Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 1 – Kezdet

szent-johanna-gimi-kezdetMEGJELENÉS: 2010
OLDALSZÁM: 386 oldal
KIADÓ: Ciceró

Új magyar ifjúsági könyvsorozat nyolc kötetben a nagyon tehetséges fiatal szerző tollából! Ha elkezded, biztosan nem tudod majd letenni!!! Tuti, hogy függővé válsz! Egy sorozat a való életről. Egy sorozat, amely itt és most játszódik. Egy gimi, ahová mindenki szívesen járna. Srácok, akik olyanok, mint te és mégis mások. A történet rólad is szól! Fiatalon baromi jó az élet, ahogy ez a könyv is ezt tükrözi számomra. – Barnee (Idiot Side). Egy kicsit mindannyian magunkra ismerhetünk a sorok között. – Rami Mindig is kedveltem a hiteles szerzőket, akik az életből merítenek. – AFC Tomi Aki esetleg eddig nem szeretett olvasni, annak mindenképpen ajánlom a figyelmébe. Áttörés lesz! – Barbee

Rászántam magam végre én is, hogy belekezdjek Magyarország jelenleg legnépszerűbb ifjúsági regényébe, a Szent Johanna gimi c. 8 részes regényfolyamba. Annyi, de annyi jó kritikát olvastam a könyvről, hogy nem mehettem el ezek mellett, s noha már kiléptem ebből a korosztályból, a kíváncsiság megtette a hatását. És őszintén szólva nem bánom, hogy kezembe vettem Leiner Laura sikersorozatának első részét.

Pedig az eleje annyira, de annyira rosszul indult! Először is fura volt újra tizennégyéves fejjel látni a világot, miután mostanság elég sok felnőtteknek íródott regényt olvastam el. Másodszor pedig a tudat, hogy nem történik semmi sem a könyv folyamán, csak a tizennégyéves Reni unalmas hétköznapjaiba nyerhetünk betekintést, már előre elvette a kedvemet, és így nem bírtam pár oldalnál többet olvasni egyszerre. Mert a könyvnek lényegében nincs konkrét története, ezért is van az, hogy fülszöveg sem említ semmi konkrétumot, csak azt, hogy mennyire jó könyvvel állunk szemben.

De aztán történt egy áttörés: Reni az új iskolában végre megismerte az osztálytársait, akiknek kezdett kirajzolódni a karakterük, és ezzel beindult minden. Mert igaz, hogy a regénynek alig van története, de a karakterábrázolás az egyik fő erőssége, na és persze a rengeteg humor, melynek köszönhetően nem egyszer hangosan röhögtem totál hülyét csinálva magamból az éppen körülöttem lévők előtt.

Itt van egy osztály, benne 12 diák, akik a szinte teljesen különböznek egymástól, mindegyik egy-egy egyéniséget takar. Szóval valószínű, hogy mindenki magára ismer valamelyik tanulóban, illetve egykori osztálytársait véli felfedezni az oldalakon. Lényegében velem is ez történt, akaratlanul is elkezdtem hasonlítgatni a karaktereket a régi gimis társaimmal, sőt, egy-egy hajdani tanáromat is felfedeztem a Szent Johannában tanító pedagógusok közt. De a történetben nem ez volt a szuper, hanem a már említett humor. Mégis ki nem olvassa szívesen a diákok közti ártatlan csipkelődéseket és szívatásokat? Abból ugyanis nem szenvedtünk hiányt, de ami a legjobb, nem szándékos gonoszkodást láthattunk a cselekedetek mögött, hanem tényleg baráti hülyéskedéseket, emellett pedig hatalmas összetartást, mely – valljuk be -, a legtöbb valódi osztályban elég ritka dolog. És a könyv még csak az első félévet foglalta magába.

Most kitérve a kedvenc szereplőre, egyértelmű, hogy Neményi Arnold az, az osztály legokosabb, legbölcsebb, legszéleslátókörűbb, legmagabiztosabb, leglazább és meg egy csomó “legebb” tulajdonságú diákja. Imádom az okoskodásait, a hatalmas önbizalmát, a könyvek iránti szeretetét és az állandó reggeli késéseit. Kíváncsian várom, mi történik majd vele a többi részben, milyen utat és karakterfejlődést szánt neki az írónő.

Ami még nagy pozitívum a könyvben, hogy rengetegszer említenek világirodalmi klasszikusokat, figyelemmel kísérhetjük azt is, hogy Reni épp milyen regényt olvasott el, és hogy tetszett neki. Ehhez hasonlóan rengeteg zene is említést nyer, akár magyar slágerekről, akár külföldi számokról van szó, így ma például hosszú évek után újra meghallgattam a Fall Out Boy What’s this-ét, mely számomra már rég feledésbe merült.

Egyszerűen leírva nagyon jó kis regénnyel állunk szemben, és ahogy láttam, a következő részek még jobbak és még viccesebbek lesznek, így előre várom már, hogy nekikezdjek a folytatásnak.

ÉRTÉKELÉSEM: almaalmaalmaalma

Reklámok

2 thoughts on “Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 1 – Kezdet

  1. Emlékszem, én azért kezdtem el olvasni ezt a sorozatot, mert a gyerekkönyvtárban, ahol gyakorlaton voltam, kb. 20-an kértek rá előjegyzést, hosszú-hosszú várólista alakult így ki… kíváncsi lettem, hogy miért ekkora durranás a sorozat. És bumm. Beszippantott engem is ez a kis világ… 7 részt olvastam eddig, most vadászom a befejező kötetet… :)

A VÉLEMÉNYED NE TARTSD MAGADBAN!

