Kemese Fanni: A napszemű Pippa Kenn

napszemu-pippa-kennMEGJELENÉS: 2012
OLDALSZÁM: 304 oldal
KIADÓ: Könyvmolyképző Kiadó
ÉRTÉKELÉSEM: 4/5

Pippa Kenn tizenkét évesen veszítette el az édesapját: ő volt az egyetlen ember, akit valaha ismert. A lány egyedül marad az erődházban, ahol a napok egyformák, és társaságot csak színes digitális magazinok adnak.
Pippa bármit feláldozna az élő emberi beszédért vagy egy érintésért. Azonban nincs más rajta kívül az erdőben, kivéve a biológiai katasztrófa áldozatait. Ezek a lények gyűlölik a szépséget és emberséget, az elvesztett életük nyomait. Bármikor megölnék Pippát.
Pippa tizenhetedik születésnapján döbbenetes dolog történik: egy vándor érkezik. A sebesült fiú fittyet hány a túlélés szabályaira. Egy paradicsomi kolóniáról beszél, ahol rengeteg ember életben maradt. Azonban őket is halál fenyegeti, egy horda közeledik, és a fiú ennek hírét viszi hozzájuk.
Vajon Ruben igazat mond? Létezik ez a hely? Pippa bizalmát nehéz elnyerni, az örökös küzdés óvatossá tette.
Ruben azonban nem adja fel. Útra kelnek, bármilyen veszélyes is, és a vándorlás közepette egy bensőséges, lágy érzés is életre kel… Létezhet szerelem egy ilyen zord világban? Mit jelent a társ? És mit jelent a bizalom? Mi az, amit Ruben elhallgat?
A napszemű Pippa Kenn posztapokaliptikus-romantikus ifjúsági regény, a Pippa Kenn trilógia első része.

Azzal a tudattal vettem kézbe Kemese Fanni művét, hogy annyi pozitív visszajelzés után bűn lenne nem elolvasni ezt a könyvet, ráadásul rettentően kíváncsi voltam, milyen is egy Aranymosás-győztes történet.  Így az elolvasás után már nyugodtan mondhatom, bizony megérdemelte, hogy kiadásra kerüljön ez a regény. De sajnos ez az elején még egyáltalán nem volt ilyen egyértelmű.

Bevallom őszintén, nekem az eleje nem igazán tetszett. Már félbe akartam hagyni, de a tapasztalataimból kiindulva nem tettem (vegyük csak A Szent Johanna gimit, amit szintén utáltam az első kötet elején). És megint igazam lett, ugyanis egy regényt (főleg, ami többrészes) ne az első 50 oldaláról ítéljük meg. 

Igazából az zavart, hogy az Éhezők viadalára emlékeztetett több szempontból is. Egyrészt Pippa hasonló erős személyiség volt, mint Katniss, másrészt ha nem csal a memóriám, írási stílusukban is nagyban egyeztek (nekem legalábbis a legelején nagyon úgy tűnt, mintha a Hunger Games-t tartanám a kezemben). Arról nem is beszélve, hogy mindkét történet a negatív jövőben játszódik. Így kicsit csalódottan róttam a sorokat, de aztán szenvedésből szenvedély lett.

Amint belépett a térbe Ruban, s amint elkezdett kialakulni a kémia a két főszereplő közt, azonnal beleszerettem a történetbe. Nagyon érzékéin lett megírva a fiatalok egymásra találása, annak pedig külön örültem, hogy erotikusabb jelenetek nélkül is megállta a helyét, nem volt szükség semmi ilyenre a siker érdekében, éppúgy átéreztem az érzéseiket. Lényegében oldalról oldalra jobban imádtam ezt a sztorit, főleg ahogy egyre inkább kezdett bonyolódni a cselekmény. A kifakult naplóbejegyzéseket kellemes volt olvasni, remekül kirajzolódott a fejemben a jövő, a modern technológia, és a “játsszunk Istent” típusú orvostudomány. Tulajdonképpen ilyenkor lehet eljátszani a gondolattal, hogy vajon milyen lesz a mi utódaink jövője, tényleg ennyire kizsigereli az ember a természetet, és mindent természetellenessé változtat.

A vége ugyan alig zárt le valamit, de ez csak pozitívum, hiszen annál jobban várom majd a folytatást. Mert igen, baromira kíváncsi vagyok a második részre, ugyanis tényleg sikerült beleszeretnem Kemese Fanni történetébe a nem éppen pozitív első benyomás után. Emiatt is vontam le egy pontot, no meg azért, mert eléggé rövidke lett az első rész, úgy érzem, még egy kicsit jobban elhúzhatta volna.

Reklámok

2 thoughts on “Kemese Fanni: A napszemű Pippa Kenn

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

