Lakatos Levente: Bomlás

lakatos-levente-bomlasMEGJELENÉS: 2013
OLDALSZÁM: 442 oldal
KIADÓ: Ulpius-ház
ÉRTÉKELÉSEM: almaalmaalmaalmaalma

Kalandozások a szexuális tabuk és sokkoló gyilkosságok világában. Egy feltörekvő írónő és egy férfi prostituált bizarr munkakapcsolata. Hol a határvonal a túlfűtött szenvedély és az abnormalitás között? Élvezhető-e a megalázottság? Mi történik a felső tízezer asszonyaival a hotelszobák zárt ajtajai mögött? Az események középpontjában a sikeres kriminálpszichológus, dr. Lengyel áll, akinek amellett, hogy egyszerre két gyilkossági ügyet kell megoldania, meg kell küzdenie élete egyetlen, ám csillapíthatatlan démonával: a szexuális vággyal.

Az amerikai erotikus thrillerek erős idegzetű rajongói véres és buja regényt kapnak kézhez, modern mesét szexről és halálról – szigorúan 18 év feletti olvasóknak.

Pár éve, a Barbibébi megjelenésekor azt hittem, Lakatos Levente könyveit messziről kerülni fogom, olyannyira nem tűnt szimpatikusnak a regény fülszövege. Nemrég viszont pár ember rágta a fülemet (ezúton is köszönöm, Tibi!), hogy olvassam el a Bomlást, mert nekem biztosan nagyon fog tetszeni. Aztán átfutottam néhány interjút az íróval, akit mindjárt nagyon megkedveltem, így vágtam bele Lakatos Levente idén megjelent könyvébe, a Bomlásba (az olvasási lehetőgéget nagyon szépen köszönöm a Book&Walk-nak!)

Az a helyzet, hogy bátran ki merem jelenteni, a könyv tökéletes, egyetlen sorába nem tudok belekötni, pedig már olvastam hasonló műfajú regényeket. Krimi, erotika, pszichológia, pszichiátria, vallás, misztikum – ezek a dolgok mind-mind megtalálhatóak benne, s nem mellesleg olyan profi módon megírva, hogy fejet kell hajtanom az író előtt: amellett, hogy tökéletesen vezette a több szálon futó történet összes szálát, abszolút olvastatta magát a könyv, és nagyon tetszett a “regény a regényben” ötlet is. Nem mellesleg látszik, hogy Lakatos rendkívülien ismeri az emberi lelket, nőkét és férfiakét egyaránt, előbbin meg is lepődtem, mert mikor a női szemszöget olvastam, abszolút nem éreztem, hogy férfi írta mindezt.

A történet, mint már említettem, több szálon fut: egy regény fejezeteit olvashatjuk, melyet Kökényesi Szilvia írt Kedves Flóriánnal (valahogy erről a vezetéknévről mindig Édes Anna jutott eszembe) folytatott beteges kapcsolatáról, aki nem mellesleg másodállásban férfi prostituáltként tevékenykedett. Flóriánra már a könyv elején holtan találnak, így kiderül, hogy a regényes szál a múlt, a többi pedig a jelen: egyikben bepillanthatunk Fényes Laura nyomozónő gondolataiba és életébe, a másik pedig Dr. Lengyel Dávid kriminálpszichológus köré épül.

Nem is tudom, melyik szereplő lett a kedvencem. Laura mindig is nagyon önzetlen és szimpatikus volt, de talán Klaudia, a női testbe kényszerült férfi a nagy kedvenc mind közül, ahogy mindenkit megpróbált védelmezni, végül csaknem ő került a túlvilágra. Ó igen, idevágó szóhasználat a túlvilág, azaz a pokol vagy a mennyország, amely szinte kulcsfontosságú szerepet játszott az egész történet során. Flórián beteg elméje tévképzeteket szült, és ez a halálához is vezetett, Szilviával folytatott abnormális kapcsolata pedig kis túlzással, de bemutatta a mai beteges kapcsolatokat, mikor az egyik fél, akár nő, akár férfi, terrorban és teljesen elnyomva tartja a másikat.

A gyilkos személye természetesen meglepett, bár nem annyira, mint a gyilkolásra való indíték, vagy az utána történő események. Szilvia, a hányatott sorsú ártatlan lány is közel állt hozzám, ezért is sajnáltam a végkifejletét, bár ez egy cseppet kiszámíthatóra sikerült.

Mit is írhatnék még erről a könyvről azon kívül, hogy ódákat zengenék róla? Semmit, hiszen valóban egy ízig-vérig jól megírt és szórakoztató (s egyben elborzasztó és elgondolkodtató) regénnyel állunk szemben. S most már szinte biztos, hogy az író többi könyvét is el fogom olvasni.

A regény e-könyv formátumban megrendelhető ezen az oldalon.

Reklámok

6 thoughts on “Lakatos Levente: Bomlás

  1. Szia ^^ teljesen egyet értek veled. Én is most végeztem vele, és ahhh imádom. Alig várom, hogy elolvashassam Lakatos Levente többi könyvét is. Nekem dr. Lengyel karaktere fogott meg a leginkább. Miközben Szilvia “regényét” olvastam, egyáltalán nem botránkoztam meg, sőt. Én nem tudtam letenni, annyira érdekelt a végkifejlet. Olyan rossz volt, hogy tegnap este már nem tudtam olvasni,mert véget ért. Na de majd most elkezdem a Love Clubot. :D

    1. Igen, dr. Lengyel is tetszett, érdekes karakter volt, főleg, hogy félt saját magától is. Én sem botránkoztam meg Szilvia regényén, talán már hozzászoktam az effajta “kapcsolatokhoz”. No de örülök, hogy tetszett, most már én is várólistára rakom a LoveClubot :))

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

