ontotta magából a szép szavakkal tűzdelt üres gondolatokat megspékelve néhány trendi képpel. A népnek pedig ez kell, Nóra sikere ugyanis már a célegyenesben van: róla beszél mindenki. És ha az emberek beérik néhány mondanivaló nélküli szép mondattal a napi idézetadagjukat, akkor a bloggerina bizony megérdemli a sikert és a felhajtást. A maga műfajában ugyanis tényleg nagyot alkotott.

Nórát elmondása szerint nem izgatja, mekkora tömeg olvassa a gondolatait, ő önmagáért ír, mert hiperaktív, és megőrül, ha nem teheti. Mégis állandóan, lépten-nyomon azt szajkózza, hogy abba akarta hagyni az írást, mikor csak napi 200 ember olvasta. Szép dolog a népámítás, de mikor valaki önmagát ámítja, hogy csak magáért ír, és nem a sikerért (s ezzel még ellentmondásokba is bocsátkozik), az bizony már súlyos. Viszont az áhított hírnevet megkapta, és már reggeli műsorokban szerepel, sztárok olvassák napi szinten az életbölcsességeit, s a könyve is a sikerlisták élén jár.

877607_5Kloé igazán elégedett az életével. Remek munkája van, szép lakása Budán, imád bulizni, szeretik a barátai, mindig eléri, amit akar. Csak hát a szerelem… az hiányzik az életéből. Mert valahogy mindig rosszul választ.
Ám amikor megismeri Benit, minden megváltozik. Mert ez a fiú különleges. Legalábbis elsőre úgy tűnik. Csakhogy, ahogy jobban megismerkednek, Kloénak be kell látnia: Beni talán még a többieknél is rosszabb. De akkor vajon miért vonzódik hozzá mégis ennyire? Miért nem tudja kiverni őt a fejéből?
A lány nem is sejti, hogy köztük valami egészen más fajta kötelék húzódik, ami elválaszthatatlanul egymáshoz kapcsolja az életüket, ha akarják, ha nem. Valami, ami jóval kiegyensúlyozottabb a szerelemnél, és ha hinni mernek benne, örökre megváltoztathatja mindkettőjük sorsát.

Hát igen, ez lenne a fülszövege alapján az Összekötve. Én mindenesetre nem fogom elolvasni, mert ha a posztjai sem tetszenek, nem hiszem, hogy a könyv meg tudna lepni valami pozitívval. Viszont aki szereti ezt a fajta cukormázas stílust, az biztosan imádni fogja Nóra régi és immár valóra vált álmát, azaz ezt a könyvet.

Reklámok

10 thoughts on “Oravecz Nóra és az Összekötve

  1. Szia!
    Nem sok jót írtál a lányról, a fülszöveg alapján viszont én is visszacsúsztatnám a boltban a könyvet a polcra. Bár az igaz, hogy szerencsére ennek az embernek a “hírneve” az én körkényekemet egyelőre elkerülte. Mindenesetre a fajtája ismerős, és ezért is köszönöm, hogy megszületett ez a bejegyzés. Szerintem jó néha nem csak könyvekről, hanem a szerzőjükről is olvasni. Tanulságos és szórakoztató!
    Kellemes napot:
    Atrix Wry (:

    1. Köszönöm a dicsérő szavakat :) Nóráról igazából azért nem tudtam jót írni, mert nem jön be az a stílus, amit képvisel. Van olyan ember, akinek ez tetszik, és van olyan, akinek nem (régebben, mondjuk 14-15 évesen lehet, hogy én is ittam volna a bölcsességeit, de ma már nagyon nem tudok vele mit kezdeni). De akinek tetszenek Oravecz idézetei, azok valószínűleg ezt a könyvet is imádni fogják. Szóval érdemes megnézni Nóra blogját és Facebook oldalát, arról el lehet dönteni, hogy tetszik-e vagy sem :)

  2. Szia!
    Éppen az imént néztem körbe a világhálón, ki mint mond, ő mit mond, és úgy döntöttem, bár az említett korosztályba tartozom, nekem ez nem a zsánerem. Én nem bírom az ilyen álszent, üres fecsegést, aminek a felével csak a személyére sütő reflektort próbálja felkapcsolva tartani… :-) Szóval nekem nem tetszik. Pacsit! Ebben is, mint a Csontvárosban is, egyetértünk, bár igazad van, mi nem ellentábort akarunk képezni!
    Kellemes napot:
    Atrix Wry (:

    1. Ha azt vesszük, Leiner Laura célközönsége a 14-18 éves korosztály, az ő munkásságát mégis imádom :) mert ő tényleg ad is valamit (korlátlan nevetést, rengeteg humort és némi példát a fiataloknak), nem pedig – ahogy te is mondtad – csak álszent és üres szavakat, melynek mondanivalója nem igazán van. Amúgy sztem oravecz pont nem a tiniket akarta megcélozni, hanem az idősebb huszonéveseket, csak hát nem minden felnőtt kajálja be ezeket. elég ciki így is, hogy állítólag Hajdú Péter és Sarka Kata is őt olvassa… ennél azért többre tartottam még őket is.

  3. Teljesen igazad van, örülök h. végre valaki megmondta a frankót (+ a hvg-s fogalmazásnak is külön örültem) szegény kiscsajról és a grafomániájáról.
    Én direkt elolvastam mindkét könyvét (mit mondjak elég volt hozzá egy vonatút a Balcsira annyira mélyértelmű és elgondolkodtató volt:P) becsületből, h. ne látatlanban kritizáljam, De elolvasva se tudok mást tenni….
    Szerintem nincs azzal semmi baj, ha valaki irni akar, önmagát kifejezni pláne a mai világban, de csak ezért ne sztároljuk már! Engem ebben az keseritett el, hogy még mindig több mint 46 ezren!!!! lájkolták az oldalát és ki tudja hányan olvassák a sekélyes könyveit – miközben a minőségi könyvek, a minőségi szórakoztatás, zene, színház, film meg jó ha párszáz rajongót össze tud szedni akár a facebookon is….ez a szomorú. Szóval a marketingje kitűnőre vizsgázott, az emberek hülyíthetősége is, sajnos!

    Szerintem bátran beléphet a Szepesi Niki klubba! Végtére a stilus(talanság)uk alapján akár barátnők is lehetnének, hihi :))))

    Ugye nyugtassatok már meg nem csak EZ a mai huszonévesek világa???

    1. köszi, de szerintem a hvg jobban megmondta a frankót, mint én, igazából abból a cikkből kiindulva írtam ezt a bejegyzést :) Az, hogy 46 ezer lájkja van, csak azt mutatja, hogy ilyen felszínes, cukormázas, mögöttes mondanivaló nélküli dolgok kellenek a népnek, no meg hozzá a szép,hangulatos, agyonphotoshopolt képek. a mélyen elgondolkodtató, értékes szépirodalmi könyvek olvasása pedig hát túl sok energiát követel, azokat azért nem lehet egy vonatút alatt elolvasni, így kevesebb a rajongó is.
      de én csak azon dühödök fel, mikor a “megválogatott” FB-ismerőseim közül (azért megválogatott, mert régen 650 ismerősöm volt, aztán ezt leredukáltam 170-re) is már volt olyan, aki oravecz-idézetet írt a falára.

  4. Ó, annyira tetszik a stílus, ahogyan írsz! :D Csak ma akadtam rá a blogodra, de máris falom a bejegyzéseket… Akármiről is írsz, öröm olvasni. :) És hogy ezt miért pont ehhez a poszthoz írtam? Nem tudom, talán mert anélkül tudsz negatívumokat írni valakiről (vagy valamiről), hogy az sértő lenne, de azért mégis érezni belőle a határozottságot. :)

  5. Nekem ez a könyv fülszöveg ütött:
    Ki ne érezte volna már, hogy ő a világ legnagyobb lúzere? Ki ne érezte volna már, hogy egy képzelt barát csak rövid távú megoldás? Ki ne érezte volna már, hogy paradicsom kefírrel nem nyerő választás? Végül, ki ne akart volna más bőrébe bújni? Mi történik akkor, ha ez valakinek megadódik?
    A recept végtelenül egyszerű, először is végy hozzá egy sikeres ember feltört közösségi profilját, majd ütemes kevergetés mellett kezd el élni az életét. Szerelemmel, humorral, félreértésekkel és hazugságokkal tetszés szerint ízesíthető. Süsd néhány hónapig, majd nézd meg magad mi sült ki belőle… (Egri László, Közösségi kóter)

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

